Gå til innhold

Trene spinning hver dag?

Tristessa

Anbefalte innlegg

Jeg synes spinning er kjempegøy, og jeg får veldig mye energi av det. Jeg pleier å trene tre/fire dager i uken, men lurer på om det er skadelig å trene spinning f.eks hver dag på hverdagene med pause i helgene. Løper jeg risiki utover å bare bli veldig lei av å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, så bra du har funnet en treningsform som du liker.

Syns også at spinning er kjempegøy, og går 1-2 dager i uken på dette.

Men å trene det 5 dager per uke kan vel kanskje bli litt mye. Man blir fort lei da tror jeg.

Dessuten er det veldig viktig å trene variert! Man trenger både kondisjonstrening og styrketrening.

Hva med å prøve noen andre treningsformer? Selv elsker jeg step, bodypump og core trening.

Uansett, lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel også lettere å få slitasjeskader når man ikke trener variert. Virker som om de som liker spinning også liker å løpe?! Det kan jo være et alternativ. Eller aerobic, styrke, eller lange gåturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel også lettere å få slitasjeskader når man ikke trener variert. Virker som om de som liker spinning også liker å løpe?! Det kan jo være et alternativ. Eller aerobic, styrke, eller lange gåturer.

Er veldig glad i å løpe, men jeg synes det er lettere å pushe meg skikkelig på en spinningtime. Nå har jeg heldigvis muligheten til å trene når jeg vil, slik at jeg kan variere (trener styrke noen ganger i uken, men synes det er litt kjedeligere enn løping/sykling). Aerobic er garantert ikke noe for meg. Eier ikke koordinasjon! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme treningsform fem dager på rad høres ikke helt bra ut. Spinning tar jo temmelig mye på beinmuskulaturen. Musklene trenger egentlig 48 timer på å restituere seg, så hvis du trener samme musklene hver dag får de ikke tid til å hente seg inn igjen, og du ender opp med å faktisk byrte ned muskulaturen i stedet for å trene den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om de som liker spinning også liker å løpe?!

Gjør de det? Jeg er veldig glad (vel vel, alt er relativt, men er det beste av flere onder :ler: )i spinning, men hater å løpe;) Men er enig med deg Tristessa, er det noe sted jeg virkelig får presset meg, så er det på spinningsalen. Trener cirka tre ganger i uka, og prøver å variere litt da, blir gjerne spinning 1-2 ganger, og aerobic eller styrke 1-2 ganger. Har også planer om å begynne på yoga, pilates eller noe, siden jeg har hørt at man da får lært å utnytte kroppen på en helt annen måte.

Lykke til med treninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trente mye spinning før (og hater og løpe!). I perioder trente jeg 4-5 ganger i uka, men prøvde å spre det slik at det ble en pausedag innimellom, altså trening to dager, så pausedag, trening to dager osv.

Merket at jeg ble "tung" i beina, og det ble slitsomt i lengden. Ble dessuten så lei at jeg etter denne perioden som var for snart to år siden kun har vært på 3-4 spinningtimer ;)

Er masse folk på senteret der jeg trente som trente spinning hver dag, så om man øker gradvis og føler kroppen takler det ser jeg ikke at det skal være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...