Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #1 Del Skrevet 24. januar 2003 Jeg opplevde noe merkelig her forleden. Når jeg så meg i speilet begynte jeg å rødme ,ble flau og fikk hjertebank. Ja, jeg følte meg rett og slett forelsket!!! Jeg har også opplevd å bli sjalu når kjæresten min gir meg komplimenter og oppmerksomhet . Jeg vil ha meg selv for meg selv , skjønner?? Så nå vurderer jeg og slå opp. Er det flere som har opplevd noe lignende? Hva skal jeg gjøre? :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mira79 Skrevet 24. januar 2003 #2 Del Skrevet 24. januar 2003 Tuller du? Håper det... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mira79 Skrevet 24. januar 2003 #3 Del Skrevet 24. januar 2003 Tuller du? Håper det... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 24. januar 2003 #4 Del Skrevet 24. januar 2003 ja slå opp du og kos deg med deg selv.Himmel man skal høre mye........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantina Skrevet 24. januar 2003 #5 Del Skrevet 24. januar 2003 !!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #6 Del Skrevet 24. januar 2003 Har du misforstått kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella Skrevet 24. januar 2003 #7 Del Skrevet 24. januar 2003 Sikkert noen som mener jeg kunne gitt et godt svar her - men min "bedre halvdel" nekter.... Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. januar 2003 #8 Del Skrevet 24. januar 2003 Synes du skal slå opp med deg selv jeg. Det kan være utrolig krevende å leve sammen med en person som er alvorlig sinnslidende........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisjeba Skrevet 24. januar 2003 #9 Del Skrevet 24. januar 2003 Jeg tror det heter... narcisme eller noe slikt. Filosofen Nietszche (er ikke sikker på stavemåten) skrev mye om emnet. Jeg tror begrepet narcisme stammer fra et gresk (?) sagn om ei jente som ble forelsket i en gutt, men han ville ikke ha noen. Jenta bad til en gud/gudinne om at han måtte forelske seg i en han ikke kunne få. Så en gang han så ned i et vann så han et vakkert ansikt og forelsket seg i det, og han kunne aldri få personen han var forelsket i siden speilbildet var av hans eget ansikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 25. januar 2003 #10 Del Skrevet 25. januar 2003 Det stemmer Elsjeba. Han het Narcissus - og det heter narscissisme. Blomster er også oppkalt etter ham. Joda, hjertebank kan nok jeg også få av meg selv noen ganger - men av helt andre årsaker... Men jeg har et langt og følelsesmessig forhold til meg selv altså. Sex har vi og... Om jeg er kjæreste med meg selv, derimot, det kan vel diskuteres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. januar 2003 #11 Del Skrevet 25. januar 2003 Jeg tror det heter... narcisme eller noe slikt. Filosofen Nietszche (er ikke sikker på stavemåten) skrev mye om emnet. Jeg tror begrepet narcisme stammer fra et gresk (?) sagn om ei jente som ble forelsket i en gutt, men han ville ikke ha noen. Jenta bad til en gud/gudinne om at han måtte forelske seg i en han ikke kunne få. Så en gang han så ned i et vann så han et vakkert ansikt og forelsket seg i det, og han kunne aldri få personen han var forelsket i siden speilbildet var av hans eget ansikt. Narsissismebegrepet stammer fra den greske myten om Narcissus. Han ble forelsket i sitt eget speilbilde. Han streifet rundt i gamle Hellas og påkaller alles oppmerksomhet for å få selvbekreftelse. Han er trollbundet av sitt eget selvbilde. Sagnet ender med at han speiler seg i et skogstjern hvor han til slutt druker i "lengselens smerte og ulykkelig selvkjærlighet". Denne beskrivelsen er en metafor for grunnleggende dimensjoner av identitetsutvikling. Det er i møte med andre at den narsissistiske identifiksjonen oppstår og utvikles. (Har hentet dette fra min hovedfagsoppgave, da jeg skrev litt om identitetsutvikling. Ville bare oppklare en del misforståleser rundt sagnet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 25. januar 2003 #12 Del Skrevet 25. januar 2003 Narcissisme er vel bare vanlig blant barn som ledd i personlighetsutviklingen på samme måte som Ødipuskomplekset ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 25. januar 2003 #13 Del Skrevet 25. januar 2003 Jøss, dette var en ny variant. Man skal høre mye før øra faaller av..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. januar 2003 #14 Del Skrevet 25. januar 2003 Narcissisme er vel bare vanlig blant barn som ledd i personlighetsutviklingen på samme måte som Ødipuskomplekset ? Nope, narsissisme er vanlig blandt voksne som barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 25. januar 2003 #15 Del Skrevet 25. januar 2003 Gir deg rett Care, har skjekket litt i bøkene mine. Men hva med sammenhengen mellom narsissisme og borderline ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. januar 2003 #16 Del Skrevet 25. januar 2003 Gir deg rett Care' date=' har skjekket litt i bøkene mine. Men hva med sammenhengen mellom narsissisme og borderline ?[/quote'] ...like vanskelig å kurere??!!! Finner du noen svar her kanskje?: http://www.tidsskriftet.no/lts-pdf/pdf2002/54-8.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 25. januar 2003 #17 Del Skrevet 25. januar 2003 sjalu på kjæresten fordi han gir deg komplimenter??????? :o Du MÅ da tulle jente????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2003 #18 Del Skrevet 26. januar 2003 Jeg skjønner ikke hvordan dere kan si at jeg er sinnsyk og rar........ Jeg er jo bare forelsket i verdens mest fantastiske person :oops:. Hadde dere sett meg hadde dere forstått hvorfor. Jeg lurer på om jeg skal montere et speil på veggen inntil senga så jeg kan våkne opp ved siden av den deiligste personen i verden hver morgen. Noen som vet om dette koster mye penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 26. januar 2003 #19 Del Skrevet 26. januar 2003 Beskjed til psykiater Care fra psykiater Hilde ; hva gjør vi med pasienten vår nå som diagnosen er stilt ? Innleggelse er jo aktuelt og medisinering nærmest uunngåelig. Eller skal vi bare gi han pris på et ferdig montert speil ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2003 #20 Del Skrevet 28. januar 2003 Jeg er jo litt enig med dere at det å være forelsket i seg selv kanskje er litt usosialt. Men jeg er veldig uenig med dere når dere sier at jeg er gal. Kanskje jeg skulle prøve å være litt mere sosial? Hvordan finner man foressten sin egen dobbeltgjenger???? :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå