Gjest Sille Skrevet 30. september 2007 #301 Del Skrevet 30. september 2007 Starten på dagen din lignet mistenkelig på min, jeg så også på høydepunktene fra God Morgen Norge! Vi er nok ganske like, vi to! Kan se sånn ut ja Jeg "kjenner" forresten den nye programlederdama, vi har studert sammen. Utrolig søt og flink jente, men jeg vet faktisk ikke hvor hun shopper. Så morsomt! Kan vel tenke meg at hun kanskje har en hjelpende hånd i TV2... Du får spørre henne hvis du ser'a Håper resten av lørdagen ble like fin som starten på dagen! Takk, det ble den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 30. september 2007 #302 Del Skrevet 30. september 2007 Hei Sidsel, jeg ser deg nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 30. september 2007 #303 Del Skrevet 30. september 2007 God tur til det store utland! Solbriller, solkrem og bikini er sikkert ikke dumt - vi drar til Napoli på onsdag, og da er det spådd 24 grader og Krysser fingrene for at det blir lite jobbing og masse soling på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 17. oktober 2007 #304 Del Skrevet 17. oktober 2007 Oioioi, her snakker vi forsømt dagbok Men jeg kommer plutselig sterkere tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 21. oktober 2007 #305 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Palma var helt fantastisk. Nydelig by, bra shopping, 24 grader i Middelhavet fremdeles, god mat -dit skal jeg tilbake en gang. Ble også fristet til å leie bil og kjøre rundt på øya, så endel bilder og fikk anbefalt å gjøre det, så det er absolutt skrevet opp på min "to-do" liste (som forøvrig begynner å bli styggelig lang) over ting som bør gjøres og oppleves... Det faglige opplegget var også bra, tror den viktigste jobben var å knytte kontakter og å "spre vårt glade budskap". Er invitert til lignende kongress i USA om et drøyt år --- Er stortsett nettopp kommet inn døra fra Oslotur. Har besøkt en venninne hele helga, og vi har kost oss glugg ihjel. Mye rødvin, mye god mat og sjabbing. MYE sjabbing. Spiste bl.a. tapas i går på Dattera til Hagen, det kan anbefales, smakfullt og godt. Det eneste jeg fikk dratt med meg fra Oslo var en forkjølelse. Sitter her potte tett, med øm hals - og høyreøret gir også litt lyd fra seg, hvis jeg kjenner etter. Krysser bare fingre for at dette ikke utvikler seg til noe verre, har viktige dager på jobben ifht utvikling av forskningsprosjekt, og det vil jeg absolutt ikke gå glipp av. Men kan vel ikke akkurat påstå at tre netter på hotell er det som frister mest akkurat nå. Var innom Sandvika storsenter på fredag. Stinn brakke, totalt umotivert, men fikk rasket med meg litt julestæsj (!) fra Søstrene Grene. Adventslys, røde matte julekuler (i år blir det juletre her for aller første gang), halmhjerter med rød sløyfe, gaveposer og gaveesker til å pakke julegavene inn i, pluss litt diverse. Har allerede avtalt julesmykkeverksted i adventstida med venninne. Jeg er frossen, så her skal det kokes kakao nå. Endret 21. oktober 2007 av Sille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 21. oktober 2007 #306 Del Skrevet 21. oktober 2007 Palma høres flott ut! Det er rart, det der, at jo mer man reiser, jo mer "må" man få med seg og se... Og det blir jo litt dyrt i lengden. Men vi har heldigvis noen år på oss fremdeles, får man tro! Også er det ekstra greit når arbeidsplassen betaler for moroa. Høres koselig ut med byhelg! Rødvin, god mat og sjabbing er en god kombinasjon. Dattera til Hagen-tapas er notert bak øret - det er alltid moro å teste nye steder! Også Sandvika storsenter... Du er modig som våget deg dit første helgen etter åpningen av den nye delen. Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt nysgjerrig jeg også, da, så det blir nok en tur ut der om ikke aaaltfor lenge. SS var stort da jeg var yngre, altså, husker veldig godt at det åpnet og tok opp konkurransen med Holmensenteret. (Ikke at det var så veldig mye konkurrering det var snakk om for storsenterets del... Det skulle ikke så mye til! ) Er det Søstrene Grene som i den danske kjeden? Som har alt mulig rart, morsomt og unødvendig til nesten ingen penger? Høres lurt ut å kjøpe litt julepynt nå, før alt blir utplukket! Uff, krysser fingrene for at det ikke er den forkjølelsen jeg har hatt du har fått med deg fra Oslo... Lå rett ut to dager tidligere i uka, og er fortsatt ikke helt bra. Masse søvn, store mengder grønn te med honning og varme føtter og hals er mine beste tips. Håper du slipper unna! *krysse fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 22. oktober 2007 #307 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jepp itla, Søstrene Grene er den danske kjeden hvor de har mye stæsj, hvor mye av det faktisk er brukbart stæsj og ikke bare dritt. Var innom der med jevne mellomrom de årene jeg bodde i Danmark. Sitter her og "jobber" i hotellbaren med et glass rødvin ved min side. Planen er å forberede meg til morgendagens undervisning, men den sitter jammen meg langt inne. Først litt tid på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 27. oktober 2007 #308 Del Skrevet 27. oktober 2007 Har vært litt nede for telling med forkjølelse og sånt denne uka, men likevel vært på jobb. Derfor var det bare helt fantastisk da det endelig ble fredag og helg! Sambo står i skrivende stund på kjøkkenet og lager dessert. Vaniljeis med den nydeligste appelsin -og anissirup til. En favoritt her i huset. Har vært en usedvanlig rolig lørdag, våknet til grått og kjedelig vær. Laang frokost, leste ferdig x antall magasiner, ryddet og vasket i krydderhyllen, tent opp i vedovnen... :-D Var på seriøs shoppingrunde på Meny, så nå er kjøleskapet proppet med lekre og velsmakende matvarer I morgen skal jeg ut og farte med jobben igjen, denne gangen til fjells på en fjellstue. Gleder meg veldig, har vært klar for litt "hytteliv" lenge nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 27. oktober 2007 #309 Del Skrevet 27. oktober 2007 Har forresten sånn halvveis impulshandlet fjellbukse og en ny lue i dag. Nå saumfares nettet for å finne en fin adventsstjerne til å ha i vinduet fra 1. desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 27. oktober 2007 #310 Del Skrevet 27. oktober 2007 Forkjølelse er visst noe de fleste må slite med om høsten. Men - bank i bordet - jeg har enda ikke fått det.. Høres ut som du har hatt en god og avslappende lørdag. Det er godt det når man har hatt en litt hard uke med forkjølelse og jobbing Du må si ifra hvis du kommer over en fin advendtsstjerne, for det er vi ute etter også Ha en fortsatt fin helg, Sille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 28. oktober 2007 #311 Del Skrevet 28. oktober 2007 Takk for det, Frk. Grønn Ja, forkjølelse hører vel høsten med for de fleste. Jeg skal gi lyd fra meg om jeg finner en fin adventsstjerne. Våknet klokken åtte blank, ny tid, i morges. Formiddagen har føltes uendelig lang, og det er godt, godt, godt. Ny italiensk espressokaffe innkjøpt i går, Lavazza, smakte helt fortreffelig med litt varm oppisket melk og et lite dryss med rørsukker på. Har overført nærmere tre hundre bilder til Foto Knudsen for fremkalling, gleder meg til å få stor bildepakke i posten om litt. Har tittet ut på været; vind, regn og grått, og blitt enig med meg selv at jeg drøyer enda en time med den gåturen jeg har pålagt meg selv idag. Kofferten er pakket og klar for avreise til fjells med jobben. Har googlet stedet vi skal til, og det ser helt utrolig supert ut. En koselig fjellstue som har fått mye omtale for god mat basert på norske råvarer. Magen rumler bare ved tanken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 31. oktober 2007 #312 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det var noen fine dager ved fjellstuen, både faglig og sosialt. Og omgivelsene var helt topp. Fjellstuen imponerte med atmosfære og stemning, små detaljer som satt en ekstra spiss på oppholdet. F.eks. hadde romnøkkelen anheng i form av et hjemmesydd rødt hjerte hvor romnummeret var brodert på. Tøfler og hjertesjokolade på rommet. Og en rød, hjerteformet vanndunk hang på sengestolpen mens et par varme ullpledd lå pent lagt på senga. I tillegg var det levende lys overalt, to peiser omkranset av gode, store lenestoler og sofaer -og en vegg dekket av bøker og magasiner fra gulv til tak Skal på spinning om en drøy time, og jeg gruer meg. Det er så pokkers vanskelig å løsrive meg fra leiligheten for tiden... Men etter bl.a. en trettenretters meny på fjellstuen, bør jeg absolutt komme meg avgårde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 31. oktober 2007 #313 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei Sille! Så koselig det høres ut med både sambo-besøk og fjellstue-tur! Trettenretters meny, altså? Jeg har ikke kommet lenger enn til 7, jeg... Fikk lyst på fjelltur, jeg også nå. Hva slags fjellbukse endte du opp med? Kjøpte for en stund siden jeg også, endte opp med en fra Wild Roses, et eget damemerke, til meget redusert pris på Sportslagerets lagerutsalg. Og forresten - har du oppskrift på den appelsin- og anissirupen? Hørtes aldeles nydelig ut! Og jeg har masse anis i skapet som jeg aldri får brukt, kjøpte fordi det lukter så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 2. november 2007 #314 Del Skrevet 2. november 2007 Hei Sille! Så koselig det høres ut med både sambo-besøk og fjellstue-tur! Trettenretters meny, altså? Jeg har ikke kommet lenger enn til 7, jeg... Fikk lyst på fjelltur, jeg også nå. Ja, både sambo-besøk og fjelltur var knall - men det beste av alt er at sambo er kommet hjem igjen, og denne gangen for godt! :rødme: Trettenrettersen var tøff ja, jeg måtte prioritere hardt, selv om størrelsen på rettene var minimale. Spennende å få servert lokal mat fra gårder i nærheten på en sånn måte. Hva slags fjellbukse endte du opp med? Kjøpte for en stund siden jeg også, endte opp med en fra Wild Roses, et eget damemerke, til meget redusert pris på Sportslagerets lagerutsalg. Jeg kjøpte Fjellrevens "Vidda" bukse. Liker den veldig godt, bortsett fra at stoffet er litt stivt og at den er litt stram rundt midjen Men ellers er den bra Wild Roses har jeg ikke hørt om, er du fornøyd? Og forresten - har du oppskrift på den appelsin- og anissirupen? Hørtes aldeles nydelig ut! Og jeg har masse anis i skapet som jeg aldri får brukt, kjøpte fordi det lukter så godt. Helt enig med deg, anis dufter helt fantastisk, og den sirupen er til å dø for sammen med vanlijeis. Jeg sender deg en PM med oppskrifta, den er nemlig hjemme og jeg er på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 2. november 2007 #315 Del Skrevet 2. november 2007 De siste to dagene har jeg faktisk fått knotet meg til å trene. Er særs fornøyd med det, det er altfor, altfor lenge siden sist. Håper virkelig jeg er inne i modusen nå... Har meldt meg på spinning og styrketrening på søndag, blir dårlig med tid til trening før den tid. I morgen skal jeg være helt crazy og dra på Ikea på en lørdag Skal handle staker i fattigmannssølv, handle litt julestæsj som innpakningspapir, se om jeg finner en fin lyskjede til å stappe inni en gjennomsiktig, svakt mønstret julekule som er ganske stor +++. Venninnen min skal være med, og hun har visst planer om å kjøpe halve Ikea. Bra vi har stasjonsvogn! I kveld blir det avslapping, sambo lovte å gjøre leiligheten helgeklar mens jeg er på jobb i dag, så det blir nok deilig å komme hjem. Har lyst å se Cinema Paradisio i kveld. Jeg digger fredager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 4. november 2007 #316 Del Skrevet 4. november 2007 I fht innlegg over, ble nok fredagskvelden for det meste brukt til å banke sambo i backgammon I går var vi på Ikea, DET er ekstremsport på en lørdag, det. Men bevæpna med kaffe & kake innabords, inntok vi underetasjen med brask og bram, og fylte vognene så det holdt. Nå var det venninna mi som akkurat har flyttet i ny leilighet som skulle ha mesteparten, men jeg fikk jaggu svidd av noen hundringser, jeg også. Hadde forresten gledet meg til å se julestæsjet til ikea i år,, men der ble jeg skuffet. Det meste av det var rett og slett skikkelig tacky. Dro så hjem til venninna, skrudde hyller og reoler til den store gullmedaljen, før vi sank sammen over en flaske rødvin og ble sittende der til langt utpå kvelden I dag våknet vi opp til det nydeligste høstvær, så jeg og sambo skippet fort planene om to timer innendørs på det lokale treningssenteret til fordel for tre timer i skogen. Slitsomt, mye oppover i dag, men veldig, veldig deilig allikevel. Har dessuten laget pizza i dag, deilig å synke ned i sofaen og bare slappe av og nyte. Tv-programmet var imidlertid såpass magert at sambo spiller golf (playstation), mens jeg sitter her Tenkte å se etter potensielle steder for ei skihelg utpå vinteren en gang. Tror Hemsedal kunne vært bra, eller kanskje Geilo. Planen (eller håpet) er å finne en koselig liten hytte litt tilbaketrukket fra det verste racet i og rundt bakkene/sentrum, er såpass kjedelig at jeg liker å ha det rolig og fredelig når jeg er på fjellet. Så kan jeg heller oppsøke støyen dersom jeg skulle ønske det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 4. november 2007 #317 Del Skrevet 4. november 2007 Høres ut som en meget bra helg! Kanskje rent bortsett fra Ikea-delen. Du er modig, veldig modig... Men det høres ut som om dere kom helskinnet gjennom det! Også så bra at samboeren din er tilbake igjen! Jeg må jo si at tiden har gått ganske fort. Jeg er veldig fornøyd med turbuksene! De er i et vanntett softshell-stoff, med et meget behagelig fôr i mikrofleece. Veldig gode å gå i! Men de er jo mest høst/(vinter)/vår-bukser, da. Jeg er fryktelig fornøyd med at jeg fant dem så billig, for opprinnelig kostet de 2500... (Hadde neppe kjøpt dem til fullpris, da. ) Nyt de siste timene av helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 10. november 2007 #318 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg er utrolig slækk i dag. Årets julebord ble avviklet i går/i natt/i morgest, og jeg kan skrive under på at det er lenge siden jeg har danset så lenge og så intenst over så mange timer. Fryktelig morsomt, gitt, men kanskje ikke fullt så morsomt i dag, nei. Våknet selvfølgelig allerede i ni-tida i dag etter kun få timers søvn. Kreket meg i dusjen og prøvde å overleve en hel dusj-seanse. Trodde hodet skulle eksplodere. Sambo laget skikkelig engelsk breakfast; pølser, egg, bønner og brødskiver stekt i smør med ost på pannen. Hjertet fikk virkelig en kick-start på dagen! Ellers har store deler av dagen blitt tilbragt på sofaen, halvsovende, havt seende på tv, halvt døende Formen ble noe bedre etter en tre kvarters gåtur for å hente bilen. Kald luft hjalp på, for ikke å snakke om den livsnødvendige turen innom butikken for å få kjøpt chips Tipper det blir tidlig kveld her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amity Skrevet 11. november 2007 #319 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Innlegget over kunne vært den offisielle definisjonen på "dagen derpå". Takk for besøk hos meg! :rosasmil: Endret 11. november 2007 av Amity Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 11. november 2007 #320 Del Skrevet 11. november 2007 Det var jammen meg godt å våkne frisk og uthvilt i dag Søndager må nesten være de beste morgenene i hele verden. Dagen ligger blank og uendelig lang foran en, og frokosten er god og varer i evigheter. Kaffen ligeså. Jeg har lest alle aviser jeg ikke har rukket å lese i løpet av uka, jeg har "dybdelest" Costume og Elle (i den grad det er mulig da), og ikke minst har jeg lest hundre sider i Drageløperen, boken jeg holder på med for tiden. Strålende bra bok, forresten, den kan virkelig anbefales. Jeg er oppslukt. I formiddag lavet snøen ned, ned første snøen sånn på ordentlig. Det var faktisk ganske koselig. Kombinert med world-cup renn i slalåm på tv, fikk jeg faktisk lyst til å finne frem skiene. I stedet fant jeg frem sykkelskoene og dro på spinning. Slitsomt, og hun som har de spinningtimene spiller mest blues og jazz, hvilket gjorde at jeg faktisk brukte tid på å tenke at jeg kjedet meg underveis i timen. Nå skal jeg finne frem oppskrift på hjemmelaget minestronesuppe og skrive handleliste. Det står på middagsplanen vår i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå