Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har brent meg på armen min, og må gå på badet hvert 10.minutt for å holde den under kaldt vann.. Dette er plagsomt, siden jeg har en oppgave som må leveres i morgen! Noen som har noen tips? Jeg kan forresten nevne at jeg ikke har aloe-vera, plante eller krem..
aimee Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Huff da. Og ingen apotek i nærheten som er oppe sent? Har du agurk da?
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Naturell youghurt skal hjelpe på solbrenthet, kanskje man kan bruke det på brannsår også..? Dersom det ikke er et åpent sår da.
Gjest Hilde79 Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Aloe vera!!! Kjøp ei plante. Funker som bare det.
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Nå kom jeg på at jeg har after sun i skapet!! jej! håper det funker Kan jeg bruke vaniljeyoughurt da? agurk har jeg også...
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Aloe vera!!! Kjøp ei plante. Funker som bare det. ← Jaaa, men plantasjen er ikke åpen nå!
Gjest Hilde79 Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 ååå, nå så jeg at du ikke hadde det.... hehe.... litt kjapt her..... og at det er for sent til å kjøpe... hva tenkte jeg egentlig på....?
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Å hjelp! jeg har after sun, sitron, tomat, agurk og youghurt! hva skal jeg velge? Dere er for flinke
Gjest Hilde79 Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Jaaa, men plantasjen er ikke åpen nå! ← *ønske seg døgnåpne plantasjer*
aimee Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 Jaaa, men plantasjen er ikke åpen nå! ← Er ikke plantasjen oppe til 22.00 da? Sjekk det!
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg gidder seriøst ikke å ta bussen ned til plantasjen nå altså, da blir jeg ivertfall ikke ferdig med oppgaven! Det svir så innmari, men det blir bedre etter jeg har hatt kaldt vann på.. Har brent hele håndleddet og tommelen. Det er ikke kjempeille, men ille nok til at det forstyrrer leksene!
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 *sitter med vaniljeyoughurt over hele hånda og føler seg rar*
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Det lindrer enda ivertfall.. Takk for tipset!
Murron Skrevet 19. oktober 2006 #15 Skrevet 19. oktober 2006 ha liggende en våt kald klut oppå armen som du fortsetter å vri opp på ny da den lunkner.. Vet om en dødsbra kjølende grønn greie på apoteket som man kan kjøpe,( husker ikke navnet) den virker, spør dem imorgen? ( knotete forklart men jeg er så trøtt
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #16 Skrevet 19. oktober 2006 xylocainkrem/olje? kan hjelpe. men vet at det også finnes salver som skal dempe slike smerter.
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #17 Skrevet 19. oktober 2006 Fant en menthol-salve i skapet som skulle lindre brannsår, men den svei sånn inni f at jeg måtte holde den under vann igjen Vooondt...... Tror jeg satser på kaldt vann og en dæsj aftersun jeg, så får jeg kjøpe meg aloe-vera krem i morgen..
Gjest Blondie65 Skrevet 19. oktober 2006 #18 Skrevet 19. oktober 2006 Finn frem en grønnsaksblanding fra fryseren og legg oppå - det er den kjølende effekten du har bruk for. Eller ta ut isterninger og ha i en frysepose og legg på. Lykke til med oppgaven også.
Gjest beekeeper Skrevet 19. oktober 2006 #19 Skrevet 19. oktober 2006 Finn frem en grønnsaksblanding fra fryseren og legg oppå - det er den kjølende effekten du har bruk for. Eller ta ut isterninger og ha i en frysepose og legg på. Lykke til med oppgaven også. ← Jeg prøvde det før jeg spurte om hjelp her, men det funket ikke så bra.. det ble liksom ikke kaldt nok, og huden begynte å bli tørr.. Svidde en del. Oppgaven tror jeg herved går til dundas.
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2006 #20 Skrevet 19. oktober 2006 Poenget er å kjøle det ned over tid. Når du brenner deg må du kjøle ned stedet du har brent deg lenge for at det skal hjelpe, ellers fortsetter det å "brenne" og skaden blir verre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå