Gå til innhold

Bare må ha det!

Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Da var jeg tilbake på kontoret.

Igjen har jeg fått et tonn med inspirasjon etter et par dager på vift med jobben. Det er så mye spennende som skjer, og det er så morsomt at jeg får være en del av det :)

Skal på "date" med pappa i kveld. Han er på kurs i Oslo, så da må vi benytte sjansen. Har plukket ut en restaurant jeg lenge kunne ha tenkt meg å besøkt. Digger å spise ute :spise:

Det er jo nesten høst ute i dag... Men hva gjør det når man har fått seg ny mobil :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, hva slags mobil har du kjøpt? *nysgjerrig* Min har slått seg helt vrang i dag, driver og skrur seg av i ett sett. :roll: Og høstværet betyr at jeg kan bruke de fine, nye jeansene mine. ;)

Kos deg med pappaen din i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hva slags mobil har du kjøpt? *nysgjerrig* Min har slått seg helt vrang i dag, driver og skrur seg av i ett sett. :roll: Og høstværet betyr at jeg kan bruke de fine, nye jeansene mine. ;)

Kos deg med pappaen din i kveld! :)

Jeg har fått ny mobil av jobben, inkludert fri taletid (det kommer de nok til å angre bittert på, tenker jeg :fnise: ) Det er en Nokia E70 (?) tror jeg den het. En sånn man kan slå ut for å få tastatur. Skikkelig avanserte greier, og kjenner jeg meg selv rett vil telefonen stortsett bli brukt til sms-er og radioen i tillegg til selve ringingen da :sjenert: Totalt bortkasta penger på meg, mao!

Høstvær er perfekt for jeans og gode gensere, men hvor ble sommern av i år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på "date" med pappaen din :)

Det var veldig koselig det. Jammen har de god mat på Dinner. Scampi og kamskjell til forrett, og crispy duck til hovedrett. Jeg spiste til krampa tok meg...

Pappa er ikke den mest snakkesalige her i verden. Spesielt ikke i sånn restaurant-setting. Tror han synes det blir litt "kunstig". Skravla går liksom så mye bedre når vi gjør noe sammen, f.eks. et eller annet praktisk. Pussige greier, det der. Men trivelig, ja, det var det absolutt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sliten og sløv.

Har hatt fullt program hver dag i over en uke nå, og det begynner å merkes. Liker å ha pusterom/tenkerom og tid for meg selv/tid hjemme, og det har det blitt fryktelig lite av i det siste.

Har kjørt ansettelsesintervjuer på jobb i dag til langt utpå kvelden, og nå er jeg helt hjernedød. Slitsomme greier, men herregud så godt det er å sitte på den rette siden av bordet :-D Ikke lenge siden jeg selv løp rundt til forskjellige intervjuer, så jeg husker den følelsen altfor godt...

Fredag kveld er dedikert til sofa, sambo, snop og film :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sliten og sløv.

Har hatt fullt program hver dag i over en uke nå, og det begynner å merkes. Liker å ha pusterom/tenkerom og tid for meg selv/tid hjemme, og det har det blitt fryktelig lite av i det siste.

Har kjørt ansettelsesintervjuer på jobb i dag til langt utpå kvelden, og nå er jeg helt hjernedød. Slitsomme greier, men herregud så godt det er å sitte på den rette siden av bordet :-D Ikke lenge siden jeg selv løp rundt til forskjellige intervjuer, så jeg husker den følelsen altfor godt...

Fredag kveld er dedikert til sofa, sambo, snop og film :Nikke:

Kan tenke meg at det er langt mer hyggelig å sitte på den siden av bordet ja :fnise:

Fredag med sambo, snop og film hørtes koselig ut. Jeg skal tilbringe min fredagskveld på jobb jeg da :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, var dere på Dinner? De har god mat! :sikle:

Håper du nyter fredagskvelden! Jeg har jobbhelg, så jeg har fremdeles en time til på jobb. Og i morgen og søndag... Men det betyr kort uke etterpå, da, med fri torsdag og fredag. Med mindre jeg blir satt opp på vakter da også. :roll: Ikke alltid like kult å være vikar, nei. ;)

Fant dere noen gode kandidater til stillingen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, var dere på Dinner? De har god mat! :sikle:

Jepp, nydelig mat :jepp:

Håper du nyter fredagskvelden! Jeg har jobbhelg, så jeg har fremdeles en time til på jobb. Og i morgen og søndag... Men det betyr kort uke etterpå, da, med fri torsdag og fredag. Med mindre jeg blir satt opp på vakter da også. :roll: Ikke alltid like kult å være vikar, nei. ;)

Huffda. Kjedelig å måtte jobbe helger, men det er vel allikevel litt "luksus" å ha fri torsdag og fredag når alle andre er på jobb? Bare å snu seg rundt under dyna og sove videre liksom, mens resten av verden må tidlig opp på jobb...

Er det mye helgejobbing?

Fant dere noen gode kandidater til stillingen? :)

Ja, det var et par stykker som utmerket seg. Kjører andregangsintervju over helga, så da får vi se hva det endelige utfallet blir. Synes selv det er litt spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskvelden ble som jeg planla, vi så The King of Scotland, tankevekkende og ganske barsk. Likte den godt, på mange måter fikk den frem en følelse av håp i meg, selv om håpløshetfølelsen var stor underveis i filmen. (Forstå det den som kan, sliter maks med å uttrykke meg her i kveld :sprettoy: )

I dag stakk jeg innom bokhandelen mens sambo leverte filmen, og det resulterte i fire nye bøker:

Lesesirkelen av Elizabeth Noble

Det jeg elsket av Siri Hustvedt

Jonathan Strange & herr Norrell av Susanna Clarke

Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd

Gleder meg til å sette i gang :lese-bok-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten en slags åpenbaring i går, i form av en tilfeldig brosjyre i postkassen.

Jeg har nemlig bestemt meg for at om alt går min vei*, tar jeg 30 stp. med pedagogikk det neste skoleåret. Det innebærer én helgesamling (pluss selvstudie da) i måneden, og det må da være mulig å kombinere med fulltidsjobb?

Jeg klør etter å komme i gang, til å få mer "kjøtt på beina" i forhold til vurderinger, argumenter og refleksjoner i jobbsammenheng. Jeg vil gjerne starte NUH! :icon_smile:

(*dvs. at jobben dekker alle utgifter i forbindelse med studiet, det er det første som skal undersøkes mandag morgen på jobb :krysser fingre:)

Nå serveres hjemmelaget sjokolademilkshake :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen har jeg (minimum) tre måter å benytte søndagen min på:

1. Gå til utsiktstoppen, ha med kaffe på termos og nistepakke.

2. Kjøre til storbyen, besøke venninne for brunch. Bør prioriteres, da det er altfor sjelden jeg ser henne. Og hun er inspirerende og morsom å være sammen med.

3. Se et sportsarrangement lokalt som jeg har hatt lyst til å se lenge. Væravhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har jeg (minimum) tre måter å benytte søndagen min på:

1. Gå til utsiktstoppen, ha med kaffe på termos og nistepakke.

2. Kjøre til storbyen, besøke venninne for brunch. Bør prioriteres, da det er altfor sjelden jeg ser henne. Og hun er inspirerende og morsom å være sammen med.

3. Se et sportsarrangement lokalt som jeg har hatt lyst til å se lenge. Væravhengig.

Da alternativ 1. og 3. var væravhengig, ble de dermed kjapt utelukket pga. lett regn her.

Alternativ 2. funket ikke, da venninnen ikke hadde tid før kl. 21 i kveld. Og det er uaktuelt for min del. Søndagskveldene er hellige her i huset, da skal det slappes av og mentalforberedes til en ny uke.

Derfor har jeg ligget på sofaen og lest bok i nesten tre timer. Vi har gått tur langs veiene her i området, og nå står jammen meg en saftig oppvask for tur. Vel og merke etter litt kvalitetstid på KG, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Lesesirkelen av Elizabeth Noble

Jonathan Strange & herr Norrell av Susanna Clarke

Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd

De kunne jeg tenkt meg å lese også. Har fått lest en god del bøker i sommer, men listen over bøker jeg har lyst å lese vokser stadig vekk :lol: Når du har lest ut Lesesirkelen og Jonathan Strange & herr Norrell må du komme med en anmeldelse av de ;)

Jeg klør etter å komme i gang, til å få mer "kjøtt på beina" i forhold til vurderinger, argumenter og refleksjoner i jobbsammenheng. Jeg vil gjerne starte NUH! :icon_smile:

Det er alltid gøy med ny kunnskap man vet kommer til nytte (Jeg er ihvertfall skikkelig sugen på ny kunnskap som interesserer meg). Håper du får muligheten til å gjennomføre planen :tommelsmil:

Ha en fin søndag, Sille! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alou og Frk. Grønn: Så koselig med besøk i boka :)

(Klart jeg kan komme med en liten bokanmeldelse etterhvert)

----

Vi har impulsbestilt tur til Paris :mrgreen::mrgreen:

Fiiiine søndagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, Paristur! Når da? :hoppe: Det er en by jeg må få besøkt snart!Har du vært der før?

Jeg sitter og knoter på jobb, jeg da. Litt misunnelig på den søndagskvelden du skrev om, det blir liksom ikke helt det samme når man kommer hjem fra jobb kl. 21... Jeg jobber vel stort sett helg hver 5. uke, men siden jeg er vikar varierer det litt - noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere. Men det er gode tillegg i helgene, så økonomisk er det en liten gullgruve... Synes stort sett ikke jeg har "råd" til å si nei, selv om jeg ikke alltid har så lyst. Det er dog stort sett alltid verst på forhånd; vissheten om at man skal jobbe mens "alle" andre har fri. Helgegjengene her er stort sett veldig hyggelige, så når man først er her er det helt ok. :)

Også har sambo lovet lakris-is fra Kulinaris og nye episoder av 3. sesong av Grey's Anatomy når jeg kommer hjem. :juhu:

Nyt søndagskvelden din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...