Gjest Sille Skrevet 17. mars 2008 #441 Del Skrevet 17. mars 2008 Vi har forresten hatt en veldig fin helg. Lørdagen var det tidlig opp for å rekke timen med favorittinstruktøren min, deretter gikk jeg amok på Plantasjen. Kjøpte masse fine, friske påskeblomster, blant annet påskeliljer, som minner meg utrolig om tiden min i Danmark. Da fikk jeg tjue stykk for en tier... Vi hadde alltid leiligheten fylt av dem på denne tiden av året. Ellers gikk lørdagen med til å lese, har kjøpt den nye boka til Mustafa Can, nydelig så langt. Den får meg til å tenke. Jeg satt ute på terrassen i to timer, inntullet i pledd. Sola tok godt, og vårfølelsen er definitivt på plass Om kvelden klarte sambo å lure meg med på kafè, jeg var ikke kjempeinnstilt, men over en kopp kakao gikk praten i nesten tre timer. Utrolig koselig å gjøre sånne små ting sammen Søndag hadde vi en lang, fin dag på ski i strålende påskesol. Vi gikk ca. 15 km, hadde god lang rast med matpakke og varm drikke på termosen. Føret var litt vanskelig, stor forskjell på snøen i skygge vs sol, så smøremesteren hadde en hard jobb Vi vil ha flere slike dager på ski! Jeg jobber forresten alle disse mellomdagene, andre året på rad jeg gjør det. Synes faktisk litt synd på meg selv, for påsken er vel en av mine favorittferier. Jeg elsker hytte -og fjellivet, så neste år regner vi meg å komme sterkt tilbake med lange påskedager til fjells. I selve helligdagene skal jeg til Oslo og besøke en venninne, det er en stund siden sist, og jeg gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 19. mars 2008 #442 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg sitter på jobb og planlegger påskemeny, surfer etter leiligheter som jeg har lyst å eie, spiser vingummi og ser ut vinduet på sola Utrolig sløv dag med andre ord, har et par ting som må gjøres, men sliter med å komme i gang. Nå skal det bestilles eye make-up remover og MAC øyenskygge fra strawberrynet.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 19. mars 2008 #443 Del Skrevet 19. mars 2008 Herlig arbeidsdag! Har du kommet frem til en påskemeny? God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 19. mars 2008 #444 Del Skrevet 19. mars 2008 Takk for trivelig påskehilsen, Frk. Grønn Ja, påskemenyen ble til mens jeg hørte på Påskelabyrinten midt i beste arbeidstid Den låter som følger: * onsdag - bakte rotgrønnsaker i ovnen, inkludert chorizopølse * torsdag - hjemmelagde greske frikadeller med grønn salat og tzatziki til * fredag - på besøk * lørdag - ut å spise * søndag - kyllingwok i kokosmelk med diverse grønnsaker * mandag - et eller annet med fisk Jeg nikoser meg. Fem fridager på rad ligger foran meg. Det er godt & varmt i leiligheten, stearinlysene er tent, sambo ser krim mens jeg nipper til et glass rødvin. Livet føles bra akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 20. mars 2008 #445 Del Skrevet 20. mars 2008 Vi sov til elleve i dag, jeg kan ikke huske sist det skjedde Men godt var det Har hatt lang påskefrokost med tente lys, gule servietter og bløtkokte egg. Jeg leser meg opp på Paris nå, og gleder meg som en liten unge. Har bl.a. sett meg ut Musèe de l'Homme - om menneskets utvikling, en eller to gamle butikkpassasjer jeg vil se, en park jeg vil besøke. Og jeg er kommet til side tre i guiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 20. mars 2008 #446 Del Skrevet 20. mars 2008 Dessuten har vi fått sjokolade flybåren fra Danmark. Min yndlingssjokolade Summerbird chokolade Særdeles fornøyd, gleder meg til en godbit til ettermiddagskaffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 20. mars 2008 #447 Del Skrevet 20. mars 2008 Sille! Høres ut som om du har hatt en herlig start på påsken. Og jeg må si jeg er imponert over hvordan du alltid ser ut til å få masse ut av dagene! Kanskje fordi du ikke pleier å sove til kl 11 på fridager, sånn som jeg gjør. Jeg skjønner virkelig ikke hva som har skjedd med deg på mine innlegg, for jeg har ikke engang fått "beskjed" om det innlegget etter at jeg hadde skrevet. Rare greier. :klø: Men jeg satser på at jeg får huket deg opp igjen nå! Takk for treningsmusikk-tips, der var det en del jeg ikke har på min! Har tenkt til å prøve meg litt mer på tredemølle fremover, rett og slett for å tvinge meg selv til å få opp dampen. Og da kommer bra musikk svært godt med, selv om tredemøllene på senteret mitt har TVer på. Ikke så veldig mye spennende på TV når jeg trener etter forelesning, f.eks. Daytime television is not for me. Jeg kjøper faktisk mer og mer på helsekosten. Mye hermetikk av typen bønner (økologiske, såklart ), tørrvarer som bokhvete, diverse mel, couscous, ris, osv, tørket frukt, litt frukt og grønt, sjokolade (Green&Blacks og Divine ), ++. Jeg synes for det meste at økologiske varer holder seg vel så godt som ikke-økologiske (merkelig nok), pluss at jeg tror jeg reagerer på enkelte sprøytemidler, så da er det like greit å holde seg unna. Fant du ut om den Kusmiteen var å få i Norge? Ble selvsagt nysgjerrig... Og atter en gang - hvor får du all energien og inspirasjonen din fra? Du imponerer virkelig, skulle ønske jeg hadde mer av de egenskapene! Du virker faktisk både målrettet og avslappet på én gang, og det må da være en perfekt kombinasjon! Nå må jeg komme meg i seng (så jeg kanskje klarer å stå opp litt før kl 11 i morgen ), men kos deg masse resten av påsken! God tur til byen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 22. mars 2008 #448 Del Skrevet 22. mars 2008 Sille! Itla! Påskegul skrift, som seg hør og bør i disse tider Først av alt, takk for lang & koselig hilsen! Sånt gjør meg glad Høres ut som om du har hatt en herlig start på påsken. Og jeg må si jeg er imponert over hvordan du alltid ser ut til å få masse ut av dagene! Kanskje fordi du ikke pleier å sove til kl 11 på fridager, sånn som jeg gjør. Det er faktisk sjelden vi sover særlig lenge når vi har fri, det er helt riktig observert, itla. Til gjengjeld er vi verdensmestere i lange morgenritualer, så som regel blir det langt på dag før vi får kommet oss ut døra allikevel Jeg skjønner virkelig ikke hva som har skjedd med deg på mine innlegg, for jeg har ikke engang fått "beskjed" om det innlegget etter at jeg hadde skrevet. Rare greier. Men jeg satser på at jeg får huket deg opp igjen nå! Jeg har også opplevd diverse merkverdigheter med "mine innlegg" i det siste... Håper det stabiliserer seg snart. Takk for treningsmusikk-tips, der var det en del jeg ikke har på min! Har tenkt til å prøve meg litt mer på tredemølle fremover, rett og slett for å tvinge meg selv til å få opp dampen. Og da kommer bra musikk svært godt med, selv om tredemøllene på senteret mitt har TVer på. Ikke så veldig mye spennende på TV når jeg trener etter forelesning, f.eks. Daytime television is not for me. Ah, helt enig. Trener med jevne mellomrom rett etter jobb, og må innrømme at "Hanna Montana" eller EM i kunstløp på skøyte ikke akkurat får opp pulsen min. Jeg merker at jeg gir det lille ekstra når jeg har bra musikk på øret, det er det ingen tvil om. Dessuten så avleder det meg litt fra tanken om hvor kjedelig det egentlig er å løpe, en tvangstanke jeg får stortsett hver gang jeg setter skoene på tredemølla. Jeg har en drøm om å prøve å jogge litt ute (bare den her nysnøen kunne forsvinne), men det er alltid så nedtur - fra å synes 30 min på tredemølla går greit til å synes man er døden nær etter 12 min på asfalt. Jeg kjøper faktisk mer og mer på helsekosten. Mye hermetikk av typen bønner (økologiske, såklart), tørrvarer som bokhvete, diverse mel, couscous, ris, osv, tørket frukt, litt frukt og grønt, sjokolade (Green&Blacks og Divine), ++. Jeg synes for det meste at økologiske varer holder seg vel så godt som ikke-økologiske (merkelig nok), pluss at jeg tror jeg reagerer på enkelte sprøytemidler, så da er det like greit å holde seg unna. Så flink du er å handle økologisk! Det var vi også da vi bodde i Danmark. Veldig bra utvalg i vanlige dagligvarebutikker og prisene var absolutt overkommelige. Kanskje jeg må ta turen innom helsekosten neste gang jeg er i Sandvika, kanskje jeg blir inspirert til å handle mer økologisk? Fant du ut om den Kusmiteen var å få i Norge? Ble selvsagt nysgjerrig... Og atter en gang - hvor får du all energien og inspirasjonen din fra? Du imponerer virkelig, skulle ønske jeg hadde mer av de egenskapene! Du virker faktisk både målrettet og avslappet på én gang, og det må da være en perfekt kombinasjon! Så hyggelig å høre, itla Du fikk meg til å reflektere over dette, og konklusjonen ble vel som følger: jeg er for lat til å være konstant målrettet Men for å være alvorlig; det med balanse er viktig for meg. Jeg har ikke sjans å være for ambisiøs og travel hele tiden, det gjør meg sliten og trøtt. Derfor er et riktig doseringsforhold mellom travle dager og dager hvor jeg bare koser meg med en bok i mitt eget selskap viktig for meg. Uten at jeg tenker noe særlig over det til daglig altså, tror jeg alltid har vært sånn. Kusmi te, ja Jeg drakk store doser av det da jeg bodde i Danmark, og ble overrasket over at det åpenbart ikke var så vanlig her. Det er rett og slett god te som fås kjøpt i de yndigste, flotteste små boksene Se her, Kusmi te hjemmeside Men vet du hva? Vi var på Grünerløkka i dag, og gikk forbi Farmers Market. Butikken var stengt, men i vinduet lå nettopp noen av disse Kusmi te-boksene Det betyr at jeg får tak i dem her allikevel (gjenstår bare å se til hvilken blodpris ) :-D Nå må jeg komme meg i seng (så jeg kanskje klarer å stå opp litt før kl 11 i morgen), men kos deg masse resten av påsken! God tur til byen! Håper dere også har en fin påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 22. mars 2008 #449 Del Skrevet 22. mars 2008 Har hatt et aldeles utmerket døgn på venninnebesøk i Oslo Drakk i kjent stil ualminnelig store mengder rødvin i går kveld, kikket ut på det dårlige været og nikoste oss inne i varmen. Veltet i seng på ukjent tidspunkt i natt, jeg mente rundt klokka ett, venninne M. mente den iallfall var passert to Likevel var jeg skikkelig morgenfugl, våknet 7.30 med rødvinstungt hode. Litt god frokost og store doser med kaffe hjalp etterhvert. Vi gikk en tur bort på Grünerløkka, nydelig, men kaldt vintervær. Dårlig påkledning gjorde at vi måtte gå to ganger på kafè Dessuten ble det lunsj på Mucho Mas. På vei hjem kjøpte jeg brød på Godt Brød, som vi forøvrig har spist mye av nå i kveld. Veldig godt, fikk lyst på en feit kjøkkenmaskin som kan mikse og kna store mengder med god, saftig brøddeig. F.eks. en Kitchen Aid maskin, vanvittig stilige greier -men Kenwoodmaskinene kommer ganske mye bedre ut i tester enn KA (men de er jo ikke så kule da ) Vel vel, da jeg kom hjem var jeg helt ødelagt. Det ble over en time i horisontal stilling på sofaen. Synes jeg har litt influensasymptomer, men det forsøker jeg å fortrenge. Fortrenger også at familien er samlet på hytta akkurat nå for å spise det tradisjonsrike lammelåret Jeg vil også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 22. mars 2008 #450 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Åh, glemte jo det viktigste: VI HAR 5-ÅRSDAG I DAG Jeg fikk en søt liten bok av sambo, pluss en godt planlagt tur til Jotunheimen til sommeren. Fikk en utskrift av ruten vi skal gå, stedene vi skal overnatte, og vi skal visstnok både gå Bukkelægeret og Besseggen på samme tur. Det er bare en ting å si: han vet hva som betyr noe for meg, den karen der *meget fornøyd, overrasket og glad* Endret 22. mars 2008 av Sille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amity Skrevet 23. mars 2008 #451 Del Skrevet 23. mars 2008 Gratulerer så mye med femårsdag! Så fin gave han har pønsket ut, det var jammen imponerende! Håper du nyter resten av påsken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 23. mars 2008 #452 Del Skrevet 23. mars 2008 Gratulerer med 5-årsdagen! Samboeren din virker både omtenksom og oppfinnsom. Også er det jo litt snålt, da, at vi også har 5-årsdag om et par måneder og har tenkt til å markere det med en tur til Haukeliseter... Høres ut som en flott påske-venninne-tur. Rødvin, gode venninner og sene kvelder er en uslåelig kombinasjon! Og gjett om jeg skal til Farmers Market og se etter Kusmi-te til uka? Det var jo nydelige bokser! Håper de har Almond Green Tea, det så spennende ut. Eller Green St. Petersburg... Jeg er midt i en alvorlig grønn te-raptus. Nyt de siste to påskedagene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 23. mars 2008 #453 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Amity og itla Takk for hyggelige gratulasjoner - gaven var helt perfekt for meg Forresten et pussig sammentreff at dere har tenkt å feire på omtrent tilsvarende måte, itla. Det blir nok en suksess :-D Du får fortelle hva du synes om Kusmi-teen itla, det er alltid spennende å anbefale noe til noen. Men så mange dansker kan vel ikke ha tatt feil? Håper dere også nyter siste innspurt av påsken. Rolig søndag i dag. Jeg fikk skikkelig juling i "Sequence" av samboer under frokosten i dag. Men jeg slår han i morgen, på tide med skikkelig revansje da Vi fikk knotet oss avgårde på trening, inspirasjonen var ikke så stor, men det gikk greit da vi først kom oss ut døra Jeg er hjemme alene til sent på kveld i dag, sambo jobber. Har bakt brød, og faktisk også laget "klappakake", utrolig lenge siden sist. Det er noe jeg har med meg fra barndommen min, og det går rett og slett ut på å ta en bit av brøddeigen, klappe den flat, og steike den på lav varme rett på en av kokeplatene. Etter tjue minutter, pluss minus, er den ferdig, deles i to, og smøres med smør og sukker. Veldig, veldig godt og smakfullt Planen er å være litt huslig av meg, katta holder visst på å miste vinterpelsen, så her er det mange sorte hår, både på pledd, i sofa og i krokene. Etterpå skal jeg lese ut boken jeg holder på med, Tett inntil dagene. Endret 23. mars 2008 av Sille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 25. mars 2008 #454 Del Skrevet 25. mars 2008 Pang! Så var påsken over. Jeg kunne fint taklet noen flere fridager Var absolutt ikke våken i dag på jobb etter å ha ligget i senga og diskutert religion (!) med sambo frem til klokken to i natt Jeg har visst klart å bli vrangsøvd i løpet av påsken. Lagt meg (relativt) sent og stått (relativt) sent opp. Jeg overlevde dagen på jobb med mye kaffe og mye prat, flere av kollegene mine har vært på lange reiser i påsken, så det var mye å catche up Kan vel ikke påberope meg min mest effektive dag i historien, men en start er en start. Sambo jobber, jeg er alene hjemme. Har tent opp i ovnen, tent stearinlys og laget meg en god kopp te. Jeg har sovet to timer på sofaen, totalt utslått, så nå blir vel resultatet at jeg ikke får sove i kveld igjen Til tross for at snøen har lavet ned hele dagen ( hvor blir det av våren??), har jeg tenkt å lete litt på nettet etter bikini. Jeg trenger faktisk to, når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 25. mars 2008 #455 Del Skrevet 25. mars 2008 En liten handleliste for april: * Urban Decay Portion Primer * Bronze & highlighter "10" fra Benefit * Magique Cleansing Water for face & eyes fra Dior * Ansiktskrem: Daywear Plus fra Estee Lauder * Joico volumshampo og conditioner * Lash Queen mascara fra Helena Rubinstein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 25. mars 2008 #456 Del Skrevet 25. mars 2008 Dessuten må jeg bare si at jeg nesten vurderer å boikotte Frustrerte fruer. Synes det har tatt sånn av at det nesten ikke er gøy lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 25. mars 2008 #457 Del Skrevet 25. mars 2008 Gratulerer med 5-årsdagen! Tur til Jotunheimen synes jeg var en veldig fin gave! En opplevelse man kan ta med seg og ha glede av i mange år. Som den tedrankeren jeg er så er Kusmi-teen notert på må prøves-listen Kjenner meg forresten godt igjen i beskrivelsen av tredmølle vs asfalt Merkelig, men det føles som regel lettere å løpe 30 min i ro (på tredemølle) enn 15 min fremover (på asfalt). Skulle jo tro det var omvendt. Ha en fin uke, Sille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 25. mars 2008 #458 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Gratulerer med 5-årsdagen! Tur til Jotunheimen synes jeg var en veldig fin gave! En opplevelse man kan ta med seg og ha glede av i mange år. Takk! Helt enig i det, jeg ble veldig glad Som den tedrankeren jeg er så er Kusmi-teen notert på må prøves-listen Spennende å høre hva du synes, nå får jeg nesten prestasjonsangst her :humre: Du får gi en tilbakemelding når du har kjøpt og testet Kjenner meg forresten godt igjen i beskrivelsen av tredmølle vs asfalt Merkelig, men det føles som regel lettere å løpe 30 min i ro (på tredemølle) enn 15 min fremover (på asfalt). Skulle jo tro det var omvendt. Det har jeg en vitenskapelig forklaring på Når man løper ute, må man bruke krefter på å skyve seg fremover/kraftigere avspark fra underlaget. På tredemølle ruller jo underlaget av seg selv. Derfor blir det tyngre å løpe på alt annet enn tredemølle. Logisk, men likevel så pokkers demotiverende Ha en fin uke, Sille! Takk i lige måde, Frk. Grønn Endret 25. mars 2008 av Sille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 25. mars 2008 #459 Del Skrevet 25. mars 2008 Nå: rydde kjøkken, smøre matpakke, hoppe i dusjen, hente sambo, legge meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 25. mars 2008 #460 Del Skrevet 25. mars 2008 Høhø, her har du svart på stort sett alt jeg spurte deg om i svaret til deg i min egen dagbok. Tankeleser! (Og det tilogmed før jeg har tenkt tanken selv, engang!) Jeg har testet både Primer Potion (fra en liten tester jeg fikk med fra HQhair sist jeg bestilte) og 10 fra Benefit i dag! Førstnevnte satt godt, men jeg synes faktisk ikke den var så veldig annerledes enn den jeg har fra Lumene, som jo er en god del billigere... Et lite tips, bare. 10 var kjempefin! Kinnbein here I come! Jeg tror forresten at du ligner veldig på Helena Christensen - og hun bruker sikkert 10 på kinnbena hun også, tror du ikke? Og forresten, takk for den tredemølleoppklaringen, det har jeg faktisk lurt på, jeg også. Jeg har bestemt meg for å prøve å få opp formen ved hjelp av forsiktig intervalltrening på tredemølle fremover - frem til våren kommer for fullt - og innbiller meg at tredemølle er litt bedre enn asfalt mtp mykhet. Jeg har nemlig litt håpløse knær etter dansing. Noen gode tips for det også? Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå