Gå til innhold

Bare må ha det!

Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Og gjett hvem som kom igjennom nåløyet og fikk kjøpt Bruce Springsteen-billetter i dag? :sjarmor:

Åh, kult! Jeg hadde jo selvsagt ikke fått med meg at de skulle legges ut i går... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg med filmer! Det er fin høst-kos.

Trenings-inspirasjon? Tja, jeg kan jo minne deg på den deilige følelsen det er etter trening. Man føler seg fresh, frisk, opplagt og sunn. Og kan sette seg ned i sofaen og titte på yndlingsserien - med GOD samvittighet.

Klarte jeg å inspire litt?

Godt forsøk, Alou, godt forsøk. Er visst en helge-trimmer, går eller sykler turer i timesvis som et slags forsøk på å hente inn det tapte på hele uka. Gleder meg til jeg kommer i Elixia-mood igjen, jeg trenger bedre kondis (og færre kilo). Men her tar vi en dag i slengen.

Travelt, travelt, travelt.

Holder nesten pusten.

Grytidlig opp i morgen, avlevere bil på service kl. 7, deretter med offentlig transport til et par dager med jobben 20 mil unna. Folkens, nå sier jeg det jeg trodde jeg ALDRI kom til å si: jeg er lei av å bo på hotell.

Høres helt blærete ut, men jeg mener det virkelig. Jeg vil, (iallfall sånn som det er nå med hyppige småreiser), til enhver tid foretrekke å ha kveldstiden min i mitt eget hjem, sulle rundt litt i pysj, lese litt, se litt TV, surfe litt, drikke en kopp te og ikke minst; sove i min egen seng.

Men jeg mener ikke å klage. Jeg har verdens mest spennende, utviklende og morsomme jobb, som jeg aldri ville byttet med noen. Da er noen netter på hotell i ny og ne egentlig en liten pris å betale.

(Det var bare det at jeg akkurat er kommet hjem fra en helgetur, har pakket ut, og nå må jeg jammen pakke igjen. Og det med at hotellnetter og brudd på vante hverdagsrutiner gjør at jeg ikke får noe kontinuitet over fysisk aktivitet ol. Også var det bare så søndagsgodt å være hjemme i dag).

Nå: gå en tur.

Deretter: pakke.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kult! Jeg hadde jo selvsagt ikke fått med meg at de skulle legges ut i går... :roll:

Det hadde egentlig ikke jeg heller itla. Men takket være en kollega som også skulle ha billetter, ble jeg påminnet det 5 min. før de ble lagt ut. Er en stor takk til kollega skyldig, som dessverre ble sittende med skjegget i postkassa uten billetter.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du blir lei av reising og å bo i koffert! Det er noe av det deiligste som er, det å komme hjem fra reise, enten den er for business eller pleasure, og legge seg i sin egen seng, dusje i sin egen dusj, ha alle klær tilgjengelig når man føler for det, etc. Kanskje det er del av det å bli voksen? Det føles ihvertfall veldig "gammelt". :ler: Håper du kom deg greit gjennom mandagen, ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du holder liv i dagboken min, itla. Samtidig har jeg forskrekkelig dårlig samvittighet over at jeg er så dårlig til å legge igjen en hilsen i din... :sjenert: Men jeg lover at så snart jeg har litt bedre tid skal jeg gi mer lyd fra meg. I mellomtiden er jeg veldig takknemlig for din innsats her :smilyblomst:

Den "lei av å bo på hotell-greia" jeg skrev om et par innlegg ovenfor, var faktisk glemt så fort jeg var fremme på oppmøtested mandag. Det var nok en skikkelig søndagsblues som ramlet over meg. Og ting er alltid kjipere før jeg pakker og har kommet meg avgårde, liksom. For igjen var det så inspirerende og morsomt at vi jobbet (samtidig som vi drakk et glass rødvin, må vite) til kl. 23 på kvelden.

Jeg blir så inspireeeeeert av de folka der! Og jeg fatter ennå ikke at lille meg er med på laget, og at de faktisk bruker meg og mine hobbyfilosofier til noe :overrasket: Det er så fantastisk å omgi seg med mennesker som bare gir meg så mye engasjement, motivasjon og inspirasjon :juhu:

Det er jobbsamling disse tre dagene også, men nå er det i nærheten av meg, så jeg kjører hjem utpå kvelden. Passer meg ypperlig. Har gått en liten fjelltur i dag, en time med mer eller mindre klatring rett opp. Gjorde mest vondt i lungene.

Har snakket med paps og sambo på telefonen i hele kveld, har noen ting jeg skal undersøke i morgen.. ;)

Men nå: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fresi :)

Helgen er strålende. Hadde som mål at denne helgen skulle være uten en eneste avtale, uten en eneste forpliktelse. Og det har jeg klart!

I går kveld lå jeg tre timer på sofaen og leste bok ("Bienes hemmelige liv"), som jeg forøvrig synes er litt for sukkersøt etter min smak. Middag ble noe indiske greier, og til dessert: en pose M :-D Da kan man vel ikke be om mer? Koste meg i mitt eget selskap foran tv'n resten av kvelden, savnet bare sambo glimtvis, selv om det nå er over to uker siden sist jeg så han.

I dag har jeg gjort et kupp hos en av de lokale sportsforretningene. Rød knallfin Bergans alpintbukse til halv pris, ditto ryggsekk :danse: Dessuten ble det innkjøp av diverse basic-topper/singleter, før jeg svimet rundt i en asiatisk matvarebtikk i en halvtime. Fikk også tid til en stor kopp sort kaffe på kafè, kun i selskap med en stykk Aftenposten.

Har nettopp inntatt et bedre måltid med diverse ingredienser fra den asiatiske, nå er det KG tid før jeg slår på DVD-spilleren. Har planer om å få sett den derre Paris, jeg elsker deg -filmen i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva syntes du om Paris Je t'aime? Jeg så den i går og kanskje ønsket meg at noen av segmentene hadde vært kuttet ut og at de gjenværende kunne vart litt lenger. Den der med de asiatiske frisørene for eksempel synes jeg bare var forvirrende, mens jeg likte andre segmenter godt som for eksempel den med Natalie Portman og han den blinde, den med han som hjalp hun jenta som falt nede ved Seinen også den siste med den amerikanske dama.

Det høres foressten ut som om du er flink til å kose deg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva syntes du om Paris Je t'aime? Jeg så den i går og kanskje ønsket meg at noen av segmentene hadde vært kuttet ut og at de gjenværende kunne vart litt lenger. Den der med de asiatiske frisørene for eksempel synes jeg bare var forvirrende, mens jeg likte andre segmenter godt som for eksempel den med Natalie Portman og han den blinde, den med han som hjalp hun jenta som falt nede ved Seinen også den siste med den amerikanske dama.

Det høres foressten ut som om du er flink til å kose deg alene.

Vel, kremt... jeg sitter fremdeles på KG, jeg :sjenert: Men jeg kommer sterkere tilbake med rapport i morgen.

Etter tre glass rødvin ble jeg inspirert til å rydde ut sommerklærne av skapet mitt, men vent, det kan jeg jo ikke, for hvor er jeg om to uker? Palma? Og hvor mange grader er det der i dag? 27! Og da trenger man vel sommerklær? :lur:

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også spent på hva du syntes om filmen, jeg har nemlig ikke sett den. Venter i spenning på rapport.

Palma? Om to uker? Heldiggris altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klarer jeg aldri å huske på at jeg ikke skal klø meg i øyet når jeg har hakket chili som ingrediens i middagen?

For å si det sånn: Å gå på do rett etter at du har hakket chili, anbefales heller ikke. Det blir så vondt å tørke seg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jeg som har sittet storøyd og lest og lest og lest! :ler:

Så koselig å oppdage "nye" dagbøker her inne, og bli fascinert av nye mennesker. Og jeg må bare returnere komplimenten - du gir også et meget sympatisk inntrykk!!

Men fortell mer om Skottland, da??? Er det ikke et fantastisk land!??! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å si det sånn: Å gå på do rett etter at du har hakket chili, anbefales heller ikke. Det blir så vondt å tørke seg... :fnise:

Og her tenkte jeg umiddelbart "Oi, Champagnepiken bruker hendene når hun tørker seg..." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig sett filmen. Og jeg må si jeg er helt enig med deg.

Jeg synes den sekvensen med frisørene var sær og forvirrende. Det samme synes jeg om vampyr-sekvensen, selv om den gav litt mer mening.

Mine favoritter ble Natalie Portman og den blinde, den mørkhudede mannen som vi sikkert alle forhåndsdømte som narkoman, jenta som falt ved Seinen og den amerikanske dama.

Vi er visst ganske enige, mao :jepp:

En bieffekt av filmen er at jeg kom i Parisstemning.

Jeg har allerede peilet meg ut et par områder som jeg ønsker å se når vi reiser dit til våren, og det er Marais og Latinerkvarteret i tillegg til piknik i Luxembourghagen :hjerter_rundt:

(Noen som vet hvordan Marais uttales forresten? Føler meg like teit hver gang jeg skal uttale det og ikke aner hvordan...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også spent på hva du syntes om filmen, jeg har nemlig ikke sett den. Venter i spenning på rapport.

Palma? Om to uker? Heldiggris altså :ler:

Da foreligger rapporten, selv om Malou jo egentlig hadde skrevet den :fnise:

Palma om to uker, og ja, jeg er en heldiggris :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jeg som har sittet storøyd og lest og lest og lest! :ler:

Så koselig å oppdage "nye" dagbøker her inne, og bli fascinert av nye mennesker. Og jeg må bare returnere komplimenten - du gir også et meget sympatisk inntrykk!!

Men fortell mer om Skottland, da??? Er det ikke et fantastisk land!??! :ler:

Så koselig Lano :klemmer: Utrolig hyggelig med sånne tilbakemeldinger :)

Skottland ja.

Jeg har rett og slett ikke skrevet noe særlig om turen fordi jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne. For ferien var alldeles strålende, og det er så mye å fortelle, så mange opplevelser og inntrykk :Nikke:

Men jeg skal samle tankene mine en dag, og sette meg ned og skrive litt.. to be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...