Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Nå har jeg plutselig begynt å få kviser igjen Trodde jeg var ferdig med de når som jeg endelig ikke er tenåring lengre, og har ikke vært særlig plaget de siste åra. Men nå i de siste to ukene popper de opp hele tiden. To-tre stykker om gangen på hake og i pannen, sånne skikkelig lysende, ekle, flaue som man fikk når man var 13. Hva gjør man med kviser? Kjerringtriks på å få dem vekk? Foreløpig bare vasker jeg meg godt og unngår å være borti dem. Jeg har prøvd å smurt på Basiron men det hjelper ikke det grann. Flere tips? Og hvordan skjule dem? Akkurat går vel litt under "velvære", men hvis noen har noen tips og triks om sminking over kviser hadde jeg blitt kjempeglad. Er litt dumt med skikkelig synlig fjortiskvise på haken når jeg skal ut på byen.. Endret 17. oktober 2006 av Norwegian Blue
Saeria Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Ordentlige hudprodukter fra hudpleier. Ordentlig make up som ikke tetter alle porene (mineral make up) og hvis Basiron ikke hjelper så kan du spørre om Skinoren når du er hos legen. Basiron hjalp ikke det grann her heller. Ikke Dalacin heller. Skinoren er ok hos meg, men jeg går på tetracykliner i tillegg.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Takk for tips! Skal til legen om ikke så altfor lenge, så kan spør om de kremene da Og har bestilt mineral sminke, så håper det hjelper. Er det noen andre som har tips for sånne enkeltkviser? Det er jo ikke et problem i den grad at det er overalt og mye, men sånne skikkelig betente, irriterende som er der i flere dager. Husker når jeg var yngre hadde jeg hørt at tannkrem var et bra tips, men det gjorde de ofte bare sintere Desverre tror jeg det er litt arvelig betinga, fordi moren min plages også med en og annen kvise ennå. Hvorfor fikk jeg ikke pappas fine hud?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Takk for svar Ja, det er litt drastisk med såpass sterkt middel, når det bare er snakk om 4-5kviser om ganger. Problemer er mer at de som er, er såpass hissige. Tror jeg får høre med mamma hva hun har prøvd før jeg snakker med lege; regner med at det som ikke fungerer på henne ikke vil fungrere på meg heller. Hva slags behandlig/time skal jeg forhøre meg om hos hudpleier? Og hva koster det ca? Har ikke tatt meg råd til å gå til hudpleier ennå, men tror jeg på ta spanderbuksene på snart.
~white lady~ Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Hm, jeg plages også av småkviser nå og da. Pleier bare å sminke de vekk (bruker Clinique) men likevel... så fant jeg ut at jeg skulle prøve pyrisept! Og jepp, det gjorde susen Du må da klemme ut kvisa først, og så tar du pyrisept på en bomullspinne og dytter litt rundt og i "såret". Da kommer det ikke mer betennelse, og det er som regel grodd til en lyserød flekk (som forsvinner i løpet av 1-2 dager) over natten. Har et tips til! Hvis det er ei plagsom kvise som bare må ut, så kan du sterilisere ei nål, (holde over en flamme, pyrisept) og stikke hull....mye, mye bedre enn å klemme med neglene 1
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Hehe så rart, pyrisept og bomullspinne har jeg faktisk brukt en del, men siden jeg ikke har hørt noen andre gjøre det, trodde det var helt feil, så har ikke tord å gjøre det mer. Men hvis det funker på deg og så kanskje jeg tør det igjen da! Men blir det ikke arr da?
SuperT Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Hei! Kviser ja.. kjipt å ha. Jeg er selv hudpleier og har vært plaget av kviser før, tok mye behandlinger på hudpleieskolen, men ble jo ferdig der. Det jeg endte opp med å gjøre til slutt var å bruke laser. En spesiell type laser som gjør at hudvevet blir ødelagt i indre lag av huden og huden fornyes. Jeg gjorde det 2 ganger i løpet av ett år og det ble nesten helt borte. Jeg hadde mye kviser så jeg tok det i hele ansiktet. I ditt tilfelle så går det an å bruke laser kun der du får kviser, hvis det er på samme sted hele tiden. Jeg gjorde det på Drammensklinikken som driver med estetiske behandlinger. Hvis du skal gå til hudpleier så har salongene som regel akne/kvisebehandlinger. Det som ofte er viktig er at man går ca en gang i uka over en periode og følger opp med produkter fra hudpleieren hjemme, mellom hver behandling. Da kan man se en forbedring og kanskje bli kvitt problemet. Tror det koster mellom 450-600 kr for èn behandling, så det er ikke veldig billig.. Renser du huden hver dag og fjerner sminke og sånn? Mineralsminke? Har du blitt anbefalt det? Jeg tror ikke mineralsminke er veldig bra for hud med kviser, men..
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Hei! Kviser ja.. kjipt å ha. Jeg er selv hudpleier og har vært plaget av kviser før, tok mye behandlinger på hudpleieskolen, men ble jo ferdig der. Det jeg endte opp med å gjøre til slutt var å bruke laser. En spesiell type laser som gjør at hudvevet blir ødelagt i indre lag av huden og huden fornyes. Jeg gjorde det 2 ganger i løpet av ett år og det ble nesten helt borte. Jeg hadde mye kviser så jeg tok det i hele ansiktet. I ditt tilfelle så går det an å bruke laser kun der du får kviser, hvis det er på samme sted hele tiden. Jeg gjorde det på Drammensklinikken som driver med estetiske behandlinger. Hvis du skal gå til hudpleier så har salongene som regel akne/kvisebehandlinger. Det som ofte er viktig er at man går ca en gang i uka over en periode og følger opp med produkter fra hudpleieren hjemme, mellom hver behandling. Da kan man se en forbedring og kanskje bli kvitt problemet. Tror det koster mellom 450-600 kr for èn behandling, så det er ikke veldig billig.. Renser du huden hver dag og fjerner sminke og sånn? Mineralsminke? Har du blitt anbefalt det? Jeg tror ikke mineralsminke er veldig bra for hud med kviser, men.. Takk for svar Oi, litt stivt ja, har ikke råd til det i det hele tatt hvis jeg skal ha nok til mat. Laser høres også interessant ut, for det er nettopp først og fremst på et sted jeg plages. Dessuten blir det litt drastisk og sikkert dyrt. Men noe jeg kan vurdere hvis det ikke går vekk når jeg blir eldre Ja, jeg er veldig nøye med å fjerne sminke og vasker ansiktet morgen og kveld med mild rens. Mineralsminke har jeg hørt er helt ideelt for uren hud siden det ikke innholder noe kjemisk..? Stemmer ikke dette?
SuperT Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Du jeg vet faktisk ikke helt.. Men mineraloljer kan tette porene ennå mer. Kan jeg spørre om i hvilket område i ansiktet du har kvisene? Det kan ha sammenheng med andre ting i kroppen. Endret 17. oktober 2006 av SuperT
Gjest Norwegian Blue Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Du jeg vet faktisk ikke helt.. Men mineraloljer kan tette porene ennå mer. Kan jeg spørre om i hvilket område i ansiktet du har kvisene? Det kan ha sammenheng med andre ting i kroppen. hm, vet ikke om vi tenker på det samme, for det er visst nettopp det som er poenget med mineralsminke, at det ikke er olje i det. Det er i pudderform. Jeg har kvisene under munnviken, enten på høyre eller venstre side av haken. Det har vært samme plassen siden jeg var 13år, er 20 nå. For øyeblikket er kvisene på høyre side. Dessuten får jeg også en og annen kvise rundt øyebrynet. Har ikke kviser noen andre steder i ansiktet.
SuperT Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Ja ok, har aldri brukt sånn sminke på meg selv eller noen andre. Det finnes mange bra foundations i lett flytende form som er oljefrie også. Bare å spørre i parfymeri. Kviser i området nedenfor/ ved siden av munnen og på haken kan ofte ha sammenheng med underlivet. Har du barn?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 18. oktober 2006 #12 Skrevet 18. oktober 2006 Kviser i området nedenfor/ ved siden av munnen og på haken kan ofte ha sammenheng med underlivet. Har du barn? Iik, høres skummelt ut. Har ikke barn nei.
SuperT Skrevet 18. oktober 2006 #13 Skrevet 18. oktober 2006 Hehe.. Nei må ikke ha sammenheng da, så slapp av.. Hvor gammel er du da?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 18. oktober 2006 #14 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg er tjue, fremdeles Og som også nevnt har moren min også periodevis kviser, og hun nærmer seg femti. Håper at jeg finner noe som fungerer mot de så ikke jeg må slite med det like lenge som henne.
SuperT Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 Ja det skjønner jeg.. Sånn er det med mamman min også.. Det er arvelig. Hvis du røyker kan det ha mye å si. Laser vet jeg funker bra. Kjøpe produkter i salong, og holde deg til en serie som funker. Forskjellige matvarer, potetgull, ketchup og brus osv kan ha innvirkning..
Gjest Norwegian Blue Skrevet 18. oktober 2006 #16 Skrevet 18. oktober 2006 Ok, takk for svar. Røyker aldri, og er som sagt nøye med vask, så det kan ikke ha noe med det å gjøre. Skylder på genene, men håper som sagt det går an å gjøre noe med det. Det kan jo godt være det er noe matprodukt jeg reager på, men jeg er helt elendig over å prøve å finne ut hva jeg eventuelt reagerer på. Da må i såfall føre nøye logg over både matvaner og tilsvarende innvirkning på kviser osv, og jeg har nok med studiene om jeg ikke i tillegg skal drive studie på meg selv også Men jeg kan jo begynne med å kutte ned på chips og brus i allefall. Og som du sier, prøve å finne produkter som funker.
SuperT Skrevet 18. oktober 2006 #17 Skrevet 18. oktober 2006 Ja prøv deg frem litt, jeg synes dermalogica er bra. Det får du tak i mange salonger. Mye sukker og fett er ikke så bra for huden. Masser deg selv i området der du har kviser så ofte du gidder for å øke blodsirkulasjonen. Hvis du sitter mye ved data så kan stråler/frie radikaler fra den også gjøre at huden reagerer. Det finnes også kremer som hjelper mot dette. Spør i salong.
~white lady~ Skrevet 18. oktober 2006 #18 Skrevet 18. oktober 2006 Hehe så rart, pyrisept og bomullspinne har jeg faktisk brukt en del, men siden jeg ikke har hørt noen andre gjøre det, trodde det var helt feil, så har ikke tord å gjøre det mer. Men hvis det funker på deg og så kanskje jeg tør det igjen da! Men blir det ikke arr da? ← Jeg har aldri hørt om andre som har prøvd det heller, men det står jo på flaska at det hindrer betennelse og utrydder bakterier, og det er jo det som er i kvisa Har aldri fått arr av dette, da. men så er det ikke sånne skumle byller jeg har heller, bare noen uskyldige småkviser
~white lady~ Skrevet 18. oktober 2006 #19 Skrevet 18. oktober 2006 Ja ok, har aldri brukt sånn sminke på meg selv eller noen andre. Det finnes mange bra foundations i lett flytende form som er oljefrie også. Bare å spørre i parfymeri. Kviser i området nedenfor/ ved siden av munnen og på haken kan ofte ha sammenheng med underlivet. Har du barn? ← Får også kvisene i området rundt haka...men hva har det med underlivet å gjøre?? Har aldri opplevd problemer der, altså. Og har heller ikke barn.
Gjest squeeky Skrevet 18. oktober 2006 #20 Skrevet 18. oktober 2006 Har skrevet det før, men skriver det en gang til jeg Etter å ha poppet en kvise, bruk sitron...av og til smører jeg hele ansiktet med sitron, og huden min har blitt MYE finere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå