Gå til innhold

Au, jeg har brent meg


Fremhevede innlegg

Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg har brent meg på armen min, og må gå på badet hvert 10.minutt for å holde den under kaldt vann.. Dette er plagsomt, siden jeg har en oppgave som må leveres i morgen! Noen som har noen tips? Jeg kan forresten nevne at jeg ikke har aloe-vera, plante eller krem.. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da. Og ingen apotek i nærheten som er oppe sent? Har du agurk da?

Skrevet

Naturell youghurt skal hjelpe på solbrenthet, kanskje man kan bruke det på brannsår også..? Dersom det ikke er et åpent sår da.

Gjest Hilde79
Skrevet

Aloe vera!!! Kjøp ei plante. Funker som bare det.

Gjest beekeeper
Skrevet

Nå kom jeg på at jeg har after sun i skapet!! jej! håper det funker :tristbla:

Kan jeg bruke vaniljeyoughurt da? agurk har jeg også...

Gjest beekeeper
Skrevet
Aloe vera!!! Kjøp ei plante. Funker som bare det.

Jaaa, men plantasjen er ikke åpen nå! :ler:

Gjest Hilde79
Skrevet

ååå, nå så jeg at du ikke hadde det.... hehe.... litt kjapt her..... og at det er for sent til å kjøpe... hva tenkte jeg egentlig på....? :sjenert:

Gjest beekeeper
Skrevet

Å hjelp! jeg har after sun, sitron, tomat, agurk og youghurt! hva skal jeg velge? Dere er for flinke :tristbla:

Gjest Hilde79
Skrevet
Jaaa, men plantasjen er ikke åpen nå!  :ler:

*ønske seg døgnåpne plantasjer* :ler:

Skrevet
Jaaa, men plantasjen er ikke åpen nå!  :ler:

Er ikke plantasjen oppe til 22.00 da? Sjekk det!

Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg gidder seriøst ikke å ta bussen ned til plantasjen nå altså, da blir jeg ivertfall ikke ferdig med oppgaven! :ler:

Det svir så innmari, men det blir bedre etter jeg har hatt kaldt vann på.. Har brent hele håndleddet og tommelen. Det er ikke kjempeille, men ille nok til at det forstyrrer leksene!

Gjest beekeeper
Skrevet
:ler: *sitter med vaniljeyoughurt over hele hånda og føler seg rar*
Gjest beekeeper
Skrevet
:) Det lindrer enda ivertfall.. Takk for tipset!
Skrevet

ha liggende en våt kald klut oppå armen som du fortsetter å vri opp på ny da den lunkner..

Vet om en dødsbra kjølende grønn greie på apoteket som man kan kjøpe,( husker ikke navnet) den virker, spør dem imorgen?

( knotete forklart men jeg er så trøtt :Hehe:

Skrevet

xylocainkrem/olje? kan hjelpe. men vet at det også finnes salver som skal dempe slike smerter.

Gjest beekeeper
Skrevet

Fant en menthol-salve i skapet som skulle lindre brannsår, men den svei sånn inni f at jeg måtte holde den under vann igjen :grine:

Vooondt...... Tror jeg satser på kaldt vann og en dæsj aftersun jeg, så får jeg kjøpe meg aloe-vera krem i morgen..

Gjest Blondie65
Skrevet

Finn frem en grønnsaksblanding fra fryseren og legg oppå - det er den kjølende effekten du har bruk for. Eller ta ut isterninger og ha i en frysepose og legg på.

Lykke til med oppgaven også.

Gjest beekeeper
Skrevet
Finn frem en grønnsaksblanding fra fryseren og legg oppå - det er den kjølende effekten du har bruk for. Eller ta ut isterninger og ha i en frysepose og legg på.

Lykke til med oppgaven også.

Jeg prøvde det før jeg spurte om hjelp her, men det funket ikke så bra.. det ble liksom ikke kaldt nok, og huden begynte å bli tørr.. Svidde en del. Oppgaven tror jeg herved går til dundas.

Skrevet

Poenget er å kjøle det ned over tid. Når du brenner deg må du kjøle ned stedet du har brent deg lenge for at det skal hjelpe, ellers fortsetter det å "brenne" og skaden blir verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...