Gjest Norwegian Blue Skrevet 18. oktober 2006 #21 Skrevet 18. oktober 2006 Takk for tips og innspill Kom gjerne med flere tips som har fungert for dere.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #22 Skrevet 8. november 2006 Er det dyrt med laser da? Er selv plaget med uren hud og kviser i t-sonen.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #23 Skrevet 8. november 2006 Kunne du være så snill å skrive litt mer om sammenhengen mellom kviser på haka og underlivet? Forstår ikke sammenhengen...Mener du at hvis man har hatt problemer med underlivet, så får man mer kviser på haka?
Malama Skrevet 8. november 2006 #24 Skrevet 8. november 2006 Jeg lurer også på det med underlivet. Om det var snakk om hormoner (som kan ha sammenheng med fertilitet, som jo sånnsett skjer "i underlivet") hadde jeg skjønt det, men jeg er usikker på hva dette skal bety. Jeg har kvisene mine i mer eller mindre hele ansiktet jeg. Ikke noen T-sone her nei, det er haka, panna og kinnene og halsen. Ja, pluss brystet, skuldrene og ryggen da. Litt mer enn bare "ansiktet" sånnsett... Kom stort sett etter at jeg droppa p-pillene, og varerier i en viss gradi syklusen, så jeg tenker hormoner... Men skal seriøst ta meg sammen og se om jeg finner et bra merke i renseprodukter, og se om jeg kan få orden på ansiktet i alle fall (litt mer stress å bedrive resning på ryggen da?)
Saeria Skrevet 8. november 2006 #25 Skrevet 8. november 2006 Kviser på ryggen er no dritt! Har slitt med det i 10 år og begge mine eldre søstre sliter med det samme. Det eneste som har hjulpet meg ganske bra er tetracykliner kombinert med skinoren. Men det er kjipern å måtte smøre seg hver dag da.
SuperT Skrevet 9. november 2006 #26 Skrevet 9. november 2006 Hei! Dette med underlivet har nok mye med hormoner å gjøre. Det er mange som får kviseutbrudd i forbindelse med mensen f eks. Man har sett sammengheng mellom mye underlivsplager og kviser i munn/hakeområder. Vet ikke så mye om det. Men det må absolutt ikke være noen sammenheng. Det er så mangt som påvirker huden vår, spesielt ansiktshuden, den er på måte utsatt hele tiden. Sitter man mye ved dataskjerm så kan det også påvirke huden og gi kviser, pga noe som kalles frie radikaler. Da er kremer med antioksidanter, f eks vit E, anbefalt. Tenkte at det var lurt å informere om siden vi sitter her ved dataen da.. Bare å spørre mer hvis det er noe
SuperT Skrevet 9. november 2006 #27 Skrevet 9. november 2006 Er det dyrt med laser da? Er selv plaget med uren hud og kviser i t-sonen. ← Ja laser er forholdsvis dyrt. Jeg tok hele ansiktet og det var 5000 kr, men jeg ble kvitt nesten alt, måtte ha to behandlinger... Det går også an å bare ta i områdene der du har kviser. Mange er plaget med at de kommer igjen på akkurat samme sted.
Gjest Jente 19 Skrevet 9. november 2006 #28 Skrevet 9. november 2006 Okay, tusen takk SuperT! 5000 er jo verdt å betale for å bli kvitt kvisene da! Men er det "bare" kvisene som forsvinner, eller får man penere hud etter laserbehandling? Liksom..forsvinner hudormer og slikt? Og viktigst: forsvinner kvisene for godt?
SuperT Skrevet 9. november 2006 #29 Skrevet 9. november 2006 (endret) Okay, tusen takk SuperT! 5000 er jo verdt å betale for å bli kvitt kvisene da! Men er det "bare" kvisene som forsvinner, eller får man penere hud etter laserbehandling? Liksom..forsvinner hudormer og slikt? Og viktigst: forsvinner kvisene for godt? ← Jeg mener at det absolutt er verdt det. Jeg har hatt noen kviser og litt etterpå, men ikke på langt nær så mye som jeg hadde. Det som skjer er at laseren går inn i hudlag lenger inn og brenner/ødelegger det, huden fornyes jo hele tiden, så da vokser det på en måte ut ny hud. I tillegg brukte jeg ett par kremer til en syk pris.. haha. Og da var huden skikkelig fin, men det hadde jeg ikke råd til å fortsette med. Men hvis du finner deg en god hudpleieserie og passer på å bruke regelmessig så oppnår du nok veldig gode resultater med laser. Det som også har innvirkning er kosthold og røyking f eks. Dette er ikke bra hvis man skal bli kvitt kvisene. Endret 9. november 2006 av SuperT
Søtpotita Skrevet 9. november 2006 #30 Skrevet 9. november 2006 (endret) Ja, eg hugsar at eg las at dersom ein har kviser i området rundt haka så kan det ha med underlivet og hormonar å gjera. Dersom ein har kviser lenger bak mot øyrene kan det ha med tannplager å gjera. Veldig interessant kart Sjølv har eg også dei siste månadane slite meir med kviser enn eg pleier. Har då hatt mest kviser i området rundt tinningen, haka og bakover mot øyra, og nedover halsen. Det verkar som det blir større kviser til lenger opp i ansiktet ein kjem. Kviser er noko jævelig herk Endret 9. november 2006 av Årolilja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå