Gå til innhold

Eksen ødla selvtilliten

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er singel fra en tid tilbake, og det etter mitt andre lange forhold. Har hatt store problemer med tilliten til menn etter mitt første samboerskap, og åpnet meg gradvis for han som ble min mann. Tilliten har ikke gitt seg utslag i f.eks. sjalusi, men heller det at jeg ikke har åpnet meg.

Så ble jeg forlatt på en ganske brutal måte for snart et år siden. Og selvtilliten fikk seg igjen en real knekk. Dessverre.

Nå er jeg i et stadie hvor jeg flørter og har hatt en og annen date. Men jeg tør ikke åpne opp for følelser, er livende redd for at jeg skal bli såret igjen.

I gode øyeblikk ser jeg at jeg fortsatt er en attraktiv dame, selv om jeg er over 30 og har fått to barn. Men de fleste dager føler jeg meg som et mislykket individ som ikke klarer å få tak i noen menn. Føler at alle rundt meg lever på en rosa sky, danser gjennom livet.

Selv sitter jeg kveld etter kveld og føler meg totalt mislykket. Finner feil ved meg selv som sikkert ikke er der. Men selv legger jeg de grunnene til grunn for at jeg fortsatt ikke har funnet en ny. Jeg savner nærhet og kos, jeg savner en å le og gråte med. Men samtidig kan jeg jo ikke finne det, for ingen vil vel være i nærheten av det monsteret jeg er :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jobb med deg selv før du søker en ny mann, fokuser på deg selv og å bygge opp deg selv igjen.

Treffer du en mann nå som du overhode ikke har noen form for tillit til deg selv, så er jo faren stor for at det kan skjære seg, rett og slett fordi DU ikke kommer til å tillate det å fungere.

Sett av ett år til bevisst jobbing med deg selv, jobb med å lære deg å like deg, lære deg å se positive sider ved deg selv. gjør ting du liker, gjør ting du er flink til, gjør ting du synes er gøy og finner glede i på egenhånd og lær deg å se de positive sidene dine.

tren, det skaper energi og glede. finn en treningsform du liker og som du kan kose deg med (trenger jo ikke være jogging eller treningsstudio om du ikke liker det, det finnes masse, dans, kampsport, klatring, svømming, orientering, ballspill etc etc).

trenger du hjelp til å bygge opp deg selv, vurder om du kanskje skal unne deg selv den hjelpen.

enten ved å finne bøker, lese om selvrealisering på nett, kurs, behandlingsmetoder, akupunktur, psykolog, hva som helst.

jeg tror det er mye i det at man må være glad i seg selv før man kan bli glad i andre, for om man ikke er glad i seg selv, hva viser man da til andre?

man viser ikke sine beste sider, for de har man fortrengt og skjøvet vekk for lenge siden.

og, selvtillitt er tiltrekkende, trygghet på seg selv er sjarmerende, det er en ekstra bonus til alt det andre flotte man er.

begynn med å prøve å se de du HAR rundt deg, venner, familie etc, liker de å bruke tid sammen med deg?

hva sier DE om deg?

ville de og synes du var håpløst og ikke attraktiv?

se de og bruk de du har til å bygge deg selv opp med.

lykke til uansett. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gode øyeblikk ser jeg at jeg fortsatt er en attraktiv dame, selv om jeg er over 30 og har fått to barn.

"...selv om"??

Klart du er attraktiv selv om du er over 30 og har 2 barn

Hva er det med folk?

Nå måtte jeg bare arrestere deg!

Livet er IKKE over selv om du bikker 30 kjære deg!!

Begynn å lete etter positive sider istedet for alt som er galt..

Du skal se det er masse,både indre og ytre

hilsen en som er noen år eldre :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobb med deg selv før du søker en ny mann, fokuser på deg selv og å bygge opp deg selv igjen.

Treffer du en mann nå som du overhode ikke har noen form for tillit til deg selv, så er jo faren stor for at det kan skjære seg, rett og slett fordi DU ikke kommer til å tillate det å fungere.

Sett av ett år til bevisst jobbing med deg selv, jobb med å lære deg å like deg, lære deg å se positive sider ved deg selv. gjør ting du liker, gjør ting du er flink til, gjør ting du synes er gøy og finner glede i på egenhånd og lær deg å se de positive sidene dine.

tren, det skaper energi og glede. finn en treningsform du liker og som du kan kose deg med (trenger jo ikke være jogging eller treningsstudio om du ikke liker det, det finnes masse, dans, kampsport, klatring, svømming, orientering, ballspill etc etc).

trenger du hjelp til å bygge opp deg selv, vurder om du kanskje skal unne deg selv den hjelpen.

enten ved å finne bøker, lese om selvrealisering på nett, kurs, behandlingsmetoder, akupunktur, psykolog, hva som helst.

jeg tror det er mye i det at man må være glad i seg selv før man kan bli glad i andre, for om man ikke er glad i seg selv, hva viser man da til andre?

man viser ikke sine beste sider, for de har man fortrengt og skjøvet vekk for lenge siden.

og, selvtillitt er tiltrekkende, trygghet på seg selv er sjarmerende, det er en ekstra bonus til alt det andre flotte man er.

begynn med å prøve å se de du HAR rundt deg, venner, familie etc, liker de å bruke tid sammen med deg?

hva sier DE om deg?

ville de og synes du var håpløst og ikke attraktiv?

se de og bruk de du har til å bygge deg selv opp med.

lykke til uansett.  :klem:

Kjempebra innlegg, her var det mange gode råd. Er såvisst mange som kunne hatt veldig nytte av disse.

Ellers vil jeg bare si lykke til til trådstarter. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest squeeky

Jobb med deg selv om andre har sagt... det er ingen ting galt med deg... :klem:

Det er bedre å ha elsket og blitt såret, enn å aldri tørre å elske å være alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg forstår den følelsen så godt!

Jeg har opplevd "MYE" svik, sorg, savn. Jeg har blitt kynisk, jeg har muste selvtillit på samme måte som deg, men vet du hva?

Jeg er god nok - DU er god nok! Hvorfor la seg ødelegge for å ha funnet feile menn? menn som ikke fortjente deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en lignende erfaring. Tok sjansen på å slippe et menneske innppå meg etter mange år med singelliv. Og ble dumpet for første gang i mitt liv. Ble fullstendig utslått. Men til motsettning fra deg, jeg tror ikke at det er meg det er noe galt med. Jeg tror bare at det er umulig å stole på menn. Antar resultatet blir det samme. Kanskje man skulle vurdere å skifte side?

Føler meg ikke mislykket alene, men innrømmer at det kunne vært et rikere liv. Om det altså fantes menn man kunne stole. Later til å være en utopi.

Lykke til med å finne det du søker. Men viktigst av alt: Husk at det ALDRI er noe galt med deg selv om andre oppfører seg som drittsekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare at det er umulig å stole på menn.
Hey! Nå må du roe ned litt :ler: Med den holdningen kommer du ingen vei.

Gå etter de rette mannstypene neste gang ? En som har en smule stolthet og selvrespekt. Det er mange av dem der ute, og de er lett å oppdage, hvis man bare vil.

Det gjelder bare å finne dem attraktive, og ikke kjedelige og forutsigbare.

En slik mann setter ærlighet og trofasthet høyt.

Endret av PoolBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte såpassa tidlig at jeg har fått en ganske bred livserfaring på det området ;) Jeg har også stor interesse for mennesker, spesiellt kyniske drittsekker som jeg ikke alltid forstår er spennende;) har med vilje gått inn i slike forhold rett og slett for å forstå mine egne følelser og ikke minst er det blitt mitt eget lille "feltstudie". Jeg er ganske real, men mot mennesker som ikke har empatisk innsikt, som sårer folk - og det med vitende vilje bryr jeg meg ikke om.. Jeg vet det er ironisk, men de er mine fiender-og de skal du holde nermest;)

Jeg merker med en gang hvilke type det er, hvordan de snakker til meg, hva de gir seg ut som å være-som de ofte ikke er, deres svake sider -og deres sterke..og det er skuffende mange som tror de er guds gaver til kvinner men som ikke har noe mellom øra,og det BESTE av alt, de tror gjerne jeg er lettlurt :sjarmor: .........den dagen jeg finner en skikkelig,intelligent mann med ett godt hjerte skal jeg slutte å leke,men til da: "den som er med på leken får smake steken" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte såpassa tidlig at jeg har fått en ganske bred livserfaring på det området ;) Jeg har også stor interesse for mennesker, spesiellt kyniske drittsekker som jeg ikke alltid forstår er spennende;) har med vilje gått inn i slike forhold rett og slett for å forstå mine egne følelser og ikke minst er det blitt mitt eget lille "feltstudie". Jeg er ganske real, men mot mennesker som ikke har empatisk innsikt, som sårer folk - og det med vitende vilje bryr jeg meg ikke om.. Jeg vet det er ironisk, men de er mine fiender-og de skal du holde nermest;)

Jeg merker med en gang hvilke type det er, hvordan de snakker til meg, hva de gir seg ut som å være-som de ofte ikke er, deres svake sider -og deres sterke..og det er skuffende mange som tror de er guds gaver til kvinner men som ikke har noe mellom øra,og det BESTE av alt, de tror gjerne jeg er lettlurt :sjarmor:  .........den dagen jeg finner en skikkelig,intelligent mann med ett godt hjerte skal jeg slutte å leke,men til da: "den som er med på leken får smake steken" ;)

Dessverre så forstår jeg logikken din. Men jeg tror ikke den vil komme til å gå utover andre enn deg. Jeg tror nemlig ikke at mannen du går til sengs med bryr seg seg særlig om dine motiver. For ham holder det at du stiller opp. Og når du lever med den kynismen og følelseskulden som er nødvendig for å se menn på en slik måte, hvordan vil du da være i stand til å binde deg følelsesmessig til noe menneske uansett hvor godt et menneske han er?

Jeg kritiserer deg ikke. Jeg føler selv at jeg er i ferd med å bli kynisk og kald. Har ikke på langt nær så mye erfaring. Men en dårlig erfaring er i bunn og grunn nok til å feie evnen til tillit vekk under bena på en.

Du går til sengs med menn du forakter. Jeg viser forakten åpenlyst og holder alle på avstand. Vi hevner oss på hver vår måte. Og til syvende og sist taper vi selv på det. For vi går glipp av det vesentligste. Jeg tror vi mister evnen til å føle kjærlighet.

NÅ. Om det fortsatt finnes et hannkjønn igjen i verden som er verd å vise tillit er en sak jeg antar det gjenstår å se. Jeg ser at du i det minste fortsatt har håpet. Det er en god ting. Jeg har gitt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte såpassa tidlig at jeg har fått en ganske bred livserfaring på det området
Virker ikke sånn...

Da burde du i så fall ha erfart at det finnes flotte menn der ute, eller oppdage at du leter etter (tenner på) feil type menn, og gjør deg selv en bjørnetjeneste. Du er rett og slett skyldig i dine egne problemer.

Jeg har også stor interesse for mennesker, spesiellt kyniske drittsekker som jeg ikke alltid forstår er spennende;)

Akkurat...snakk om å sage den greina man sitter på...

har med vilje gått inn i slike forhold rett og slett for å forstå mine egne følelser og ikke minst er det blitt mitt eget lille "feltstudie".

Jada, ikke vet jeg om du er seriøs, men dette virker å komme fra en forvirret kvinne som tror hun vet mye, men når det kommer til stykket ikke forstår noe.

Jeg er ganske real, men mot mennesker som ikke har empatisk innsikt, som sårer folk - og det med vitende vilje bryr jeg meg ikke om

Neida, du bare tenner på dem, og går inn i et forhold du fort angrer på - for ente gang...

.. Jeg vet det er ironisk, men de er mine fiender-og de skal du holde nermest;)
Høh? Er du full ?

Jeg merker med en gang hvilke type det er
Det tror jeg ikke du gjør. I så fall lytter du ikke til deg selv, og unngår dem

de tror gjerne jeg er lettlurt
Det tror jeg gjerne

den dagen jeg finner en skikkelig,intelligent mann med ett godt hjerte skal jeg slutte å leke,men til da: "den som er med på leken får smake steken"
Du straffer ikke dem, men deg selv :ler:

Kanskje på tide å revurdere hele holdningen din til menn, før det er for sent ?

Eller kanskje du vil ende opp som en bitter gammel frue, som sitter å forbanner alle drittsekkene av noen menn, mens de snille og ordentlige guttene gikk deg hus forbi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PoolBoy, med all respekt, jeg tror du overvurderer dine medbrødre. Hvor gammel må man bli før man treffer ett eneste eksemplar av arten seriøs og godhjertet? Jeg er ikke den som tar sjanser så ofte som hvert skuddår engang. Og når jeg først viser tillit så blir det ikke overfor en "badboy". Men ser du, de du tror er til å stole på viser seg iblant å være ulver i fåreklær. (Vel, det holdt med en ulv for meg da. Lærer raskt.) Men resten av gjengen da, de som nærmer seg og tar initiativ, hva åpner de med på et utested? De åpner med setninger som; hjem til meg eller deg? Og nei, det skyldes ikke måten jeg kler meg på. Så det må ha noe med den generelle innstillingen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De åpner med setninger som; hjem til meg eller deg?

Og nei, det skyldes ikke måten jeg kler meg på. Så det må ha noe med den generelle innstillingen å gjøre.

Hmm, nekter å tro at flertallet av menn er slik.

Enten går du på feil type utested, eller så er det bare drittsekkene som finner deg interessang. Du avviser bekledning, men sikker på at du ikke sender ut et bitchy inntrykk, som tiltrekker seg bærmen, men skremmer alle andre ? Bare lurer jeg..

Hva med å ta iniativ selv - ovenfor alt annet en det som kan virke som drittsekktyper - vel og merke. Det er jo faktisk likestilling...

Du finner fort ut om de har den rette "innstillingen". Men ikke vær for kritisk innstillt, ellers er det ingen som klarer å passere sensuren din. Ikke alltid like lett å avgjøre hvor dristig/snill/slem man skal være ovenfor en fremmed kvinne. Man vil ikke fremstå som en drittsekk, men heller ikke som en kjedelig puddel...

Lykke til med å finne go'gutten der ute ! ;)

Endret av PoolBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, nekter å tro at flertallet av menn er slik.

Enten går du på feil type utested, eller så er det bare drittsekkene som finner deg interessang. Du avviser bekledning, men sikker på at du ikke sender ut et bitchy inntrykk, som tiltrekker seg bærmen, men skremmer alle andre ? Bare lurer jeg..

Jeg kan forsikre deg om at jeg sender samtlige et akkurat like iskaldt blikk om de ser i min rettning. :ler: Vil ikke ta sjansen på flere kommentarer av det slaget der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Poolboy-hvor finnes de snille guttene da? Kan ikke si jeg

har møtt så mange av dem..............................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsikre deg om at jeg sender samtlige et akkurat like iskaldt blikk om de ser i min rettning.

Tror du de snille gutta tør/gidder å ta kontakt da ?

Som sagt, du ødelegger for deg selv.

Men det er klart, har du fått deg en smekk, så tar det sikkert litt tid å få tilbake tilliten.

Men jeg lover deg at det finnes snille og ordentlige menn der ute.

Æresord ;) Ikke gi opp!

Hmmm, hvis du bodde i nærheten skulle jeg bedt deg med ut på en kaffe/middag eller to. Kanskje jeg kunne klart å overbevise deg om at det finnes "normale" snille menn det ute ? Gi deg knisten og håpet tilbake ?

Du fortjener og trenger en skikkelig mannlig bamseklem! :ler:

Kom her....:klem1:

Endret av PoolBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men Poolboy-hvor finnes de snille guttene da? Kan ikke si jeg

har møtt så mange av dem

Har ikke peiling hvor og hvordan du leter. Men at de er der, er jeg overbevist om.

Men spørsmålet er om du leter etter akkurat dem ?

Krysser fingrene for deg ;)

Endret av PoolBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling hvor og hvordan du leter. Men at de er der, er jeg overbevist om.

Men spørsmålet er om du leter etter akkurat dem ?

Krysser fingrene for deg ;)

Men du, seriøst-du som er en gutt, du vet like godt som meg at det kryr av

players der ute..Nok av dem som snakker en etter munnen, er utro osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, seriøst-du som er en gutt, du vet like godt som meg at det kryr av players der ute..Nok av dem som snakker en etter munnen, er utro osv..
Å snakke etter munnen gjør de fleste av oss i blant. Noen ganger er det både høfflig og nødvendig. Men å alltid snakke folk etter munnen, eller kynisk og bevisst bruke det som et knep for å lure andre, er ikke bra.

Skjønner godt at du er litt skeptisk til menn som bare jatter med. Enig der. Men de kan mene det godt, eller de bare tenker på å komme i buksa på deg...

Men nå er vel det noe de fleste av oss menn tenker - i mere eller mindre grad ?

Og hva er galt med det ? Det er det mest naturlige i denne verden.

Men selv for oss gutta, bør det som regel være noe mere til stede en at dama bare er råsexy :ler:

Hvis dama ellers er grei og hyggelig, hva er da galt i å se henne for seg i avkledd i senga ?

Utroskap er noe jæv... tull! Dessverre later det til at moderne kvinner ikke er det spor bedre en menn. Sa noen værre ?

Vet ikke om menn er noe værre nå en før...

Uansett kjønn - utilgivelig!

Endret av PoolBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke etter munnen gjør de fleste av oss i blant. Noen ganger er det både høfflig og nødvendig. Men å alltid snakke folk etter munnen, eller kynisk og bevisst bruke det som et knep for å lure andre, er ikke bra.

Skjønner godt at du er litt skeptisk til menn som bare jatter med. Enig der. Men de kan mene det godt, eller de bare tenker på å komme i buksa på deg...

Men nå er vel det noe de fleste av oss menn tenker - i mere eller mindre grad ?

Og hva er galt med det ? Det er det mest naturlige i denne verden.

Men selv for oss gutta, bør det som regel være noe mere til stede en at dama bare er råsexy  :ler:

Hvis dama ellers er grei og hyggelig, hva er da galt i å se henne for seg i avkledd i senga ?

Utroskap er noe jæv... tull! Dessverre later det til at moderne kvinner ikke er det spor bedre en menn. Sa noen værre ?

Vet ikke om menn er noe værre nå en før...

Uansett kjønn - utilgivelig!

Var jo det jeg ønsket å sette fokus på i det "rare innlegget" mitt. Jeg er så lei av at menn bare "vil ned i buksene" på meg-og ikke ser den jenten jeg egentlig er. Ikke bare en kropp de synes er fin liksom. Er det rart jeg tenker som jeg gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...