Gå til innhold

Sjokolademousse

Gjest Gjest_Anna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*

Kom til å se på næringsinnholdet på en pakke sjokolademousse sist uke, og fant ut at en hel (!) pose sjokolademousse bare inneholder ca 130 kalorier. Dette er ca 10 ganger mindre enn en stor 200 g melkesjokolade! Føler nesten at jeg kan spise så mye sjokolademousse jeg bare vil nå:D hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bruker Toro lys sjokolademousse så inneholder 100 gram ferdiglaget mousse, tilberedt med lettmelk, 130 kalorier... Ikke akkurat noe å fråtse i hver dag, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anna_*

ja, 100 gram feridg mousse med lettmelk inneholder 130 kalorier. en pose inneholder rundt 80 gram, altså mindre enn 130 kalorier, og du kan fint bruke ekstra lett melk.

tenker selvsagt ikke å seriøst spise en pose om dagen eller 10, men viss du ser på forholdet mellom 1 pose sjokolademousse og en stor melkesjokolade eller annen sjokolade, så er det jo utrolig hvor mye sjokolademousse du kan spise per sjokolade:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har slått meg når jeg har laget sjokolademousse fra bunnen av, at jeg tror ikke det er den mest usunne desserten man kan spise.

Litegrann sukker, egg (som ikke er så usunt), fløte (litt fett her da men...) og kokesjokolade (den mørkeste sjokoladen er ikke så verst usunn!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har slått meg når jeg har laget sjokolademousse fra bunnen av, at jeg tror ikke det er den mest usunne desserten man kan spise.

Litegrann sukker, egg (som ikke er så usunt), fløte (litt fett her da men...) og kokesjokolade (den mørkeste sjokoladen er ikke så verst usunn!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, 100 gram feridg mousse med lettmelk inneholder 130 kalorier. en pose inneholder rundt 80 gram, altså mindre enn 130 kalorier, og du kan fint bruke ekstra lett melk.

tenker selvsagt ikke å seriøst spise en pose om dagen eller 10, men viss du ser på forholdet mellom 1 pose sjokolademousse og en stor melkesjokolade eller annen sjokolade, så er det jo utrolig hvor mye sjokolademousse du kan spise per sjokolade:D

Jeg er redd du har misforstått litt her, Gjest_Anna. 100 gram oulver inneholder 430 kalorier. 1 pose inneholer 73 gram, noe som gir 313,9 kalorier.

Blander du med ekstra lett melk vil det ferdige produktet ha noe mindre kalorier enn om du bruker lettmelk, men det er fremdeles ikke noe å fråtse i hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Hvis du bruker Toro lys sjokolademousse så inneholder 100 gram ferdiglaget mousse, tilberedt med lettmelk, 130 kalorier... Ikke akkurat noe å fråtse i hver dag, altså!

Stemmer det... Ferdig tilberedt (med lettmelk) så inneholder en pose 423 kcl i følge Someboy.no, så med andre ord er det kun litt mindre enn 100 gram sjokolade...trenger kanskje ikke spise så mye av den sjokolademoussen, men likevel ingen slankekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...