Gå til innhold

Bare må ha det!


Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Paris neste år. Det var samboeren som overrasket meg, åååh som jeg gleder. Vi skal reise på vårparten vi :klemmer: Du får undersøke shoppingmulighetene og gi infoen videre til meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oooh, Paristur! Når da? :hoppe: Det er en by jeg må få besøkt snart!Har du vært der før?

Til våren :love: Vi har vært der en gang før, for tre-fire år siden. Nydelig og romantisk by, med en magisk stemning... :)

Jeg sitter og knoter på jobb, jeg da. Litt misunnelig på den søndagskvelden du skrev om, det blir liksom ikke helt det samme når man kommer hjem fra jobb kl. 21... Jeg jobber vel stort sett helg hver 5. uke, men siden jeg er vikar varierer det litt - noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere. Men det er gode tillegg i helgene, så økonomisk er det en liten gullgruve... Synes stort sett ikke jeg har "råd" til å si nei, selv om jeg ikke alltid har så lyst. Det er dog stort sett alltid verst på forhånd; vissheten om at man skal jobbe mens "alle" andre har fri. Helgegjengene her er stort sett veldig hyggelige, så når man først er her er det helt ok. :)

Må egentlig være litt godt å ha muligheten for å tjene seg opp litt ekstra cash. Hvis en tar helt av på shopping, f.eks. ;)

Også har sambo lovet lakris-is fra Kulinaris og nye episoder av 3. sesong av Grey's Anatomy når jeg kommer hjem. :juhu:

Nyt søndagskvelden din! :)

Den hørtes nå ikke så verst ut, din heller. Når du først kom deg hjem fra jobb, mener jeg :)

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten en slags åpenbaring i går, i form av en tilfeldig brosjyre i postkassen.

Jeg har nemlig bestemt meg for at om alt går min vei*, tar jeg 30 stp. med pedagogikk det neste skoleåret. Det innebærer én helgesamling (pluss selvstudie da) i måneden, og det må da være mulig å kombinere med fulltidsjobb?

Jeg klør etter å komme i gang, til å få mer "kjøtt på beina" i forhold til vurderinger, argumenter og refleksjoner i jobbsammenheng. Jeg vil gjerne starte NUH! :icon_smile:

(*dvs. at jobben dekker alle utgifter i forbindelse med studiet, det er det første som skal undersøkes mandag morgen på jobb :krysser fingre:)

Det tok meg ca. fem minutter å få dette i boks. Men, når jeg ringer for å melde meg på, får jeg vite at det ikke blir noe av studiet pga. for få påmeldte :sur:

Nå saumfares internett for alternative muligheter. Jeg vil, jeg vil, jeg vil!

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Paris neste år. Det var samboeren som overrasket meg, åååh som jeg gleder. Vi skal reise på vårparten vi :klemmer: Du får undersøke shoppingmulighetene og gi infoen videre til meg;)

Så fint gjort av samboeren din :jepp: Vært der tidligere?

Vi reiser også på vårparten, så spørsmålet er hvem som må gi rapport til hvem angående shopping ol.

Her gledes det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskvelden ble som jeg planla, vi så The King of Scotland, tankevekkende og ganske barsk. Likte den godt, på mange måter fikk den frem en følelse av håp i meg, selv om håpløshetfølelsen var stor underveis i filmen. (Forstå det den som kan, sliter maks med å uttrykke meg her i kveld :sprettoy: )

I dag stakk jeg innom bokhandelen mens sambo leverte filmen, og det resulterte i fire nye bøker:

Lesesirkelen av Elizabeth Noble

Det jeg elsket av Siri Hustvedt

Jonathan Strange & herr Norrell av Susanna Clarke

Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd

Gleder meg til å sette i gang :lese-bok-smiley:

The King of Scotland likte jeg også godt. Er generelt skeptisk til Hollywoodfilmer, men denne var utrolig bra. Forest Whitaker spilte helt fenomenalt.

Fin bokliste der, Sille. Jeg har lest alle unntatt den av Susanna Clarke. Spennende å høre hva du synes. Alle bøkene var svært lesverdige, synes jeg. Med Siri Hustvedt på en klar førsteplass.

Synd at det ikke ble noe av studiet, håper du finner andre skoler som kan tilby det samme. Det trenger vel nødvendigvis ikke være i nærheten hvis det er selvstudium og kun noen helgesamlinger?

Uansett, lykke til og ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger her i hotellsenga med min splitter nye PC med trådløst internett. Nice :Nikke: Middag om et kvarter, men jeg er ennå mett etter tidenes buffèt i formiddag. Ingen større fare for å gå sulten til sengs her.

Småsliten i dag. Jeg lærer aldri, blir sittende for lenge i baren og synes øl smaker litt for godt. Har kost meg med trang hjelm og en ustabil mage i dag. I tillegg til altfor lite søvn. Da er det lett å være fokusert under 8 timer med foredrag og kursing. Not.

Skal ta en lyndusj og skifte topp. Vurderte en kjole, men er ikke opplagt til det. Egentlig har jeg mest lyst til potetgull og KG her i senga resten av kvelden, men når litt av denne jobbturen er en bli-kjent-tur, så er det kanskje en dårlig idè :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke kjent med noen i baren, da? ;) Neida, skjønner godt at du er sliten - sånne jobbturer er ganske intense i utgangspunktet, og det kan bli litt mye av det gode når det "forventes" at man skal være veldig sosial også. Kos deg så godt du kan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjent med plenty i baren, itla ;) Kan love deg at sosialiseringsgenet mitt er blitt grundig stimulert de siste dagene. Men mange nye hyggelige bekjentskaper da :)

Var et mareritt å kjøre hjem. Tre timer i tett trafikk, og jeg stinker når det gjelder motorveiskjøring og filskifting. Men det gikk :danse: I kveld er det bare avslapping, avslapping og avslapping som gjelder. Ligge halvveis oppå samboer i sofaen og bare kose og se TV. Akkurat hva jeg trenger :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, det høres utrolig tøft ut... Er det jobbrelatert? At han skal være borte, altså? Men samtidig - to måneder er ikke så mye når man ser tilbake, så jeg krysser fingrene for at det blir din opplevelse nå også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for omtanke, Alou og itla :klem:

Det er mer studierelatert enn jobbrelatert, itla. Har vært mye borte fra hverandre i perioder, så et par måneders adskillelse er vel egentlig som peace of cake å regne.

Var helt merkelig å kjøre hjem igjen etter å ha "avlevert" han, en pussig blanding av tomhet, ensomhet... men det har heldigvis tatt seg opp utover kvelden, har gjort noe jobbrelaterte greier og klart å fokusere litt på andre ting. Sånn sett passer det helt ok at han er borte akkurat disse to månedene, jeg mener, når han først skulle være borte, så passet det best nå. Jobbkalenderen er fullpakket, allerede i morgen har jeg en mistanke om at vi kommer til å jobbe til seint på kveld.

Dessuten har jeg gitt meg selv en liten høstgave. Jeg bestilte meg nemlig noen DVD'er som jeg lenge har ønsket meg:

- Skilpadder kan fly

- Cinema Paradisio

- Moulin Rouge

- Romeo & Julie

- Paris Je T' Aime (for å jobbe opp Parisfølelsen til våren ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bli inspirert. Til mer fysisk aktivitet. Jeg er fremdeles i feriemodus, men kroppen trenger å komme tilbake i normalt gjenge igjen.

Inspirasjon, anyone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kos deg med filmer! Det er fin høst-kos.

Trenings-inspirasjon? Tja, jeg kan jo minne deg på den deilige følelsen det er etter trening. Man føler seg fresh, frisk, opplagt og sunn. Og kan sette seg ned i sofaen og titte på yndlingsserien - med GOD samvittighet.

Klarte jeg å inspire litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en kveld hvor jeg bare såvidt har tid til å skumme igjennom de sist oppdaterte innleggene på KG. Jobb & fritid tar rett og slett for mye tid, og det er jo i prinsippet en god ting. Men jeg kjenner det på meg at jeg snart har bruk for noen dager i strekk uten en eneste plan.

Oslo i morgen, deretter Hemsedal.

Men hvit te i min splitternye Marimekko-kopp ble det tid til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...