Gjest gamla Skrevet 25. oktober 2006 #21 Del Skrevet 25. oktober 2006 Å, i den oversikten var det mange jeg husket igjen........ Daktari Askepott og lillemus meg (da hadde jeg blitt tante og måtte se barnetv) Greven av Monte Cristo Lille Rosin Men jeg fant ikke "... og den magiske melodien", så det må nok ha vært et mareritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. oktober 2006 #22 Del Skrevet 25. oktober 2006 Nei, jeg husket også "....og den magiske melodien" så du har ikke hatt mareritt. Det var ett eller annet irsk-klingende navn først der, men.....husker ikke hva. *googler* Jo, Brogin eller (Brogeen) og den magiske melodien, var det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 25. oktober 2006 #23 Del Skrevet 25. oktober 2006 Colargol var min favoritt. Også husker jeg Baltzasar, Pompel og Pilt, Pernille og Mr Nelson, Lekestue. Og Romlingane som jeg syntes var fælt. Også var det en serie med Anne Cath Vestly med hatt som jeg ikke husker hva het. Herregud, det er ikke rart man har blitt som man har blitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 25. oktober 2006 #24 Del Skrevet 25. oktober 2006 Også var det en serie med Anne Cath Vestly med hatt som jeg ikke husker hva het. ← Kanutte og Romeo Klive? Der hun og Alf Prøysen spiller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid78 Skrevet 25. oktober 2006 #25 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har på en måte bare tre program som jeg virkelig husker. Portveien 2, Collargol (han var skummel) og jul i skomakerstuen. Men du hvor jeg savner de programmene når jeg hører lyden fra Disney Channel i dag. I dag er det bare skriking og skråling, og voksne som skal leke kule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gamla Skrevet 26. oktober 2006 #26 Del Skrevet 26. oktober 2006 Nei, jeg husket også "....og den magiske melodien" så du har ikke hatt mareritt. Det var ett eller annet irsk-klingende navn først der, men.....husker ikke hva. *googler* Jo, Brogin eller (Brogeen) og den magiske melodien, var det. ← Å ja, det stemmer. Deilig at det er flere enn meg som husker den, begynte å tvile litt på hodet mitt her......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 26. oktober 2006 #27 Del Skrevet 26. oktober 2006 Også "Den lille bjørnen" eller noe? Tegninger med en kvinnelig fortellerstemme med skikkelig vestlandsdialekt. "Halvsju" - jeg var hemmelig forelsket i Bjarte Ytre-Arne allerede før jeg begynte på skolen! "Slå på ring" synes jeg var helt grusomt... En slags serie eller noe med en slags tidsmaskin, husker hovedpersonen ble sendt tilbake til en norsk stue under 2. verdenskrig. Noe som gjorde veldig inntrykk på meg var en dramatisering av "Lille Tambur", med utkledde barn. Har sett den én gang, for over 20 år siden - men husker det godt enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 26. oktober 2006 #28 Del Skrevet 26. oktober 2006 Også "Den lille bjørnen" eller noe? Tegninger med en kvinnelig fortellerstemme med skikkelig vestlandsdialekt. En slags serie eller noe med en slags tidsmaskin, husker hovedpersonen ble sendt tilbake til en norsk stue under 2. verdenskrig. ← Den vesle tigeren og den vesle bjørnen? Så søt serie! Hildegunn Riise forteller. Nydelig stemme! Husker også den serien med tidsmaskinen.. Eller, det var en lysbryterting de skrudde på. Mange episoder, og så kom de til den samme stua i forskjellige ti-år. Husker ikke hva den heter!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 26. oktober 2006 #29 Del Skrevet 26. oktober 2006 Husker også den serien med tidsmaskinen.. Eller, det var en lysbryterting de skrudde på. Mange episoder, og så kom de til den samme stua i forskjellige ti-år. Husker ikke hva den heter!!!!! ← Jaaaa! Tro om bestefaren var involvert på en eller annen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. oktober 2006 #30 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg savner COLARGOl og PROFESSOR BALTAZAR!! Noen som husker dem? ← Åja! Vi brukte å leke Professor Baltazar i badekaret; Vi fant opp skumbobler Colargol husker jeg såvidt. Ellers var det utrolig morsomt å lese om Lekestue i trådstarters link! Hadde vært morsomt å sett igjen en episode derfra! Pernille og mr Nelson ja... Også var det ett eller annet om noen dyr(?) som bodde i et lite hus i skogen og ble lurt til å spise såpe og snurret rundt i en paraply? :klø: Barne tv var virkelig dagens høydepunkt, og jeg har minner om at jeg går rundt hele dagen og spør mamma hvor mye klokka er, fordi jeg venter på barne tv. (vi hadde forøvrig svenske antenne, så jeg så litt på Svensk barne tv og. Husker en rar mann som het Manne, også husker jeg et barne tv-show med to menn og en dame. Hun damen skulle bestandig ha på seg trange, glitrende paljettkjoler...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. oktober 2006 #31 Del Skrevet 26. oktober 2006 Rossi og tryllefløyten! Den likte jeg godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norwegian Blue Skrevet 26. oktober 2006 #32 Del Skrevet 26. oktober 2006 Husker mange av seriene her, men noen som jeg var veldig glad i og ikke har blitt nevnt er Astrid Lindgren seriene fra 70 og 80tallet. Emil, Pippi, Brødrene Løvehjerte, Madikken, Ronja Røverdatter osv. Elsker disse ennå Også må vi ikke glemme de nynorske: Flukten fra Dyreskogen (ikkje få panikk, ikkje få panikk!) og Janosch-serien (husker best når de var i Panama. Og "tigeranda") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #33 Del Skrevet 26. oktober 2006 Den vesle tigeren og den vesle bjørnen? Så søt serie! Hildegunn Riise forteller. Nydelig stemme! Husker også den serien med tidsmaskinen.. Eller, det var en lysbryterting de skrudde på. Mange episoder, og så kom de til den samme stua i forskjellige ti-år. Husker ikke hva den heter!!!!! ← Den serien du nevner er "Den magiske bryteren" som noen skrev om i et tidligere innlegg. Mannen i serien heter Dag Åkeson Moe og har jazzprogram på radioen nå for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #34 Del Skrevet 26. oktober 2006 Husker noen geitekillingen som kunne telle til ti? Tror det var Alf Prøysen som var fortelleren. "Å, nå telte han deg også" er jo en klassisk setning som var morsom å bruke i gymtimen på skolen når vi skulle deles inn i lag Den geitekillingen var en liten frekkas men så viste det seg jo at han reddet alle dyra til slutt når de skulle ombord på båten som bare kunne ta 10 stykker. Husker den lille halen hans som vippet opp og ned i takt med at han telte noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 26. oktober 2006 #35 Del Skrevet 26. oktober 2006 Rossi og tryllefløyten! Den likte jeg godt! ← Min favoritt også Hos NRK kan forresten alle nostalgikere laste ned skrivebordsbakgrunner. Pompel og Pilt, Ante, lekestue og barne-tv-ormen. http://www.nrk.no/underholdning/1643264.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 26. oktober 2006 #36 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg er født i 1984 og husker best barne-tv rundt slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Portveien 2 var favoritt! Likte Eli, Jarl og Terje, og sjiraffen veldig godt. Og jeg elsket de små tegneseriene på nynorsk som ble sendt innimellom i serien. Likte også lignende programmer som kom senere, som Sesam Stasjon og Huset med det rare i. Bompibjørnene var herlige!! Og ikke minst Carebears (jeg kallte dem for godbjørnene)! Astrid Lindgrens serier var kjekke. Spesielt gøy var det å se på Marikken og Barna i bakkebygrenda. Alt av Lindgren utenom Rasmus på loffen og Brødrene Løvehjerte var kjekt Vi hadde mange tegnefilmer på beta. Bl.a. Smurfene, Barbie og My Little Pony. Alt de sendte før jul (adventskalender barne-TV osv.) var ting jeg husker jeg så på og elsket Begynte tidlig å se Midt i smørøyet. Husker også en serie for store barn og ungdommer som heter Levende Lik (?), som jeg da syntes var dritskummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #37 Del Skrevet 26. oktober 2006 Husker den serien med Kirsti Sparboe som hadde masse barn i studio som malte og tegnet. Også sang hun: "...så tegner du en melodi du syns er fin, så kan du henge den opp på veggen din.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #38 Del Skrevet 26. oktober 2006 Begynte tidlig å se Midt i smørøyet. Husker også en serie for store barn og ungdommer som heter Levende Lik (?), som jeg da syntes var dritskummelt. ← Den husker jeg også! Dansk serie vel? Eller det var med skuespillere både fra Norge, Sverige og Damnark husker jeg. Synes den danske jenta med langt lyst hår var på pen og stor!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 26. oktober 2006 #39 Del Skrevet 26. oktober 2006 Husker også det levende lik - den var en svensk/dansk/norsk serie ja. Synes den var bra. Hadde vært gøy å se igjen nå - å se om de "store ungdommene" egentlig er så store. Husker jeg så på noe som het Jeppe - tror den var svensk. - Redda Jeppe død eller levande - eller noe sånt. Jeppe var ihvertfall en bamse som alltid ble borte, og som de satte himmel og jord i bevegelse for å finne igjen. Var og er en stor Mummitroll fan. Men noen ganger sendte de noe annet på barnetv på fredagene istedet for mummitrollet, som også var ganske bra. Det handlet om livet inni kroppen. Tegnefilm. Du så hvordan de forskjellige organer ol fungerte og jobbet sammen. Slemme bakterier som kom og sloss med snille bakterier og sånn - husker ikke hva dne het. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 26. oktober 2006 #40 Del Skrevet 26. oktober 2006 Husker jeg så på noe som het Jeppe - tror den var svensk. - Redda Jeppe død eller levande - eller noe sånt. Jeppe var ihvertfall en bamse som alltid ble borte, og som de satte himmel og jord i bevegelse for å finne igjen. ← Joppe! Den syntes jeg var kjempeskummel. Altså, jeg var så redd de ikke skulle finne han igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå