Gå til innhold

Yoga - skal begynne i morgen

Gjest uuu

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal begynne på et nybegynnerkurs i yoga i morgen, og både gleder og gruer meg. Går en gang i uka i åtte uker. Men jeg har jo ikke peiling på dette! Hvordan funker egentlig yoga? Er det bare å sitte og puste og strekke? Er det noe kondisjon eller styrke involvert? Og hva i alle dager har jeg på meg? Vanlige treningsklær? Må jeg ha med noe matte eller noe sånt?

Takk for svar!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan det fungerer kommer an på hvilken form for yoga det gjelder. Men det er mye strekk og pusting, ja. Power-yoga er mye styrke. Det er ikke mye kondisjon, men regn med å bli støl i muskler du ikke visste at du hadde.

Det er best å ha på seg klær som er elastiske. Tights fungerer fint, det samme gjør den vanlig treningsbukse. Ta på en t-skjorte, men gjerne med en genser eller jakke over. Det skal ikke være kaldt når du trener yoga.

Jeg synes at det er best å trene barbeint, men et par gymsokker gjør også susen. Sokker har lett for å skli på gulvet og sko blir gjerne for stive til at du får gjort alle øvelsene skikkelig.

Matter vil jeg tro at de har der du skal trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener power yoga, og da er det mye styrke. Vi har kun avslapping på slutten av timen. Bruker å ha på meg en bukse som er behagelig, litt romslig eller tights og en singlett. Så har jeg med meg en jakke som jeg tar på meg til avspenningsdelen. Trener barbeint, men tar på sokker til avspenningen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...