Gå til innhold

Bare må ha det!

Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Det er litt sånn for oss også. Folk spør oss om "hvordan var ferien, da", og vi vet liksom ikke hvor vi skal begynne. Hvordan forklare hvor fint det var, stemningen, alle inntrykkene, folkeslaget, stedene, slottene?? Det går liksom ikke.

Så da svarer vi sånn "joda, den var kjempefin, den", og så sier vi liksom ikke noe mer.

Og jeg har redigert bildene ned til cirka 1500 stk, det er liksom ikke noe man setter seg ned for å bla fort gjennom det heller! :ler:

Så morsomt at dere skal til Paris til våren, vi har nemlig akkurat bestilt billetter dit i november!! Vi er tydeligvis veldig i samme rytme når det gjelder reiser! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en fin søndag!

Bortsett fra været da. Men helt perfekt å kunne kose seg inne en hel dag uten et fnugg av dårlig samvittighet. Jeg har puslet og sullet for meg selv, lest fem halvgamle aviser, lest Elle og lest om Paris.

Jeg har laget en stor presskanne med god kaffe helt til meg selv, og gått i pysjen til kl. to. Jeg har ikke vært i nærheten av sminke i dag. Jeg har sortert, ryddet og kastet klær i garderobeskapet mitt, så nå er det blitt plass til mine nye høstklær som lå i en stabel på en stol.

Jeg har drukket fire-fem kopper te. Blant annet en nydelig Earl Grey fra Whittard of Chelsea, kjøpt i Edinburgh i sommer. Jeg har gjennomgått en enorm magasinstabel, nappet ut interessante oppskrifter og reisereportasjer, og kastet resten.

Jeg har brukt tre timer i telefonen, èn time med min kjære gode venninne, èn time med mamma og èn time med sambo :kjempestor savne-smiley: Jeg har laget god middag, kyllingbryst med limemarinade og rotgrønnsaker i ovnen, jeg har gått tur og jeg har sett en film.

Og sist men ikke minst: vi har funnet en superb hyttetomt til en ok pris som vi har fått reservert :hoppe: 100 meter fra sjøen!

Det gjenstår litt fintenking og en prat med banken før vi eventuelt tar spranget og kjøper :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulledag.

Har omtrent ikke fått gjort det spøtt på jobben i dag, og det var jo i dag jeg virkelig hadde sjansen til å hente meg inn :sprettoy:

Dessuten så sov jeg nesten to timer på sofaen da jeg kom hjem.

Men nå er det snart 71 grader nord :sofaen neste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 7 grader utenfor vinduet her nå. Høsten har visst virkelig satt inn for fullt. Og det synes jeg er helt greit, for da får jeg nikost meg inne ;) Har fyrt opp i vedovnen i dag, det gir en så deilig, god varme.

Har imidlertid planer om å gå en tur når det blir mørkt, bare for avvekslingens skyld. Da kan jeg nemlig la min indre nysgjerrigper komme til uttrykk i form av å sniktitte inn vinduene hos folk :sjenert: Synes nemlig det er så morsomt å se hvordan folk har det inne i husene sine :rodme:

Har hatt et enormt søtsug i dag, så jeg har tygget sukkerfri Mentos og spist Sans iskrem i et forsøk på å stagge den verste hungeren. Synes buksene sitter litt løsere for tiden, så da nekter jeg plent å falle tilbake til altfor mange gamle sjokoladesynder.

Er forresten så dobbel i forhold til kjøp av hyttetomt. Vi eier jo ingen leilighet ennå, og har vel forsåvidt heller ingen planer om å kjøpe i løpet av det neste året heller (lang historie).

Men, når den dagen kommer, så vil det jo si at vi har et par hundre tusen mindre å kjøpe hus/leilighet for, og det er jo faktisk et nytt kjøkken og bad hvis man legger godviljen til.

Omvendt så er det jo smart å eie noe, det blir jo nesten en form for sparing... Og hyttetomten kommer nok forhåpentligvis til å stige i verdi med årene, sånn at den kan ses på som et investeringsobjekt om vi ikke selv kommer til å bygge hytte på tomta. (Som forøvrig ligger nyydelig til, nært vannkanten, ingen hytter/tomter i umiddelbar nærhet, nydelig utsikt osv.osv.)

Hmm... ingen enkel sak, dette her :klø: :sprettoy::vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er likevel så glad, for til helga kommer sambo på besøk noen dager før han reiser igjen :love:

Tenkte å lage en god indisk suppe til han når han kommer fredagskvelden, med nanbrød til. Lørdag tenker jeg vi sover og nyter en rolig morgen før vi kjører inn til Oslo. Fikk så lyst å tusle rundt i småbutikkene på Frogner og Grünerløkka på lørdag, og droppe K.J. og Bogstadveien for en gangs skyld. Også spise god mat på en koselig kafè. Noen som har et bra tips? Fru Hagen?

(Må forresten huske å kjøpe reiseguide til Palma/Mallorcaturen når jeg nå er i hovedstaden :sol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sånn for oss også. Folk spør oss om "hvordan var ferien, da", og vi vet liksom ikke hvor vi skal begynne. Hvordan forklare hvor fint det var, stemningen, alle inntrykkene, folkeslaget, stedene, slottene?? Det går liksom ikke.

Så da svarer vi sånn "joda, den var kjempefin, den", og så sier vi liksom ikke noe mer.

Og jeg har redigert bildene ned til cirka 1500 stk, det er liksom ikke noe man setter seg ned for å bla fort gjennom det heller! :ler:

Så morsomt at dere skal til Paris til våren, vi har nemlig akkurat bestilt billetter dit i november!! Vi er tydeligvis veldig i samme rytme når det gjelder reiser! :ler:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om hvordan man skal fortelle om ferien sin. Synes kanskje det er spesielt vanskelig når det gjelder Skottland, fordi det virker som om de fleste (ikkeno generalisering her altså ;)) vet lite om landet, typ "hva gjør man i Skottland" liksom. (Finnes visst ikke noen alternativ som heter noe annet enn "å ligge på stranda" for enkelte mennesker :roll: ) Og det er vanskelig å forklare at mye av vår ferie handlet om nettopp det du skriver om, nemlig inntrykk, stemninger, miljøer, mennesker vi møtte osv. :)

1500 bilder!! Jeg imponeres :dåne:

Utrolig morsomt at vi er i samme feriemodus! Paris blir bra :hjerte: Hva planlegger dere å se og oppleve?

Nå mangler det bare at dere også tenker Italia til neste år, som vi gjør. Fikk faktisk tilbud på 9 dagers overnatting i en leilighet beliggende mellom Firenze og Pisa i dag: rundt 600 Euro for oss to. Synes bestemt ikke det var ille.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sille! :vinke:

Så du er en sånn som går og kikker inn i vinduene til folk du også? Det er jo så moro! :ler: Og innimellom ser man jo skikkelig snodige ting - i fjor var det en leilighet på Tøyen der de hadde hengt opp nøyaktig 24 sokker på en snor i vinduet i en dag i desember. Lurer på om det var dagens vask eller årets julekalender... ;)

Skjønner godt at du er i tvil om hyttetomt, det er jo en ganske stor investering, på sett og vis. Men det er så deilig å ha! Jeg setter utrolig stor pris på å ha tilgang på hytte - til alt overmål både på fjellet og ved sjøen. Jeg er utrolig glad for at besteforeldrene mine kjøpte tomt og bygde hytte da de gjorde (på 50-tallet), for det er langt mellom de fine tomtene i dag (dette er den ved sjøen). Sånn sett ville jeg nok anbefalt dere å slå til...

Så koselig med samboerbesøk! Hvordan synes du det går å være uten ham - går tiden fort nok? :) Fortsatt veldig imponert over at dere orker/klarer det. Men det er jo noe med at må man, så klarer man det meste, antar jeg. Spisesteder/kafeer i Oslo - er det noen spesiell type mat dere er ute etter? Nå spiser jeg ikke så ofte på Løkka, da, er oftere i sentrum, ihvertfall for lunchsteder. Men Villa Paradiso er ganske fantastisk, hvis man orker pizza til lunch. Man kan jo dele en pizza... ;) Ellers har jeg nettopp oppdaget de fantastiske kakene på Pascal, de er jo litt rundt omkring. :sikle: Skal krysse fingrene for at dere får fint vær, ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Husker hvor godt det var å få samboeren hjem når han hadde perm fra militæret (Vi var ikke samboere på den tiden). Den ene langhelga var månedens høydepunkt :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg var strålende (kommer tilbake til det senere) ja, Alou, Fresi og Frk. Grønn Hyggelig med sånne små hilsner i boka :)

Sitter her på jobb og prøver å presse ut siste rest av motivasjon for å få gjort meg ferdig med noe kjedelig skrivearbeide. Har sendt mine medkollegaer på innkjøpsrunde (grønnplanter, hyller etc.), mens jeg liksom skulle utnytte den stille tiden med skriving... på KG! :sjenert::eeeh:

FREDAG!!! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aah, deilige lørdag!

Har sovet til ti eller deromkring, brukt skammelig lang tid i dusjen med en skikkelig make-over -både skrubb, shaving, peeling, sjamponering, you name it. Ren og nystelt fra topp til tå, iført en grovt strikket ullstrømpebukse, sort cordfløyelsskjørt med en lilla langermet genser oventil. Har lagt en dus lilla øyenskygge, og føler meg faktisk ganske fin ;)

Egentlig til ingen nytte å pynte seg sånn, planen min for dagen er nemlig å være mest mulig innendørs i regnet og blåsten. Frokosten ble inntatt parallelt med tv-titting på høydepunkter fra denne ukens "God morgen Norge" på TV2. Det slo meg at henne den nye, kvinnelige programlederen hadde utrolig mye stilige klær -skulle gjerne likt å visst hvor hun shoppet hen... :wow: Blir litt inspirert av sånt, jeg.

Hadde tenkt å bake rugbrød i dag. Men først, KG og te mens jeg venter på at det blir godt og varmt i leiligheten. Har akkurat fyrt opp. Dette er egentlig en helt perfekt høstdag!

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på dagen din lignet mistenkelig på min, jeg så også på høydepunktene fra God Morgen Norge! :ler:

Vi er nok ganske like, vi to! ;)

Jeg "kjenner" forresten den nye programlederdama, vi har studert sammen. Utrolig søt og flink jente, men jeg vet faktisk ikke hvor hun shopper. :sjenert:

:ler:

Håper resten av lørdagen ble like fin som starten på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei Sille! :vinke:

Så du er en sånn som går og kikker inn i vinduene til folk du også? Det er jo så moro! :ler: Og innimellom ser man jo skikkelig snodige ting - i fjor var det en leilighet på Tøyen der de hadde hengt opp nøyaktig 24 sokker på en snor i vinduet i en dag i desember. Lurer på om det var dagens vask eller årets julekalender... ;)

Jeg må vel noe beskjemmet innrømme at jeg er såpass nysgjerrig anlagt at jeg finner relativt stor tilfredsstillelse i å titte inn andre menneskers vinduer -mest for å se hvordan de har det inne og sånn :sjenert: Du får sjekke vinduet i Tøyen-leiligheta når vi kommer til desember, sånn at vi får svaret på om det var strømpetørking som sto på tapeten, eller om det virkelig var årets julekalender :fnise:

Skjønner godt at du er i tvil om hyttetomt, det er jo en ganske stor investering, på sett og vis. Men det er så deilig å ha! Jeg setter utrolig stor pris på å ha tilgang på hytte - til alt overmål både på fjellet og ved sjøen. Jeg er utrolig glad for at besteforeldrene mine kjøpte tomt og bygde hytte da de gjorde (på 50-tallet), for det er langt mellom de fine tomtene i dag (dette er den ved sjøen). Sånn sett ville jeg nok anbefalt dere å slå til...

Vi har vel egentlig bestemt oss for å legge dette på is, iallfall noen år. I prinsippet har vi så mange muligheter for å disponere (og kanskje på et senere tidspunkt arve) flere hytter og sommersteder. Så da sparer vi heller de parhundretusen nå, de kommer godt med når vi en gang får knotet oss til å kjøpt leilighet. Hyttelivet er herlig, jeg er helt enig med deg!

Så koselig med samboerbesøk! Hvordan synes du det går å være uten ham - går tiden fort nok? :) Fortsatt veldig imponert over at dere orker/klarer det. Men det er jo noe med at må man, så klarer man det meste, antar jeg. Spisesteder/kafeer i Oslo - er det noen spesiell type mat dere er ute etter? Nå spiser jeg ikke så ofte på Løkka, da, er oftere i sentrum, ihvertfall for lunchsteder. Men Villa Paradiso er ganske fantastisk, hvis man orker pizza til lunch. Man kan jo dele en pizza... ;) Ellers har jeg nettopp oppdaget de fantastiske kakene på Pascal, de er jo litt rundt omkring. :sikle: Skal krysse fingrene for at dere får fint vær, ihvertfall! :)

Tiden går forsåvidt fort, jeg har mye å gjøre på jobb for tiden, så dagene fylles med det. Sånn sett er det en helt ok periode å ha det travelt på jobb, jeg kan jobbe lengre dager uten å ha andre å tenke på enn meg selv. Men det er klart, jeg savner han jo :rødme:

Hadde en super helg sammen sist helg, surret rundt i Oslo uten mål og mening på lørdagen, vi endte opp på Fru Hagen med hver sin burger. Jeg sparer tipset om Villa Paradiso til senere :jepp: Været var fint, vi satt faktisk ute og spiste. Men det var nok siste gang for i år, tenker jeg. Måtte hente et teppe og tulle meg inn i.

(Og ja, Pascal har fantastiske kaker. Men må innrømme at jeg er enda mer hektet på brownies, cookies og muffins... sukk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bakt brød i dag. Det er få ting som slår duften av nybakt brød, det måtte kanskje være duften av nytrukket kaffe. Eller duften av nyslått gress på sommeren (men den tanken er så fjern nå at den gjelder nesten ikke).

Har laget og fortært lasagne, sammen med et glass rødvin, sånn helt for meg selv. Fikk en spontan middagsinvitasjon i dag, men jeg har vært så i hjemme-alene modus i dag, at jeg faktisk takket nei. Men vi ble enige om å gå tur sammen i morgen da. Satser på at regnet har gitt seg da.

Har fylt bensin og handlet Dagbladet og is. Vurderer å se enten Moulin Rouge eller Romeo & Juliet. Det er lørdagen sin, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inspirasjonen - det ble nybakt brød til brunch her i dag. ;) Du har helt rett, det er en fantastisk duft! Og vi hadde nytraktet kaffe ved siden av, også... :tunge1:

Høres ut som om du hadde en herlig lørdag. :) På mange måter er det veldig deilig med sånt hufsete vær som det har vært nå i helgen, ettersom man har en slags unnskyldning for å sitte inne og kose seg. Og drikke kakao laget på 70% kokesjokolade... ;)

Nyt søndagen også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i dine betraktninger rundt dårlig vær og koselige innedager, itla :Nikke: Nybakt brød OG nytraktet kaffe :wow:

Var godt å komme hjem og inn igjen etter en to timers gåtur i dag med stort sett konstant øspøsende regn. Kald og forfrossen, men med litt fyr i ovnen og litt kakao ordnet det seg fort ;)

Vet egentlig ikke helt hva jeg har bedrevet dagen med i dag. Brukte de første par timene av dagen til å ligge på sofaen og lese bok, før oppvask og annet presserende husarbeide måtte gjøres.

Har også kjørt et par maskiner med klær, pluss at kofferten er funnet frem. Jeg reiser til Palma, Mallorca i morgen :sol: Har pakket bikini, solbriller og solkrem -håper bare det blir masse av tid til slike aktiviteter selv om jeg er der i jobbøyemed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...