Gå til innhold

Selbuvotter


Leone

Anbefalte innlegg

Har faktisk opplevd noe lignende selv. Jeg strikket sokker ei venninne til jul, og i den forbindelse trengte jeg garn. Dama i butikken solgte meg garn på tykkelse med babyull! (Har ikke så veldig mye erfaring med garn, så jeg oppdaget ikke /tenkte ikke noe over dette da jeg var i butikken.) Det skulle visstnok være mer slitesterkt (var ikke 100% ull selv om jeg ville ha det (og selvfølgelig sjekket jeg det ikke :frustrert: )). Jeg endte opp med å måtte ta opp en halvstrikket sokk og strikke sokkeparet i herrestørrelse! Heldigvis gikk det greit (tror heller ikke venninna mi har oppdaget det). Men jeg skal være mye mer oppmerksom og følge godt med neste gang jeg skal i garnbutikken.

Det beste sokkegarnet er på tykkelse med babyull og har 25 % polyamid i seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste sokkegarnet er på tykkelse med babyull og har 25 % polyamid i seg. ;)

Takk, visste ikke det, jeg. :sjenert:

Men tykkelsen gjorde at oppskriften ikke stemte, og det er ikke så morsomt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plagg som selbuvotter ville jeg brukt ordentlig garn på uansett, ikke Europris-garn...

Så mye arbeid som det er å strikke så ville jeg aldri brukt billig garn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, visste ikke det, jeg. :sjenert:

Men tykkelsen gjorde at oppskriften ikke stemte, og det er ikke så morsomt.  :(

Det står jo strikkefasthet på nøstet. Den sjekker man med oppskriften, og velger eventuelt en annen oppskrift dersom den ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye arbeid som det er å strikke så ville jeg aldri brukt billig garn.

Njaaaaa... Til noen ting bruker jeg gjerne billig-garn (ting som skal toves, forbruksting som luer og sokker, dukkeklær osv osv), jeg har også noen "billig-garn"-varianter jeg er glad i (f eks Tuva fra Europris)...

Men jeg vet å sette pris på litt glam-garn innimellom ja! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått sånne av mormor som hun har strikka sjøl, jeg vikke bruke dem om jeg hadde fått betalt en gang. Det er satt pris på at hun har strikket, og de er sikkert varme, men fytti katta, jeg er født med glitter i blodet, så noe sånnt no skal jeg ha meg frabedt å måtte tre på meg gitt.

Hadde det ikke ordna seg hadde jeg jaggu sendt mine i posten til deg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har fått sånne av mormor som hun har strikka sjøl, jeg vikke bruke dem om jeg hadde fått betalt en gang. Det er satt pris på at hun har strikket, og de er sikkert varme, men fytti katta, jeg er født med glitter i blodet, så noe sånnt no skal jeg ha meg frabedt å måtte tre på meg gitt.

Hadde det ikke ordna seg hadde jeg jaggu sendt mine i posten til deg. :ler:

Jeg hadde blitt kjempeglad dersom jeg hadd fått et par Selbuvotter. Synes det er veldig fint. ;D Men siden jeg ikke er såpass heldig, så strikker jeg dem heller selv.

Du får forresten kjøpt garn med glitter i også, så du for be mormora di strikke et par Selbuvotter med glittergarn i stedet da vet du. :ler:

Endret av joje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt endel både oppskrifter og garn på sparkjøp, mye billigere enn garnbutikker, og det er god kvalitet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...