Gå til innhold

Blenda Aloe Vera

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg kjøpte dette vaskemiddelet (+ skyllemiddelet) for å prøve. Men det er en ting jeg lurer på. Hvordan kan produsenten kalle det Aloe Vera når vaskemiddelet ikke inneholder aloe vera?

Forresten vil jeg ikke anbefale denne. Det stinker parfyme, og jeg får hodepine av lukten. Og jeg er i utgangspunktet ikke allergisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva i all verden er poenget med å ha aloe vera i vaskemiddel?

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Så bra at jeg ikke kjøpte det da. Jeg stod og lurte på om jeg skulle prøve det, eller ta Blenda Sensitiv som jeg vanligvis bruker. Det ble Blenda Sensitiv. Det verste jeg vet er når det lukter sterkt av vaskepulveret.

Skrevet

Jeg syns det lukter kjempegodt og er veldig fornøyd ;)

Skrevet

Har prøvd skyllemiddelet og er kjempefornøyd. Synes det dufter kjempegodt.

Skrevet
Hvordan kan produsenten kalle det Aloe Vera når vaskemiddelet ikke inneholder aloe vera?

Klart det inneholder Aloe Vera, din tøysekopp! :)

Men kanskje det står oppført som Aloe Barbadensis i stedet? Det er ikke så uvanlig i innholdsdeklarasjoner hvertfall.

Jeg er ganske allergisk, så jeg har ikke tatt sjansen på å prøve den ennå. Noen som klør av alt annet vaskemiddel enn Blenda Sensitive som har prøvd den med hell?

Skrevet

Jeg har fått prøve i posten, men har ikke prøvd det enda.

Tror de hadde prøve på det i Kamille også? :klø:

Skrevet
Klart det inneholder Aloe Vera, din tøysekopp! :)

Men kanskje det står oppført som Aloe Barbadensis i stedet? Det er ikke så uvanlig i innholdsdeklarasjoner hvertfall.

Du behøver kanskje ikke kalle meg tøysekopp før du har lest bruksanvisningen selv? :frustrert:

Nå gidder jeg ikke skrive av både innholdsfortegnelsen til vaskemiddelet og skyllemiddelet, men nøyer meg med den ene (vanskelige kjemiske ord):

5-10% Kationiske overflateaktige stoffer, under 5 % 2-Fenoksyetanol, Parfyme (Amylcinnamal, Bytylenylmetylpropional, Heksylcinnamal, Limonen), Natriumbenzoat, Natriumsulfitt, Askorbinsyre.

Fint hvis du kan identifisere aloe vera her, gabrielle.

Skrevet

Det står på Lilleborgs hjemmesider at alle de produktene inneholder naturlige aloe vera-ekstrakter.

Så og si alt som inneholder aloe vera selger godt, fordi vi har fått det for oss at aloe vera er utrolig bra mot alt, at det er et vidundermiddel. Det er nok derfor de har lansert et vaskemiddel med aloe vera også. Og tenk bare på alle de andre produktene som skryter av aloe vera-innhold som f. eks Dr. Greve osv.

Skrevet
Du behøver kanskje ikke kalle meg tøysekopp før du har lest bruksanvisningen selv? :frustrert:

Nå gidder jeg ikke skrive av både innholdsfortegnelsen til vaskemiddelet og skyllemiddelet, men nøyer meg med den ene (vanskelige kjemiske ord):

5-10% Kationiske overflateaktige stoffer, under 5 % 2-Fenoksyetanol, Parfyme (Amylcinnamal, Bytylenylmetylpropional, Heksylcinnamal, Limonen), Natriumbenzoat, Natriumsulfitt, Askorbinsyre.

Fint hvis du kan identifisere aloe vera her, gabrielle.

Klart jeg synes det er tøysete å tro at det ikke er Aloe Vera i et vaskemiddel som heter "Blenda Aloe Vera" :)

Innholdsdeklarasjonen på emballasje er sjelden fullstendig,

Så, om du ser på databladet for bestanddelene i f.eks. Blenda Aloe Vera Farger her hos produsenten Lilleborg så ser du ganske langt nederst at det står Aloe Barbadensis, som er et annet ord for Aloe Vera.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg stusset også på at det ikke sto at den inneholdt aloe vera (eller barbadensis) på innholdsfortegnelsen på pakka. Det er altså så mikroskopisk lite at de ikke gidder å skrive det på pakka engang. Svindel og bedrag.

Skrevet
Så og si alt som inneholder aloe vera selger godt, fordi vi har fått det for oss at aloe vera er utrolig bra mot alt, at det er et vidundermiddel. Det er nok derfor de har lansert et vaskemiddel med aloe vera også. Og tenk bare på alle de andre produktene som skryter av aloe vera-innhold som f. eks Dr. Greve osv.

Ja, det stemmer bra det. Det er jo slik de må jobbe for tiden, folk vil hele tiden ha nye og mer "fancy" produkter.

Jeg leste et sted at Lilleborgs begrunnelse for å lansere denne serien var

"sterk etterspørsel fra forbruker etter nye og spennende vaskemidler".

Men personlig synes jeg det er supert om de endelig har klart å lage et vaskemiddel med duft som er bra for sensitiv hud.

Jeg skal teste den på sengetøy nå i dag, så får vi se om jeg kommer til å klø :)

Skrevet
Jeg stusset også på at det ikke sto at den inneholdt aloe vera (eller barbadensis) på innholdsfortegnelsen på pakka. Det er altså så mikroskopisk lite at de ikke gidder å skrive det på pakka engang. Svindel og bedrag.

Det har mest sannsynlig ingen medisinsk effekt, nei.

Gjest Elfrida
Skrevet
Det har mest sannsynlig ingen medisinsk effekt, nei.

Nei, effekten er antagelig rent psykisk, for med så lite innhold kan det ikke bidra til duften helller.
Skrevet
Jeg leste et sted at Lilleborgs begrunnelse for å lansere denne serien var

"sterk etterspørsel fra forbruker etter nye og spennende vaskemidler".

Hæ? Nye og spennede vaskemidler? Sterk etterspørsel?

Jaja. Man får gå ut fra at de har sjekket.

Skrevet
Nei, effekten er antagelig rent psykisk, for med så lite innhold kan det ikke bidra til duften helller.

Aloe Vera lukter jo ikke spesielt godt heller.

Gjest Kan litt
Skrevet

Aloe Vera må være til stede i ganske betydelige mengder for at det skal ha noe hensikt. Jeg har vondt for å tro at det kan være tilfelle i Blenda.

Aloe Vera er i utganspunktet en plantesaft. Hva tror dere har skjedd med egenskapene når det er laget om til pulver. Forresten så er jeg sterkt i tvil om Aloens egenskaper bevares når den er blandet med vaskemidler/enzymer !!!!!

Om ikke det er nok så tror jeg at Aloen vil få tøffe levevilkår i det varme vannet i vaskemaskinen.

Jeg oppfatter Blenda med Aloe Vera som en stor gimmick som kun tjener Lilleborgs lommebok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...