Gå til innhold

Jeg har mistet stemmen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Idag våknet jeg altså opp mer eller mindre uten stemme. Det begynte med vondt i halsen på lørdag, og jeg tenkte at jaja, her kommer høstens første forkjølelse.

Igår var jeg på jobb, og siden kjeften min går i ett sett på jobb, så fikk stemmen tydeligvis kjørt seg litt. Igår var det greit, for da hadde jeg bare en hes, sexy stemme :ler:

Men hvorfor mister man stemmen egentlig? Og er det noe man kan gjøre for å få den fortere tilbake, foruten å (prøve) å snakke?

Takker for alle råd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jewg har mistet stemmen helt totalt tre ganger, og da var den borte etpar-tre uker... :frustrert: Det var stemmebåndene som hovnet opp.

Har prøvd det meste av kjerringråd jeg har kommet over, men det er ingenting som har hjulpet på meg.

Det eneste legen sa var at hvisking er mer slitsomt for stemmebåndene, så jeg skulle ikke prøve å hviske heller. Så finn deg penn og papir, og si så lite som mulig. Hvis den forsvinner helt som hos meg, så bør du gå til lege. Bare for å utelukke diverse andre årsaker til at stemmen blir borte.

Endret av Spoven
Skrevet

Har vært nesten helt uten stemme et par ganger, og det eneste som hjalp var å ikke snakke. Dessverre. (Det er da man merker hvor mye man skulle ha sakt! :ler: )

Skrevet

Takk for svar :)

jeg er litt bedre allerede. Så stemmen er nok sikkert helt tilbake allerede imorgen. I hope... :sjenert:

var nok bare et virus!

Skrevet

Lag deg en te av fersk ingefær: Kjøp ingefær, hakk den opp, hell kokende vann over, trekke i 15 - 20 min. Drikk. Smaker litt spesielt, men ikke vondt.

Skrevet

Eller lag deg en pastasaus hvor du tilsetter en hel hvitløk. Hvitløk har som kjent antibiotikalignende egenskaper.

Skrevet
Eller lag deg en pastasaus hvor du tilsetter en hel hvitløk. Hvitløk har som kjent antibiotikalignende egenskaper.

Dæven, en hel hvitløk?? Hoi! Skal si det vil skremme vekk en viss person jeg bor sammen med! :ler:

Men det med ingefærte hørtes bra ut! Så fint for meg at jeg har ingefær i kjøleskapet nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...