Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #41 Skrevet 20. oktober 2006 ja absolutt. også håper jeg selv å kunne hjelpe våre unger på samme måten når den tid kommer.... måtehold er stikkordet tror jeg. også må man selvsagt ha økonomisk mulighet til det. ja jeg er nok veldig heldig...
miow Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #42 Skrevet 20. oktober 2006 Og jeg aner fremdeles ikke hva jeg ønsker meg i 18årsgave! Jeg vil ikke ha penger av foreldrene mine, for de er ikke spesielt rike, og jeg vil heller ha noe nyttig eller morsomt. Noe en 18 åring trenger til voksenlivet? hjelp.
Gjest Tweek Skrevet 20. oktober 2006 #43 Skrevet 20. oktober 2006 Og jeg aner fremdeles ikke hva jeg ønsker meg i 18årsgave! Jeg vil ikke ha penger av foreldrene mine, for de er ikke spesielt rike, og jeg vil heller ha noe nyttig eller morsomt. Noe en 18 åring trenger til voksenlivet? hjelp. ← Du blir 18 snart da eller?
Gjest Tweek Skrevet 21. oktober 2006 #45 Skrevet 21. oktober 2006 Det er jo greit å få lappen eller noe sånn. Har faktisk ikke peilig, må jo se selv hva du trenger/vil ha
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #46 Skrevet 22. oktober 2006 har du bunad så er en stor flott sølje det jeg ville anbefale. det er varig, og ikke noe du kjøper deg selv.
Gjest gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #47 Skrevet 23. oktober 2006 Eller hva med et bilde fra et kunstgalleri. Du kan få de ned til et par tusenlapper. Forutsetter selvfølgelig at foreldrene har anledning til en så dyr gave. Jeg hadde ikke mulighet da min fylte 18 år. Var faktisk ikke klar over at det ble gitt så dyre gaver.
ceca Skrevet 23. oktober 2006 #48 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg fikk ikke noe stort til 18 års dagen min. Kan faktisk ikke huske hva jeg fikk... Jeg har foreldre som har god råd, men en mor som er "gjerrig" på pengene sine så det var garantert ikke noe dyrt !! Hun liker fortsatt best å få - ikke gi Selv ville jeg markert dagen for dem, men lappen ol blir vel litt voldsomt som en 18 års gave... Heldigvis er det lenge til, men artig å lese her inne. Hva med å ønske deg en god koffert eller en tursekk?
Gjest Bærum berta Skrevet 23. oktober 2006 #49 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg fikk lappen, bil og ny konkurransehest i 18 års gave Til 25 års dagen min fikk jeg leilighet (er kanskje ikke nødvendig å fortelle at mine foreldre har solid økonomi.. )
Gjest Tweek Skrevet 23. oktober 2006 #50 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, du er heldig du, bortskjemte unge. Foreldrene dine betaler vel regningene dine også
miow Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #51 Skrevet 23. oktober 2006 Eller hva med et bilde fra et kunstgalleri. Du kan få de ned til et par tusenlapper. Forutsetter selvfølgelig at foreldrene har anledning til en så dyr gave. Jeg hadde ikke mulighet da min fylte 18 år. Var faktisk ikke klar over at det ble gitt så dyre gaver. ← Fikk faktisk det i konfirmasjonsgave av foreldrene mine Syntes det var en litt teit gave da, men nå liker jeg det kjempegodt Jeg fikk lappen, bil og ny konkurransehest i 18 års gave Til 25 års dagen min fikk jeg leilighet (er kanskje ikke nødvendig å fortelle at mine foreldre har solid økonomi.. ) ← Steike ta Håper du skjønner hvor heldig (?) du var der. De aller, aller færreste har råd til noe sånt. Ser overhodet ikke for meg å få noe rådyrt. Ønsker meg egentlig ikke annet enn sånt jeg trenger, men kan jo være greit det og.
ceca Skrevet 23. oktober 2006 #52 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg fikk lappen, bil og ny konkurransehest i 18 års gave Til 25 års dagen min fikk jeg leilighet (er kanskje ikke nødvendig å fortelle at mine foreldre har solid økonomi.. ) ← Ojsann ! Ja da er du heldig. Men har foreldre råd så vil de vel gjerne hjelpe barna, for det er søren meg økonomisk tøft innimellm med studielån, billån, lån til leilighet /hus osv.. En i slekten min fikk og leilighet, lappen, bil, utdannelse på høyskole uten studelån... Han vet han er heldig, men han er også enebarn. Hadde de hatt flere (mange) barn så hadde det nok ikke blitt helt slik
Gjest Maa Skrevet 23. oktober 2006 #53 Skrevet 23. oktober 2006 Og jeg aner fremdeles ikke hva jeg ønsker meg i 18årsgave! Jeg vil ikke ha penger av foreldrene mine, for de er ikke spesielt rike, og jeg vil heller ha noe nyttig eller morsomt. Noe en 18 åring trenger til voksenlivet? hjelp. ← Det er mange ting en trenger til voksenlivet som jeg som tante gjerne ville kunne gitt til min 18-rige niese. Hun ble svært glad for stålbestikket til 8 pers. som kom fra besteforeldrene. Selv ga jeg henne for ca 1.000,- i service-deler som hun samler på. Til en nevø ga vi et Røros-pledd. Selvsagt kan man finne greie og rimelige kopper, kar, gryter, pledd osv Ikea ol.l., men syntes selv det var deilig å kunne starte med i hvertfall noen få kvalitetsting da jeg flytta på hybel.. Hadde jeg blitt 18 nå, ville dette stått på ønskelista: Marimekko sengesett, Røros-pledd, presskanne og vannkoker, gode kjeler og ei bra steikepanne,1-3 flotte lysestaker osv. og selvsagt- DEN JAKKA DU ØNSKER! Liker selv best å både gi å få noe varig til konfirmasjoner, spesiele bursdager osv. Fikk selv en medaljong med gravert dato fra foreldrene mine- som eg desverre ikke likte... Bare tenk på at dersom du ønsker å samle på f.eks. kopper, det er ikke sannsynlig at du har akkurat samme smak om 10 år, sa tenk at det bør være noe tidløst. Selv har jeg fortsatt i bruk boller og asjetter jeg fikk fra bestemora mi for mere enn 20 år siden. Orntlig stålbestikk kom på ønskelista til jul da jeg var 20, og mamma + bestemor lurte på hvilket sølvbestikk jeg ønsket å samle på Håper du kommer på ting du vil få glede av, å på forhånd: GRALULERER MED DAGEN!
Gjest Støre Skrevet 1. november 2007 #54 Skrevet 1. november 2007 Gave til 18 åringen: -trafikalt grunnkurs koster 2000 -tur til england med englandsbåten med en venn eller venninne -liten lettbåt i gummi -dress eller kjole -laptop -bsu-konto God helg!!
messy Skrevet 1. november 2007 #55 Skrevet 1. november 2007 Jeg fikk et videokamera av mamma og pappa til 18årsdagen min. Ikke at jeg har brukt det så mye, men er kjekt å ha. Har alltid "planer" om å begynne å bruke det . Nå er jeg nettopp blitt 20, og fikk da en Bergansjakke som jeg har ønsket meg en stund. Ellers har jeg fått lappen utenom- fordi jeg ikke begynte å røyke.
Gjest nimbus Skrevet 1. november 2007 #56 Skrevet 1. november 2007 Jeg fikk en mobil telefon jeg ønsket meg! men de fleste jeg kjenner fikk bil... Ny bil der foreldrene er rike, eller en billig brukt der de har mer gjennomsnittlig økonomi. Ellers fikk jeg lappen, men det var ikke bursdagsgave, det var fordi jeg ikke begynte å røyke. (Og det var noen måneder senere.) Hadde foreldrene mine hatt masse penger hadde jeg nok fått hjelp til bil/leilighet etc, men tviler på jeg hadde fått bil til en halv million uansett... de er liksom ikke typen til det...
Aurela Skrevet 1. november 2007 #57 Skrevet 1. november 2007 Jeg fikk en "vanlig" gave i 18-års dagen, og i tilleg fikk jeg oppkjøring i gave (betalte resten selv).
estrella Skrevet 1. november 2007 #58 Skrevet 1. november 2007 Jeg har lyst på penger til 18 årsdagen, som jeg skal sette inn på sparekontoen, slik at jeg har litt penger til overs når jeg en gang trenger dem. Blir 18 om 5 mndr
Grønt blad Skrevet 1. november 2007 #59 Skrevet 1. november 2007 Jeg fikk lappen og en studietur med mamma til USA. Det kan hende at jeg hadde fått det uansett, men synes det var veldig flotte gaver. Jeg var kjempefornøyd!
Sans Skrevet 1. november 2007 #60 Skrevet 1. november 2007 Til 18-årsdagen fikk jeg lappen og bil. Lappen betalte de hver eneste time osv av, så jeg fikk den da jeg ble 18. Bilen sto klar på gården til meg når jeg kom hjem en dag, med stor rød sløyfe på og alt. Beste gaven ever, var vanvittig glad!! Tror det går lang tid til jeg får like stor gave... eller - tror aldri det kommer til å skje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå