Gjest Madam Felle Skrevet 21. oktober 2006 #21 Skrevet 21. oktober 2006 Brukt hasj på papiret to ganger, er to ganger for mye. Det er ulovlig å bruke narkotika her i landet, og det gjelder også din bekjent. Verden er ikke bare svart/hvit, men jeg forstår godt at politiet reagerte på en slik kommentar. og spesielt siden han allerede er under "lupen" deres. Din bekjent burde gått der i fra, men i stedet valgte han å lire av seg slikt møkk og måtte derfor ta konsekvensene han fikk. Du stoler litt vel mye på din bekjent, og da er han også bare en bekjent av deg. Kanskje du rett og slett ikke vet alt, for det kan være mer på papiret hans som du ikke vet noe om. kanskje han rett og slett er flink til å snakke for seg, og få sympati fra damene. Noen er faktisk flink til det, og en del kriminelle har jo en tendens til å frita seg selv for alt ansvar. Det var liksom ikke deres feil osv Når man er i søkelyset hos politiet, er det ikke mye som skal til for at en blir tatt inn. Noe vi skal være glad for, sånn at vi får fjernet de fra gaten. Hardt, men sant.
Gjest Chrizzy Skrevet 21. oktober 2006 #22 Skrevet 21. oktober 2006 http://www.politi.no/portal/page?_pageid=3...2297&orgUnitId= Dette tok meg ikke lange tiden å finne. ← Hurra
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #23 Skrevet 21. oktober 2006 Hvordan sir man fra da? Og igjen ja, det er lite smart. Men jeg kan neste forstå at det skjer! ← Er masse uenig med deg i denne tråden jeg Chrizzy, men husk at vi bare ser ordene du skriver. Du skriver av godhet til denne mannen - med gode følelser. Fint når folk er så glade i et annet menneske. Uansett har din nabo alt å tape på å fortsette "krigen" mot politiet. Få overbevist ham om at han skal heve seg over dette. Få overbevist ham om at han skal etterkomme alt politiet ber om med et smil - er politiet kun ute etter å trakassere, så gir de seg tilslutt hvis han reagerer sånn. Falt det ikke en dom for noen måneder siden, hvor en mann ble dømt for å ha kalt en politimann hestkuk? Tror det.
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2006 #24 Skrevet 21. oktober 2006 Var politimmannen i tjeneste, eller skjedde det i fritiden hans?
Gjest Chrizzy Skrevet 21. oktober 2006 #25 Skrevet 21. oktober 2006 Når man er i søkelyset hos politiet, er det ikke mye som skal til for at en blir tatt inn. Noe vi skal være glad for, sånn at vi får fjernet de fra gaten. Hardt, men sant. ← Jeg blir alltid forundret over hvor harde vi egentlig er blitt. Jeg skriver her om et menneske som røyker hasj av og til, han selger ikke og han bråker ikke med de. Han er ikke noe verre en noen som helst. Han har kanskje temperament og nekter å innse at han ikke har noe han skulle ha sagt ovenfor en makt som er mye sterkere enn han. Ja, få fjernet alle de som tar seg en blås fra gaten, verden blir sikkert et mye bedre sted da!
Sin Skrevet 21. oktober 2006 #26 Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Hvis han allerede har blitt tatt for å kjøre bil i påvirket tilstand, er det ikke noe som heter å bli stoppet for mye i ettertid i mine øyne. Hva som er "viktig nok" for politiet å bruke tiden sin på vet ikke jeg, men hvis man ikke vil bli holdt under oppsyn av politiet er vel det noe man burde tenke på før man setter seg bak rattet etter å ha vært på fest? Halvparten av de som har blitt tatt en gang blir tatt på nytt i løpet av de neste tre årene, så det er nok ikke helt tilfeldig at de stopper han. Jeg er ikke objektiv i saker som har med fyllekjøring/påvirkning å gjøre. Det tror jeg ikke noen som har sett bilen til et familiemedlem stå der som sammenkrøllet aluminiumsfolie er. Klarer bare ikke å synes synd på personer som med viten og vilje kjører bil når de er påvirket. Og i hvert fall ikke de som sutrer over at de ble tatt. Disse tallene er fra Fokehelseinstituttet: * I den australske undersøkelsen ble det blant annet foretatt analyser av sjåførene som forårsaket dødsulykker. Beregninger viser at bruk av cannabis (hasjis) øker risikoen for dødsfall i trafikken tre til seks ganger. Benzodiazepiner doblet risikoen. Risikoøkningen varierte med konsentrasjon av stoffet i blodet, og om det var kombinasjon med alkohol. * Den kanadiske undersøkelsen tok for seg risikoen ved forskrivning av benzodiazepier, som er virkestoffet i blant annet Valium og Rohypnol. Resultatene viser at benzodiazepiner øker risikoen for trafikkdød to til fem ganger, avhengig av type stoff, dose og tid siden forskrivning. (Ref Drummer OH et al 2003 og 2004. Neutel CI 1995.) Endret 22. oktober 2006 av Sin
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #27 Skrevet 22. oktober 2006 Uansett har din nabo alt å tape på å fortsette "krigen" mot politiet. Få overbevist ham om at han skal heve seg over dette. Få overbevist ham om at han skal etterkomme alt politiet ber om med et smil - er politiet kun ute etter å trakassere, så gir de seg tilslutt hvis han reagerer sånn. ← Ja, det var godt sagt! Det er det jeg sier til han, men inni meg så blir jeg så forbauset over at det er sånne som han de plager. "Alle" vet at Jon på fjellet gir gratis til småjenter og selger til resten av gjengen (hardere stoffer også), men han får være i fred? Hvordan kan de stoppe røykere i bilen til stadighet, men ikke ha rassia hos Jon? Jeg skjønner det ikke!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #28 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har selv blitt stoppet av politiet -opptil flere ganger faktisk- uten at jeg har gjort noe som helst ulovlig. Ikke noe på kanten en gang. Men jeg har da aldri sett på det som et problem? :klø: De gjør faktisk bare jobben sin, og møter du de med vanlig folkeskikk, så gjør de det de skal gjøre og så smiler de deg pent avgårde. Folk som har problemer med norsk lov derimot, har ofte store problemer med autoriteter. For dem handler om at det finnes folk som hindrer de i å gjøre akkurat slik de vil. Det bryr dem lite at disse er ute etter å beskytte oss andre. Å kjøre i ruset tilstand er en ting som har blitt nevnt, men driver man med narkotika er det flere ting politiet bør følge med. Narkotika og all handling rundt er både ulovlig og farlig. Utrolig mye smuss som følger. Bør jeg virkelig ramse opp? En ting er folk som er borti rus har en tendens til å ikke se klart - ikke klarer å analysere situasjoner på en balansert måte - paranoiditeten og hatet har de en tendens til å bære med seg selv i "gode" perioder - men du som utenforståendw burde klare å se dette fra flere enn én side. For jeg synes måten du sier ting på, ikke bærer preg av at du ser på dette på en litt balansert måte. Plukker fort ut to sitat som er fullt av ensidighet og synsing: I alle fall så har politiet her i byen utsatt den endelige rettsaken i lang tid nå. De skylder på sykdom og andre saker. Derfor går min venn i usikkerhet om dette. ← Om denne politimannen er slik jeg har hørt så smilte han vel et ganske sleskt og overlegent smil da vennen min kom gående. ← Siste nevnte: Kan det hende at det faktisk finnes andre enn naboen din som så episoden og som kan hende kommer med en helt annen versjon? For å svare deg sirkete, så synes jeg ikke at politiet har vært hverken maktsyke eller urettferdige. Ja, på grunnlag av hva du har fortalt (enda hvor utrolig bias historien din er) så synes jeg han fyren kunne vente seg fyllearrest når han kaller en politit for kuk når han er full ute på byen.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #29 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hvis han allerede har blitt tatt for å kjøre bil i påvirket tilstand, er det ikke noe som heter å bli stoppet for mye i ettertid i mine øyne. Hva som er "viktig nok" for politiet å bruke tiden sin på vet ikke jeg, men hvis man ikke vil bli holdt under oppsyn av politiet er vel det noe man burde tenke på før man setter seg bak rattet etter å ha vært på fest? Halvparten av de som har blitt tatt en gang blir tatt på nytt i løpet av de neste tre årene, så det er nok ikke helt tilfeldig at de stopper han. ← Det virker selvfølgelig bare dumt å si dette, men han hadde ikke røkt den kvelden han ble stoppet. Men det fantes rester i blodet hans. Man kan visst finne rester etter 3 måneder, som sagt så sa selv legen at han mente at han ikke hadde røkt den kvelden (sikkert noe med nivå i blodet). Jeg har lest papirene! Endret 22. oktober 2006 av Chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #30 Skrevet 22. oktober 2006 Ja, det var godt sagt! Ja, for jeg er så veldig lur jeg Det er det jeg sier til han, men inni meg så blir jeg så forbauset over at det er sånne som han de plager. Men husk at politiet ikke kjenner ham sånn som du gjør. Du kjenner hans gode sider. Du har sikkert sittet og snakket med ham i timesvis og hørt han fortelle om sin fortvilelse og sine følelser. Husk at politiet forholder seg til ham utfra de erfaringene de har med ham - og de er ikke så veldig fordelaktige for din nabo. Prøv alt du kan å få ham til å heve seg over det han opplever som trakassering. Forsøk å vinkle det på alle måter så han til slutt vil forstå. Det er sikkert vanskelig å få ham til å forstå dette, for han er full av følelser i forhold til dette. Spør ham: "Hva vil han oppnå med å gå i konflikt med politiet når han føler seg trakassert?" "Hva tror han at han kommer til å oppnå ved å gå i konflikt med politet når han føler seg trakassert?" Ofte klarer folk å snu tankegangen sin litt når de må besvare løsningsorienterte spørsmål om situasjonen. "Alle" vet at Jon på fjellet gir gratis til småjenter og selger til resten av gjengen (hardere stoffer også), men han får være i fred? Hvordan kan de stoppe røykere i bilen til stadighet, men ikke ha rassia hos Jon? Jeg skjønner det ikke! ← Da bør "Alle" ta kontakt med politiet. Jeg har selv vært med på hjelpe politiet med husrom i forbindelse med overvåking i en narkosak. Det politiet ikke ser, kan de ikke gjøre noe med. Selv politihester er fine
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #31 Skrevet 22. oktober 2006 Plukker fort ut to sitat som er fullt av ensidighet og synsing:Husk at hun skriver om en venn hun er gald i.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #33 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har selv blitt stoppet av politiet -opptil flere ganger faktisk- uten at jeg har gjort noe som helst ulovlig. Ikke noe på kanten en gang. Men jeg har da aldri sett på det som et problem? :klø: De gjør faktisk bare jobben sin, og møter du de med vanlig folkeskikk, så gjør de det de skal gjøre og så smiler de deg pent avgårde. Jeg har også blitt stoppet i andre situasjoner. Men de her to gangene så var det virkelig synlig og unaturlig. I den ene situasjonen var jeg inne på en kiosk og handlet, ungene satt i bilen. Da jeg kom ut sto de ved siden av bilen og hang. Den andre gangen stoppet jeg utenfor senteret i byen, de kom bak meg, blinket inn og hoppet ut. Det er ikke normalt! Folk som har problemer med norsk lov derimot, har ofte store problemer med autoriteter. For dem handler om at det finnes folk som hindrer de i å gjøre akkurat slik de vil. Det bryr dem lite at disse er ute etter å beskytte oss andre. Å kjøre i ruset tilstand er en ting som har blitt nevnt, men driver man med narkotika er det flere ting politiet bør følge med. Narkotika og all handling rundt er både ulovlig og farlig. Utrolig mye smuss som følger. Bør jeg virkelig ramse opp? Nei takk, jeg er ikke dum! Får ikke politiet tildelt ressurser etter hvor mange saker de har? Blir det sett på hva de setter inn tiltak mot? Viktigheten? En ting er folk som er borti rus har en tendens til å ikke se klart - ikke klarer å analysere situasjoner på en balansert måte - paranoiditeten og hatet har de en tendens til å bære med seg selv i "gode" perioder - men du som utenforståendw burde klare å se dette fra flere enn én side. For jeg synes måten du sier ting på, ikke bærer preg av at du ser på dette på en litt balansert måte. Plukker fort ut to sitat som er fullt av ensidighet og synsing: Siste nevnte: Kan det hende at det faktisk finnes andre enn naboen din som så episoden og som kan hende kommer med en helt annen versjon?Jeg synes det er du som er ubalansert. Du kan kanskje ikke tro at til og med de som var med han syntes dette var helt feil? Å hvor mye tror du det vil hjelpe han å klage på politiet til politiet. Folk som han, som har saker på seg, de har liten troverdighet. Det er jo denne tråden et godt eksempel på. For å svare deg sirkete, så synes jeg ikke at politiet har vært hverken maktsyke eller urettferdige. Ja, på grunnlag av hva du har fortalt (enda hvor utrolig bias historien din er) så synes jeg han fyren kunne vente seg fyllearrest når han kaller en politit for kuk når han er full ute på byen. ← Jeg skjønner fortsatt godt at han sa det han sa, selv om det var galt!
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #34 Skrevet 22. oktober 2006 Ja, for jeg er så veldig lur jeg Men husk at politiet ikke kjenner ham sånn som du gjør. Du kjenner hans gode sider. Du har sikkert sittet og snakket med ham i timesvis og hørt han fortelle om sin fortvilelse og sine følelser. Husk at politiet forholder seg til ham utfra de erfaringene de har med ham - og de er ikke så veldig fordelaktige for din nabo. Prøv alt du kan å få ham til å heve seg over det han opplever som trakassering. Forsøk å vinkle det på alle måter så han til slutt vil forstå. Det er sikkert vanskelig å få ham til å forstå dette, for han er full av følelser i forhold til dette. Spør ham: "Hva vil han oppnå med å gå i konflikt med politiet når han føler seg trakassert?" "Hva tror han at han kommer til å oppnå ved å gå i konflikt med politet når han føler seg trakassert?" Ofte klarer folk å snu tankegangen sin litt når de må besvare løsningsorienterte spørsmål om situasjonen. Da bør "Alle" ta kontakt med politiet. Jeg har selv vært med på hjelpe politiet med husrom i forbindelse med overvåking i en narkosak. Det politiet ikke ser, kan de ikke gjøre noe med. Selv politihester er fine ← Jeg skal få han til å lese denne tråden jeg. Jeg er helt sikker på at han vil se at det er skikkelig idiotisk av han å gi de grunn til og gjøre noe
Gjest gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #35 Skrevet 22. oktober 2006 Hurra ← Har det falt deg inn at det kan ha noe med hans/din holdning å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #36 Skrevet 22. oktober 2006 Så du mener det ja? Da mener du at det er greit at en politimann/dame hetser/plager et menneske og om det mennesket mister besinnelsen så er de bare dumme? ← Det er jo teit å synke til samme nivå som politiet (skjønt jeg er ikke helt overbevist om at politiet har vært så jævlige som denne vennen din påstår) ...... og så klage på politiet!!! Skjønner?
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #37 Skrevet 22. oktober 2006 Har det falt deg inn at det kan ha noe med hans/din holdning å gjøre? ← Eller kanskje de jæklene det gjelder får lov å fortsette på grunn av din?
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #38 Skrevet 22. oktober 2006 Det er jo teit å synke til samme nivå som politiet (skjønt jeg er ikke helt overbevist om at politiet har vært så jævlige som denne vennen din påstår) ...... og så klage på politiet!!! Skjønner? ← Skjønner!
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2006 #39 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg syns reaksjonen til politiet var helt på sin plass etter de opplysningene du har gitt i denne tråden. Han har kun seg selv å takke om han ikke klarte å la være å komme med noe når han vet at det bringer han i trøbbel. Det er en voksen mann det er snakk om her. Og som de andre sier så kan det jo tenkes at politiet vet mer enn deg om han.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. oktober 2006 #40 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg syns reaksjonen til politiet var helt på sin plass etter de opplysningene du har gitt i denne tråden. Han har kun seg selv å takke om han ikke klarte å la være å komme med noe når han vet at det bringer han i trøbbel. Det er en voksen mann det er snakk om her. Og som de andre sier så kan det jo tenkes at politiet vet mer enn deg om han. ← Nei uff, jeg synes det var unødvendig å slepe han ut med håndjern på grunn av en vits i forbifarta. Men, men! I alle fall så er jeg sikker på at de vet mer om han enn meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå