Gå til innhold

Au, jeg har brent meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff,har ikke noen andre gode råd enn det de andre over her har kommet med.

Men hvordan klarte du å brenne deg sånn da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Å hjelp! jeg har after sun, sitron, tomat, agurk og youghurt! hva skal jeg velge? Dere er for flinke  :tristbla:

:ler: Tro meg, jeg vi alle har lært mye i løpet av den tråden her!

En Aloe Vera plante burde alle ha hjemme.

Gjest beekeeper
Skrevet
Uff,har ikke noen andre gode råd enn det de andre over her har kommet med.

Men hvordan klarte du å brenne deg sånn da?

Skulle åpne stekeovnsdøra for å ta ut en pizza, så skulle jeg skru den av med det samme, dermed kom det glovarm damp på hånda mi.. Trodde ikke man kunne brenne seg av slikt jeg, og ivertfall ikke at det skulle gjøre så vondt. Det begynte å gå ganske greit, men så hadde jeg på den salven og så virket det som at det trigget det opp igjen! Ble mye vondere.. Får se om det gir seg snart. Det er ivertfall litt bedre. Får sånn panikk jeg :sjenert:

Skrevet

En liten digresjon.

Det har skjedd flere ganger at mascaraen min smelter (!) når jeg har nesa for nærme ovnen. Den dampen skal vi ikke undervurdere!

Ganske merkelig følelse når sminken ligger som tre klumper med øyevipper :ler:

Gjest Blondie65
Skrevet
:ler:  Tro meg, jeg vi alle har lært mye i løpet av den tråden her!

En Aloe Vera plante burde alle ha hjemme.

Aloe Vera og en del av de andre tingene er greit for smertelindring. Med det samme man har brent seg og en god stund fremover er det imidlertid nedkjøling som er det viktigste slik at man unngår at skaden får fortsette. Når man er ferdig med nedkjølingen så kan man ha på aloe vera.

Gjest Hilde79
Skrevet
Skulle åpne stekeovnsdøra for å ta ut en pizza, så skulle jeg skru  den av med det samme, dermed kom det glovarm damp på hånda mi.. Trodde ikke man kunne brenne seg av slikt jeg, og ivertfall ikke at det skulle gjøre så vondt. Det begynte å gå ganske greit, men så hadde jeg på den salven og så virket det som at det trigget det opp igjen! Ble mye vondere.. Får se om det gir seg snart. Det er ivertfall litt bedre. Får sånn panikk jeg  :sjenert:

Dampen er fandenivoldsk...... er det stort sår?

Gjest beekeeper
Skrevet

Har ikke sovet mye i natt, har ligget med en bløt klut rundt hånda. Vaknet et par ganger i natt av at det svei. Nå er det mye bedre, selv om jeg kjenner det godt, spesielt når jeg rører borti noe.

Dampen er fandenivoldsk...... er det stort sår?

Det går fra pulsåren min på hånda mot kanten på arma til tuppen på tommelen *vanskelig å forklare! :ler: * Det er rødt, ligner litt på et skrubbsår. Nå ser det bedre ut enn i går kveld, da jeg var rød på hele siden :)

Skrevet

Da jeg brant hånda mi tidligere i år (sølte glovarmt vann over) hadde jeg hånda oppi en liten balje med kjølig vann i over en time. Satt og såg på TV, leste... Fikk gjort litt altså. Men dette var venstre hånd.

Det lureste du kan gjøre er å kjøle ned LENGE. I en time, minst. Da leger såret seg fort og fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...