Gå til innhold

Når pynter dere til jul?

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Det er i adventstida du nyter pynten mest!

Men er jo opptil hver enkelt!

Ja, men da nyter jeg adventpynten, ikke julepynten.

Jeg er helt motsatt. Adventstiden er ikke det samme som julestemning. Adventstid betyr "ventetid", man gleder/venter  til jul og "julestemning".

Jeg synes romjulen er tiden man skal ha max julestemning jeg da. og fra gammelt av varer den til 13 dag jul.

Julepynt blir hengt opp 23. des. Mens adventspynt blir satt frem første søndag i advent.

Men helt enig, alle må jo gjøre som de vil. Det er sikkert bare jeg som får litt noia av alle julegreiene før julen er her.

Enig... ;)

:klappe: Så enig så enig!

Eneste som kommer fram 1.desember/1.søndag i advent er julestjerne, adventslys og julekalender. Og eventuelt ny julepynt hvis jeg kjøper/lager noe nytt.

Ehh... Takk... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det (bare) jeg som er "gammeldags" da.... :klø:

Julen varer fra 24. desember til 13. januar.

Den (gamle?) tradisjonen har jeg brukt, og det var brukt i mitt barndomshjem.

*Tviholder på den gamle tradisjonen, til krampa tar meg...*

*Gi oss jula tilbake*

Enig!

Jeg starter nok med julegardiner og adventspynt 1. søndag i advent eller 1. desember, alt avhengig av hva som kommer først, men pynter ikke juletreet før 23. desember.

Jula har jeg inne til 20. dag jul ja, til 13. desember. Tradisjon fra mitt barndomshjem også! Og sånn skal det fortsette! :klappe::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter alltid på lille julaften, og juletrelysene slår vi ikke på før julaften. I år tror jeg vi må pynte den 22 siden vi begge jobber på lille julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...