Gå til innhold

Hvem er de?

~white lady~

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte tenkt på, kan man si noe om en person utifra den drinken man drikker når man er ute?

F.eks, så tenker jeg automatisk når jeg ser en middelaldrende mann med ølmage og en pils i hånda, på en pub (gjerne en fotballpub) at han har et praktisk yrke, gjerne rørlegger eller elektriker, lever et A4 liv med kone, 2-3 barn, familiehund og 5-seters. Han ser mye fotball, er ganske høyrøstet, middels intelligent, og får ofte hjerteproblemer når han kommer i 50-årene.

Og ser jeg en dame på et stilig utested, kledd i dress med en dry martini i hånda, så tenker jeg at hun har en bra betalt jobb, helst akademiker, er intelligent og kresen på menn.

Og sånn kan jeg fortsette i det uendelige... ;)

Flere innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner tankegangen din men jeg bare måååå pirke på at det er nok flere faktorer som spiller inn enn bare hvilken drink de velger..du beskrev jo både klær og utseende..

Men når jeg TENKER over hvilke folk som drikker hva så er det visse ting jeg ser for meg..det behøver ikke å stemme da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjesten ovenfor...ble en feil her gitt...

Men jeg har en stor tendens til å når jeg enten er ute å går, på cafe eller bare sitter en plass i sentrum å ser så kan jeg se for meg livene til mange av dem som går forbi..ser for meg hvilken oppvekst de har hadd,om de er gift eller ikke, hva de jobber som, hvilken musikk de liker osv..Dette utspiller seg av de få inntrykkene jeg sluker i meg i det de går forbi så det trenger ikke å være noe sannhet i det.

Men er det ikke rart! at vi mennesker gir sikkert utrykk for mye rart som vi ikke tenker over og så kan noen stå på andre siden av gata og lage sine "historier" om deg..Vi er ganske fascinerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jo ikke alle sånn som jeg beskrev de, men tror nok at noe er ganske generelt.

jeg også kan sitte og se på folk og "lage min historie", er ganske morsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Å, et bra tema der jeg har masse fordommer! :ler:

Jeg er veldig skeptisk til menn som ikke primært drikker øl når de er ute. Det verste er rusbrus, det burde være forbudt for menn som ikke er under 18 og homo. Og de bør ikke gjøre det de heller.

Menn som bare drikker drinker (en drink utover kvelden kan jeg tolerere ;) ) er briefete eiendomsmeglere som er mer opptatt av penger enn av samfunnet.

Og menn kan aldri bestille drinker som er blå med masse frukt og dill oppi seg. Skal de først bestille drink er caprihina og gin tonic mest godkjent tror jeg.

Jenter som drikker rusbrus er 16 år med falskt leg, eller veldig fra landet.

Jenter som bare drikker drinker prøver enten å sjekke opp de pengeopptatte eiendomsmeglerne, ellers så er de litt uerfarne som ikke er ute så mye og derfor legger mer penger i det når de først er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertegnede er ifølge Otto Jespersen ei rødvinsmarinert tante, selv om jeg ikke drikker på dager med "d" i....... :ler:

Skal innrømme at jeg har masse fordommer mot folk som slurper i seg høye Syden-drinker i masse glorete farger. Ellers syns jeg at Redbull,vodka og cola er for ungdom i utprøvingsfasen og patetisk som voksendrikk. Prøver desperat å få ei venninne til å slutte med denne eksplosive blandingen. :smoke::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest squeeky

OKI....Dette må testes :ler:

1,73 høy, slank, mørkt langt hår, bysminket, fremhever øynene fremfor munnen(ikke så det drysser av ansiktet), elegant topp, jeans med støvletter(gjerne med tynn hæl, men ikke stillett). Lange velstelte negler(ikke falske)...en ring på hver ringefinger i hvitt gull med noen diamanter(det er design på dem)...

Hvem er jeg?

:sjarmor:

EDIT:

Drikker øl, tequila, strawberry decory, konjakk, rom og cola.... :sjarmor:

Endret av squeeky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
OKI....Dette må testes :ler:

1,73 høy, slank, mørkt langt hår, bysminket, fremhever øynene fremfor munnen(ikke så det drysser av ansiktet), elegant topp, jeans med støvletter(gjerne med tynn hæl, men ikke stillett). Lange velstelte negler(ikke falske)...en ring på hver ringefinger i hvitt gull med noen diamanter(det er design på dem)...

Hvem er jeg?

:sjarmor:

Her forteller du hvordan du ser ut, ikke hva du drikker. Er det ikke hva folk drikker tråden handler om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest squeeky
Men jeg har en stor tendens til å når jeg enten er ute å går, på cafe eller bare sitter en plass i sentrum å ser så kan jeg se for meg livene til mange av dem som går forbi..ser for meg hvilken oppvekst de har hadd,om de er gift eller ikke, hva de jobber som, hvilken musikk de liker osv..Dette utspiller seg av de få inntrykkene jeg sluker i meg i det de går forbi så det trenger ikke å være noe sannhet i det.

Her forteller du hvordan du ser ut, ikke hva du drikker. Er det ikke hva folk drikker tråden handler om?

Vel, skjønte det slik at blikket automatisk dras mot helheten med det de drikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer bra! Jeg kan nyte en god dry martini, og jeg er veldig kresen når det gjelder menn. Så kresen at de helst bør være kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest squeeky
Dette stemmer bra! Jeg kan nyte en god dry martini, og jeg er veldig kresen når det gjelder menn. Så kresen at de helst bør være kvinner

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Så hvis jeg ute på byen helst drikker G&T/Gin Fizz/Tom Collins, eller tørr fransk hvitvin, eller kanskje belgisk øl fra flaske, hva sier det om meg, annet enn at jeg liker ginbaserte drinker? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LilSweetie
Hva med oss som nesten bare drikker rødvin og whisky?  :sjarmor:

Det sier at du er akkurat som det inntrykket jeg har faatt av deg ellers her paa KG: passer perfekt inn i bildet av student i 20-aarene som er opptatt av kultur. Dessuten tyder det paa at du baade kan gaa ut for et eller to glass rodvin, men at du andre ganger blir paa nachspiel til det lysner av dag, da whiskeyn ofte kommer frem.

Ikke helt ulikt meg forovrig.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg da som gjerne tar en Bayer :ler:

Pleier ikke å drikke drinker ute. Da heller vin.

Whisky nytes hjemme.

Godt voksen kvinne og trendy/typete.

Endret av Persille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Norwegian Blue

Åh, rødvin er hodebank.

Men hva meg deg da, som drikker cider, rusbrus samt alt med sprit i? Fjortis? :ler: Jaja, jeg får vel begynne å lære meg å drikke vin snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...