Sahara Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #21 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg også stemmer FOR pannelugg Det er så lite som skal til for å se litt tøffere ut! I hvert fall hvis alternativet er alt like lagt, rett ned. Det er kjedelig. Jeg har også langt hår med sideskill, som jeg pleier å skjære foran, og har en lang lugg. Ikke sånn moderne tung, men en oppklippet look så jeg ikke får så langt ansikt. På trening bruker jeg spenne. Prøv lugg, og funker det ikke, er det ikke verre enn at den vokser ut etter noen uker. Lykke til! Eksempel: Jennifer Aniston ← Ja, Jennifer Aniston er jo nesten alltid fin på håret da. Men skal jeg ha sånn sveis blir det fort for tungt og henger bare rett ned. Har prøvd å klippe det opp litt også, men HÅRET MITT ER VANSKELIG! Men har nesten samme farge som Aniston da!
Sahara Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #22 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg er for kort hår!! Klipp panngelugg, men klipp resten kort også... Og om du ikke vil klippe alt kort, så klipp pannelugg... =)=) ← Nei, ikke kort. Det hadde jeg for noen år siden, og da kunne jeg nesten ikke vente til det vokste ut igjen! Men halvlangt er greit, vil ikke ha langt ned på ryggen heller. Men da tenker jeg igjen, er det finest å klippe det opp (event. skrå det ved ansiktet) eller ha alt det andre like langt når man har pannelugg? Tror jeg går for litt oppklippt, ihvertfall foran.
aimee Skrevet 16. oktober 2006 #23 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, kanskje nesten litt slemt av meg å bruke Jennifer Aniston som eksempel - hun ser jo alltid bra ut! Hvis håret ditt er tungt og vanskelig, burde du kanskje tynne det ut litt? Jeg har også tungt stritt hår, og det hjelper å tynne det ut. Gå til en god frisør, og få en skikkelig klipp, gode råd og tips - det lønner seg alltid
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #24 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg vil også ha pannelugg, men har så fordømt hår som krøller seg opp. Selv om jeg prøver å rette det ut med børste og føner bølger det seg. Og hvis jeg ikke bruker føneren krøller det seg skikkelig opp. Kan jeg kanskje bruke rettetang? resten av håret er relativt kort, dvs til øreflippen, så det ville jo ikke tatt så lang tid før det vokser ut. Og ansiktsformen min passer veldig godt til lugg vet jeg. men ser for meg at det er styr med pannelugg når man har krøller...
Gjest Blanca Skrevet 16. oktober 2006 #25 Skrevet 16. oktober 2006 Det Jennifer Aniston-eksemplet over her er jo ikke en pannelugg; det er hår som er gradert i fronten. Jeg har lenge hatt håret like langt over det hele, men har det siste året eksperimentert med pannelugger. Lang, skråskjært var fint, men litt pes å holde den pen. Lang, tung lugg var også fint, men den var slitsom! Nå har jeg kort, pinnerett lugg over brynene og er kjempefornøyd! Passer veldig bra til min lange panne og ovale ansikt. Gir et skikkelig løft til ansiktet.
aimee Skrevet 16. oktober 2006 #26 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg tok med den Jennifer Aniston-eksempelet som en inspirasjon. Det virket ikke som trådstarter var helt sikker på hva hun ville gjøre, og da må det jo være fint med en "graderingssveis" som en mellomting? Kanskje ved å klippe opp håret litt først, gjør at det ikke blir såå skummelt med pannelugg neste gang. Overgangen blir i hvert fall ikke så stor.
Gjest Blanca Skrevet 16. oktober 2006 #27 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg tok med den Jennifer Aniston-eksempelet som en inspirasjon. Det virket ikke som trådstarter var helt sikker på hva hun ville gjøre, og da må det jo være fint med en "graderingssveis" som en mellomting? Kanskje ved å klippe opp håret litt først, gjør at det ikke blir såå skummelt med pannelugg neste gang. Overgangen blir i hvert fall ikke så stor. ← Den er grei Det var jo denne gradvise endringen jeg selv gjorde også
Gjest Kitten Skrevet 16. oktober 2006 #28 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg vil også ha pannelugg, men har så fordømt hår som krøller seg opp. Selv om jeg prøver å rette det ut med børste og føner bølger det seg. Og hvis jeg ikke bruker føneren krøller det seg skikkelig opp. Kan jeg kanskje bruke rettetang? resten av håret er relativt kort, dvs til øreflippen, så det ville jo ikke tatt så lang tid før det vokser ut. Og ansiktsformen min passer veldig godt til lugg vet jeg. men ser for meg at det er styr med pannelugg når man har krøller... ← Rettetang er et must for sånne som oss!
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #29 Skrevet 16. oktober 2006 Hvis du googler "hairstyles" sammen med "bangs" eller "fringe", så finner du hundrevis av bilder! Synes det er kult med lange, tunge lugger, gjerne på skrå. Kort eller tynn pannelugg ser generelt stygt ut, synes jeg. Har hatt variasjoner av lugg, skrålugg og gradert klipp de siste 5 årene, selv om det er et helvetes stress pga at jeg har fall og virvler og litt sauehårskrøller underst og faenskap.
Sahara Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #30 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg tok med den Jennifer Aniston-eksempelet som en inspirasjon. Det virket ikke som trådstarter var helt sikker på hva hun ville gjøre, og da må det jo være fint med en "graderingssveis" som en mellomting? Kanskje ved å klippe opp håret litt først, gjør at det ikke blir såå skummelt med pannelugg neste gang. Overgangen blir i hvert fall ikke så stor. ← Jeg har det faktisk litt klippet opp, litt mer lik Jennifer Aniston for noen år tilbake.. Noe av det viktigste med frisyren synes jeg at den er lettstelt, orker ikke masse pes hver eneste morgen. Er litt usikker på pannelugg enda, jeg har spart ganske lenge så det er litt kjedelig å klippe den igjen også! Og takk for tipset, evilLyn!
Gjest squeeky Skrevet 19. oktober 2006 #31 Skrevet 19. oktober 2006 Anbefaler "på håret" om du bor i Oslo...de er knallflinke!!! Jeg klippet lugg der, men ikke sånn rett ned...den har blitt tilpasset litt skrått slik at når den vokser så vil den vokse seg til en jevn lan sideskill(om du forstår)....har hatt flere venner som har prøvd pannelugg, men som ikke har fått det til å bli fint, og de var råmisunnelig på min lugg....Så gå "på håret" i Bogstadveien....de kan sakene sine
Sahara Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #32 Skrevet 19. oktober 2006 Er det dyrt der da? Jeg bor ikke i Oslo, men jobber der..
Gjest squeeky Skrevet 20. oktober 2006 #33 Skrevet 20. oktober 2006 500 kroner for en klippe mener jeg...og det er verdt det...siden du skal gjøre noe litt spennende og ikke bare stuss, så er det greit å betale litt ekstra sånn at du vet at det blir bra...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå