Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #41 Skrevet 26. oktober 2006 :enig_anim: jeg skulle så ønske at når foreldrene lar ungene gå rundt og tigge godteri så kan de ihvertfall lære dem "reglene"... ← Jeg har ikke barn selv, men det er plenty i nabolaget. Jeg tror alle gjør det KUN for snopet sin del, og jeg må si jeg er rimelig lei hordene som ringer på døra og bare holder fram hver sin plastikkpose uten å si ett ord. Kan ikke foreldre please forteller sine små litt om tradisjon, normer og regler??
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #42 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg regner med at vi får noen på døra hele helga. Her er det blitt en "uting" at de går på feil dag og de kommer gjerne flere dager. Kostymer er nesten ikke eksisterende bortsett fra litt rød leppestift i kinnene, så det er lett å kjenne igjen barna. Hva gjør dere med dem som kommer på feil dag?
Malama Skrevet 27. oktober 2006 #43 Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Sier at de kan komme igjen den dagen det ER Halloween, da har jeg nok noe til dem. I helga HAR jeg ikke (litt av prinsipp også, men ejg har ikke snop liggende rundt hele året. MEn jeg planlegger å handle til Halloween. På mandag eller tirsdag på vei hjem fra jobb.) Endret 27. oktober 2006 av Malama
LilleMy Skrevet 27. oktober 2006 #44 Skrevet 27. oktober 2006 Barna som har kledd seg ut og kommer på tirsdag skal da sannelig få litt godis av meg! Her i huset gleder 6-åringen seg voldsomt - og tenåringen skal bruke 4. time den dagen til "fering" og mail fra skolen OPPFORDRER elever og lærere om å kle seg ut akkurat den dagen. Forøvrig kopierer vi så mangt fra bl.a. USA at jeg skjønner ikke at dette er noe å hisse seg sånn opp over .
LilleMy Skrevet 27. oktober 2006 #45 Skrevet 27. oktober 2006 "Regelen" i Norge er at de som ikke vil ha besøk av barn som går på "knask eller knep" skal skru av utelysene sine. ← Og hva med oss som har sensor på når lysene skal på og av
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #46 Skrevet 27. oktober 2006 Forøvrig kopierer vi så mangt fra bl.a. USA at jeg skjønner ikke at dette er noe å hisse seg sånn opp over . ← [/quote Problemet er vel det at mange føler seg presset til å starte en tradisjon de ikke har noe forhold til. Greit nok at de som vil feire, får feire, men må huske på at dette er en helt ny tradisjon her til lands (måten den feires på nå ihvertfall) og man kan derfor ikke forvente at alle skal kunne disse reglene eller i det hele tatt ha noen interesse for Halloween.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #47 Skrevet 27. oktober 2006 Forøvrig kopierer vi så mangt fra bl.a. USA at jeg skjønner ikke at dette er noe å hisse seg sånn opp over . ← Det jeg "hisser meg opp over" er: - barna går på feil dag eller gjerne flere dager på rad. - de kler seg ikke ut, men står bare der med en handlepose. - "herverk" på steder der de ikke får godteri. Halloween er en ny ting her til lands og jeg synes foreldre bør fortelle barna at det er mange som ikke kjenner til eller ønsker å feire dette. Å kaste egg på vinduene til gamle damer fordi de ikke får godteri synes jeg er dårlig oppførsel uansett om det er aldri så mye Halloween.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå