Gå til innhold

Nesetråd

Gjest Ferskvannsblekksprut

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husk på at selv om du er blitt mobbet for ett eller annet ved nesa di, behøver det ikke bety at det er noe galt. Det betyr vel heller at noen mobbere har hengt seg opp i en detalj, for å kue deg og ødelegge selvtilliten din.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være ærlig så er det ikke så lenge siden jeg "oppdaget" hvordan nesa mi ser ut. Hadde aldri tenkt over hvordan den så ut. Jeg trodde faktisk jeg hadde en liten potetnese. Men for et års tid siden så jeg meg i speilet i profil, og da la jeg merke til at jeg har arvet min fars nese, bare i mindre utgave. Dvs at den er ganske spiss og rett, men altså ikke så stor. Jeg må jo si jeg synes det er hyggelig at jeg har arvet litt av min fars utseendet, siden både øynene og munnen kommer fra min mor. SÅ jeg må si jeg er fornøyd med nesa mi :)

Jeg synes forøvrig det kan være stilig med litt mer markante neser, slik som mange franske kvinner har (uff, nå hørtes jeg kanskje rasistisk ut, men det er jo en sannhet i at franskemenn har asterix-neser). Men direkte manndige neser ser selvsagt ikke så bra ut på kvinner. Jeg har nok ikke noen markant nese, og tipper ingen tenker noe særlig over den, siden den matcher ansiktet mitt greit. Jeg hadde jo iallefall ikke tenkt over den, før for et års tid siden. ;)

Skrevet
Husk på at selv om du er blitt mobbet for ett eller annet ved nesa di, behøver det ikke bety at det er noe galt. Det betyr vel heller at noen mobbere har hengt seg opp i en detalj, for å kue deg og ødelegge selvtilliten din.

Kan jo stemme det :) Men etter 10 år med kommentarer sitter de ganske godt, og selv om ikke jeg tenker på nesa mi 24 timer i døgnet (takk gud) er det det første jeg legger merke til på bilder eller i speilbilder. På speilbildet i vinduet på bussen ser den jo gigantisk ut, men så fant jeg ut at det var dobbelt speilbilde, og øynene mine valgte det største. Så jeg ser at ikke det er SÅ gæli, men lett å tenke sånt fort.

Skrevet

Da synes jeg du burde henge opp en post-it-lapp på baderomsspeilet ditt med følgende tekst: "Nesa mi er fin. De som har mobbet meg har løyet for å ødelegge selvtilliten min"

På tide å hjernevaske seg selv tilbake til normalen, og utslette minner fra mobbetiden. Hvorfor la mobberne vinne, 10 år etter at du kom deg bort? :klem:

Skrevet

10 år? Prøv 1 år du (ja de holdt på på videregående og :ler:) men ingen i min omgangskrets kommenterer det nå, og det hjelper jo litt :) Gidder nesten ikke tenke på det, kom bare på den igjen i dag da jeg leste på velværeforumet, og lurte på hvor mange andre som var misfornøyd..

Men hallo; En nese er en nese! Du skal lukte med den og det er alt den skal brukes til! (Med mindre du sniffer skumle saker, noe jeg ikke har behov for hehe)

hvorfor gidde å bruke så mye tid på å kommentere noe som kun skal brukes til å lukte? :klø:

(greit, puste og, men det har vi munnen til og så!)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg har sett mange bilder av deg. Har aldri noen sinne tenkt noe spesielt over nesa di.

Skrevet

Jeg er fornøyd med nesen min. Det er ikke noe spesiellt med den, så det er sikkert derfor jeg syns at det er ok.

Neser jeg syns er fin er sånn litt "Cleopatra" neser. Hun svenske som hadde en duett med Bjørn Eidsvåg, hun har fin nese !!! :)

Skrevet

I bunn og grunn så er nesen min ikke så gal.

Når jeg kjenner det harde, og neseveggene virker den ganske proporsjoner til ansiktet mitt.

Men så kommer det der "fett" eller brusk utenpå som ødelegger.

Nesen er rett, men på tuppen så går den oppover (ikke oppstoppernese, men bare at det har lag på seg litt ekstra der)

Og under, som om det er en kul der.

Den er ekkel!

Og det er en som får nesa mi til å se stor ut!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg liker nesen min, tror jeg. Har aldri tenkt noe spesielt over den, egentlig :)

Skrevet

Jeg hadde massevis av komplekser for nesa mi før (fikk høre at den var så spiss, men så tynn som jeg var som tenåring så var alt på meg sannsynligvis ganske spisst!)...hatet å se meg i profil, og når jeg snakket med folk så måtte jeg alltid stå rett overfor dem. Det var gode gamle dager det! :ler:

Nå synes jeg den er ganske ok, den har på en måte tilpasset seg ansiktet mitt, eller omvendt. Ganske rett, litt smal, og en ørliten bump på midten. Synes den gir ansiktet mitt karakter, så ja, jeg er fornøyd med nesa mi! :)

Skrevet
10 år? Prøv 1 år du (ja de holdt på på videregående og :ler:) men ingen i min omgangskrets kommenterer det nå, og det hjelper jo litt :) Gidder nesten ikke tenke på det, kom bare på den igjen i dag da jeg leste på velværeforumet, og lurte på hvor mange andre som var misfornøyd..

Men hallo; En nese er en nese! Du skal lukte med den og det er alt den skal brukes til! (Med mindre du sniffer skumle saker, noe jeg ikke har behov for hehe)

hvorfor gidde å bruke så mye tid på å kommentere noe som kun skal brukes til å lukte? :klø:

(greit, puste og, men det har vi munnen til og så!)

Jeg kommenterer ikke nesa di.

Jeg tenker aldri over nesa di engang.

På bilder ser jeg på øynene dine for de er så store og fotogene at jeg vil legge ann på deg :ler:

Du har skjerf over nesa de på bildet.

Fint skjerf!

Skrevet
Jeg har heller ingen forkjærlighet for små-søte-feminine-blabla neser som så mange ser ut til å ønske seg. Liker bedre neser med både litt størrelse og ekstra karakter! :)

Ja, hvertfall en nese med karakter! Da snakker jeg ikke Meryl Streep, men en jente som har rett nese (som ikke er for stor), som ikke er oppstopper eller kort, liten og butt.

For meg er det en smakssak: jenter med en rett og bestemt nese ser noe mer intelligente ut og klassisk pene, enn de med korte...

Skrevet
Jeg er fornøyd med nesen min. Det er ikke noe spesiellt med den, så det er sikkert derfor jeg syns at det er ok.

Neser jeg syns er fin er sånn litt "Cleopatra" neser. Hun svenske som hadde en duett med Bjørn Eidsvåg, hun har fin nese !!! :)

Hun heter Lisa Nilsson. Ja, hun er pen.

Skrevet

Jeg er fornøyd med nesa mi jeg... Ikke sånn at jeg går i speilet og beundrer den, men den passer fint til resten av meg.

Skrevet

Jeg går ikke rundt og tenker over hvordan nesa mi ser ut sånn til daglig, når jeg ser meg selv i speilet ser den ikke så aller værst ut, selv om jeg vet at den ikke er den fineste i verden, lang og tykk og klumpete. Men når jeg ser meg selv på bilder! :overrasket: Da er jeg bare en eneste stor nese, den blir alltid skikkelig stor og fremtredende, og ser helt jævlig ut! Huffamei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...