Gå til innhold

Overnatting....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville du latt din trettenårige datter overnatte hos kjæresten?

Hvorfor eller hvorfor ikke?

Ville det hatt noe å si om de var flere, fex en hel gjeng?

Hva hvis bestevenninden og hennes kjæreste også skulle sove der sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ville du latt din trettenårige datter overnatte hos kjæresten?

Hvorfor eller hvorfor ikke?

Ville det hatt noe å si om de var flere, fex en hel gjeng?

Hva hvis bestevenninden og hennes kjæreste også skulle sove der sammen?

Jeg kunne latt trettenåringen overnatte hos kjæresten sin dersom avstanden mellom de var så stor at det måtte til for at de skulle treffes. Hadde de bodd i samme by så ville det ikke vært aktuelt.

Jeg ville da ha snakket med foreldrene og blitt enig om kjørereglene. Et absolutt krav ville ha vært at de ikke skulle sove på samme rom.

Dersom det var en hel gjeng som skulle overnatte ville jeg nok ha sagt ja dersom jeg kjente både foreldrene og de fleste av gjengen. Igjen ville jeg ha snakket med foreldrene.

Når det gjelder det å sove to kjærestepar sammen så blir det likt den første problemstillingen.

Sånn i bunn i grunn så ville jeg hatt mine tvil. Det er anderledes med en 13-åring enn en 16-åring. Jeg måtte ha kjent kjæresten og dennes foreldre. Jeg ville ha forsikret meg om at foreldrene var hjemme og jeg ville ha diskutert saken med de.

Nå må jeg si at da min sønn var 14 år så fikk ligge over hos sin jevngamle kjæreste ved et par anledninger. Den ene gangen var nyttårsaftenen og den andre gangen var fordi de skulle på tur grytidlig neste morgen. Begge gangene kom tilbudet fra hennes foreldre.

Skrevet

Nope, ikke i helvete heller.... kunne kanskje endret mening om jeg kjente foreldrene til kjæresten og visste 100% at de ville hatt tilsyn under en viss grad. Om de vil ha sex, får de det til uansett, men jeg vil på ingen måte oppmuntre dem til det.

Nå kjenner jeg din Prinsesse, og hun er til å stole på.

Men jeg kjenner ikke hennes kjære, så han stoler jeg ikke på.

Skrevet

Bare å dele ut kondomer, så går det nok greit :ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Nei, kanksje om de var en hel gjeng. Kommer an på situasjonen.

Skrevet

Nei, ser ingen grunn til det.

13-åringer er fortsatt nokså små. Hvorfor skal de presses inn i et "voksent" kjærestemønster som inkluderer klining/eller iallfall press om klining? Det syns jeg nemlig man legger opp til når det allerede så tidlig skal begynne å "overnattes" hos kjæresten. Som forelder vil iallfall ikke jeg være med på å presse ungdommen til sex!

Da vi hadde "kjærester" i 12-13-års alderen, var det mest holde-i-hånda, noe mer var lite aktuelt. Tror ikke det falt verken oss jenter eller gutta inn at vi en gang skulle spørre om å få overnatte hos hverandre. I 15-16 års alderen, DA skjedde det vel mer, men da var vi også eldre!

Skrevet
Bare å dele ut kondomer, så går det nok greit  :ler:

:frustrert: dette er snakk om 13 åringer..... :sinna: BRUK VETTE

Skrevet
:frustrert:  dette er snakk om 13 åringer..... :sinna:  BRUK VETTE

Det var vel ikke heeeeeelt seriøst ment heller da. vil jeg tro :)

Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å si "ikke i helvete" men samtidig ser jeg de andre nyansene her. Hvis de er bare to, eller eventuelt to par så ville jeg nektet om jeg ikke kjente foreldrene MEGET godt. (F.eks min venninne e.l) Men

Men en hel gjeng blir litt anderledes. Min sønn på snart 12 skal på overnatting hos en jente i klassen i helga, men da er det hele klassen som kommer. Og dessuten er det lite kyss klapp og klem ennå, da det er fysj og æsj! *fnis*

Alder på kjæresten er selvfølgelig også et viktig poeng. Det er stor forskjell på om kjæresten er 13 eller om han er f.eks 16-17.

Men i utgangspunktet ville jeg nektet.

Skrevet

Nei!

Hadde jeg hatt en 13 åring som var kjærest med en som bodde laaangt unna, kunne han fått overnatte på eget rom hos oss.

Syns argumenter som at "vil de ha sex så har de det uansett" blir litt dumt i denne sammenhengen, for det er snakk om hvilke signaler foreldrene sender ut. Selv om foreldre ikke kan hindre barn i å ha sex, så kan man sende ut signaler som kanskje er med på å gjøre en forskjell. Jeg syns ikke foreldre skal godta og signalisere at de har resignert på ting selv om de vet at barna gjør det "uansett".

Å sove sammen med kjæresten hører med til en voksen form for forhold som jeg ikke syns 13 åringer skal behøve å ha.

Skrevet

Aldri i verden.

Jeg var 16 år da jeg fikk besøk av kjæresten min fra sørlandet. Han sov på et annet rom.

Da jeg var 17 fikk kjæresten min lov å overnatte på rommet mitt, vi er gift nå ;)

Skrevet
Nei!

Hadde jeg hatt en 13 åring som var kjærest med en som bodde laaangt unna, kunne han fått overnatte på eget rom hos oss.

Syns argumenter som at "vil de ha sex så har de det uansett" blir litt dumt i denne sammenhengen, for det er snakk om hvilke signaler foreldrene sender ut. Selv om foreldre ikke kan hindre barn i å ha sex, så kan man sende ut signaler som kanskje er med på å gjøre en forskjell. Jeg syns ikke foreldre skal godta og signalisere at de har resignert på ting selv om de vet at barna gjør det "uansett".

Å sove sammen med kjæresten hører med til en voksen form for forhold som jeg ikke syns 13 åringer skal behøve å ha.

akkurat.

Skrevet

Min var 14 da de to turtelduene overnattet ho hverandre. Ofte var det flere venner med også. Mest sov de over hos hverandre fordi jeg synes det er koselig å sitte oppe litt sent sammen med barna mine og se film og spise litt godis. Da er det ikke alltid kult å gå en halvtime etterpå..

Så viste det seg det at når turtelduene begynte å ha sex (etter nesten ett år) så gjorde de aldri det om natta. Det gjorde de om dagen når de var alene i huset en stund. Skal ikke mer enn en butikktur til det.

Skrevet

Nei, aldri i verden..

Jeg tror det ville blitt å sende ut feile signaler, at ungene tror vi synes det er greit med sex.

Jeg tror også at det kunne skape et unødvendig press, og at ting som ikke var planlagt bare "skjedde", og kanskje tidligere enn det ellers hadde skjedd;)

Skrevet

Jeg synes det er helt greit så lenge jeg kjenner kjæresten og at de har vært sammen ganske lenge, mulig 5-6 månender (uansett alder)

Sex kan de uansett ha når som helst, så å forhindre overnatting forhindrer ikke sex.

Skrevet

Sex kan de uansett ha når som helst, så å forhindre overnatting forhindrer ikke sex.

Man trenger ikke å gjøre det så enkelt som mulig for dem heller. De er fremdeles barn.

Gjest Cosette
Skrevet
Nei!

Kosemose er en smart kvinne, selv om hun ser ordentlig "streng" ut! :ler:

Støtter ovennevnte utsagn fullt ut! - Nei jeg har ingen datter på 13, men for f.. 13 år, hallo! Jeg lekte med dokker til jeg var 12! - Og var jomfru til 17... :sjenert:

Skrevet

...for hvis man sier ja når de er tretten... når skal man si nei da? og når skal man da si ja igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...