Cilla Skrevet 25. februar 2003 #21 Del Skrevet 25. februar 2003 Det blir ingen endring på tollgrensen dessverre, dette sto på postens nettsider: Finansdepartementet vil ha uendret tollgrense Finansdepartementet er ikke enig med Posten og Samferdselsdepartementet i at grensen for toll- og avgiftsfritt å kunne innføre varer fra utlandet skal heves fra 200 kroner. Argumentet fra Finansdepartementet er hensynet til konkurranseforholdene for norsk næringsliv. Synspunktet kommer fram i et høringsbrev departementet har sendt ut, med frist for uttalelser 25. mars. Også andre enn mottakerne av høringsbrevet kan komme med uttalelser. Det var Posten som før jul ba om at grensen, som ikke har hvert endret på en årrekke, skal heves til minst 1 000 kroner. Den lave grensen skaper bryderiet og utgifter for kundene, og mye ekstra arbeid for Posten. Finansdepartementet er imidlertid enig i at grensen for toll- og avgiftsfrihet for gavesendinger fra utlandet skal heves, fra dagens 500 kroner til 1000 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 12. mars 2003 #22 Del Skrevet 12. mars 2003 I går fikk jeg pakken min fra www.essentialdayspa.com Det gikk 2 1/2 uke fra jeg bestilte til pakken kom. Betalte ingen toll når jeg hentet den, men det hang på en lapp der det sto at varen var ufortollet, og jeg måtte melde fra om et referansenr, så ville jeg få krav i posten senere. Noen som har vært borti dette? Forøvrig hadde firmaet krysset av for at det en gave, og at verdien var 70 kan. dollar, egentlig var det 170 dollar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå