Gå til innhold

Barbere armene?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ærlig talt, la oss ikke bli helt amerikanske! Der er jo kroppshår nesten blitt noe ekkelt og unaturlig. Det får da være grenser!

Folk må jo få gjøre som de vil. Ikke noe å irritere seg over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å med det, husker ikke åssen det var før.

Men ejg ville ikke ha hår der.

Nå har jeg ikke gjort det siden i vår, og det ser naturlig ut nå.

Det blir ikke harde, selv om hårene på beina gjør det.

Men vil du absolutt gjøre det vil jeg heller anbefale epilator eller hårfjerningskrem.

Eller siden du hadde mørke hår på lys hud, kan du bleke hårene på armene :)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Beinhåra blir jo heller ikke stive og harde og mørke (jeg skrev bare det for å skape en effekt hoho).

Rart at en kan være hysteriske ovenfor at folk barberer armhårene, men for guds skyld! Husk å barbere legger og armhuler og gjerne mus for å være kvinnelig, alt annet er amerikansk!

Skrevet

Mhm, teit når folk hardnakket påstr at det blir mer hår av å barbere.

Det gjør faktisk ikke det, det er bare at alle hårene vokser ut samtidig.

Stive blir de, de 2 første dagene etter barbering men er det noe rart når kan kapper de rett av?

Skrevet

Og en ting.

Hårene blir heller ikke mørkere av barbering.

For noe tull!

Skrevet

Jeg trimmer/tynner håret på armene. Barberer ikke vekk alt, bare trimmer lett med en ladyshave for å få færre og kortere hår.

Skrevet

Haha!

Jeg er jente, har mørke hår på armene, og synes av og til det er litt skjemmende, men driter mest i det! :)

Når jeg var ung, naiv og oppdaget pappas barberhøvel for første gang, sikkert i 11-års alderen, barberte jeg armene mine, leggene, lårene, bak på ryggen og "veiviseren".

Spør meg om jeg angrer idag! :sinna:

Jeg tror det er derfor jeg fikk mer hårvekst alle plassene. Skikkelig idiotisk! Men jeg har lært meg å leve med det. Har tatt laser på veiviseren da, for det ble helt jævlig!

Så ikke barber deg, det er bare dumt, du bør ha MYE hår før du gjør det. Og gjør du det til en vane å barbere blir det ikke bra etter endel barberinger. Tror det er fåtallet det funker for.

Kan heller foreslå "spray blond" som du sprayer på armene og legger deg i sola med. Det funker og er ikke så farlig som å ha kraftig blekemiddel på kroppen!

Lykke til!

Skrevet
Ærlig talt, la oss ikke bli helt amerikanske! Der er jo kroppshår nesten blitt noe ekkelt og unaturlig.

Nesten?

Skrevet

Jeg har barbert armene sånn dann og vann når jeg føler for det i årevis og hårveksten blir hverken stiv/stri eller økende.

Skrevet
Haha!

Jeg er jente, har mørke hår på armene, og synes av og til det er litt skjemmende, men driter mest i det!  :)

Når jeg var ung, naiv og oppdaget pappas barberhøvel for første gang, sikkert i 11-års alderen, barberte jeg armene mine, leggene, lårene, bak på ryggen og "veiviseren".

Spør meg om jeg angrer idag! :sinna:

Jeg tror det er derfor jeg fikk mer hårvekst alle plassene. Skikkelig idiotisk! Men jeg har lært meg å leve med det. Har tatt laser på veiviseren da, for det ble helt jævlig!

Så ikke barber deg, det er bare dumt, du bør ha MYE hår før du gjør det. Og gjør du det til en vane å barbere blir det ikke bra etter endel barberinger. Tror det er fåtallet det funker for.

Kan heller foreslå "spray blond" som du sprayer på armene og legger deg i sola med. Det funker og er ikke så farlig som å ha kraftig blekemiddel på kroppen!

Lykke til!

Sprayblond har endel rimelig krafitge ingredienser. Mange reagerer allergisk på den og får utslett og etsing.

Skrevet

Åi, åi, nesten litt "do and take" her. Forskjellig på alle, jo...

Skrevet
Gjør de det? :klø: Har barbert mine armer nå og da siden jeg var rundt 14 eller noe, og de har aldri vært mørke og stive.

Det er en myte. Ved barbering kuttes håret av ved hudoverflaten, så da skal det godt gjøres at de blir tykkere av barbering. Håret kjennes nok stivere med en gang det vokser ut, men barbering alene gir ikke tykkere hår.

Skrevet

Det blir ikke mer hår eller tykkere hår av barbering. Da kunne jo alle skinnet seg på hodet for å få masse kraftig hår. Men at det kan virke sånn etter at man ikke har hatt hår der, så klart. Og som flere sier. Klart det er stivere i begynnelsen når hårene er kappet rett av, og enda ikke slitt.

Skrevet

Dere kan vel ikke tro at det at dere barberte dere en gang som 11-åring gjorde at dere fikk mer hårvekst etterpå? Det skyldes selvfølgelig kroppens naturlige utvikling. Jeg hadde heller ikke uønsket hårvekst som barn.

Jeg har fjernet hår på armene med krem i en årrekke, og det fungerer helt utmerket. For øvrig må det være opp til hver enkelt hva de vil gjøre. Har man få, tynne og lyse hår på armene kan man selvfølgelig ikke forestille seg hvordan vi andre har det. Jeg vil heller fjerne mine lange og mørke hår enn å bruke energi på å skjule armene mine. Det er kun sånn jeg føler det selv, og jeg bryr meg ikke om om andre har masse hår på armene.

• 3 år senere...
Skrevet

jeg skjønner deg veldig godt. Om det er sånn at du har veldig mye hår, og lange..

jeg har jo mer hår på armene enn kjæresten min har!!:P

Skrevet

Er det forresten noen som har prøvd å bare klippe hårene? hvordan blir det da?

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har barbert armene sånn dann og vann når jeg føler for det i årevis og hårveksten blir hverken stiv/stri eller økende.

Samme her. Jeg foretrekker å barebere dem nå og da. Når de er helt utvokst har jeg alltid hatt ganske mørke hår, og siden jeg er rimelig blek ser det ikke ut. Når de er igang med å vokse er de mye lysere, så jeg trenger ikke barbere så ofte, og detvtar bare et par minutter i dusjen :)

Skrevet

Jeg barberte armene da jeg var ung og dum. Hårene på underarmene er nå lenger enn på overarmene, som jeg ikke barberte.

Hårene mine er heldigvis ganske lyse, så jeg bryr meg ikke så mye om det nå lenger, men jeg skulle jo gjerne hatt "dun" istedet.

Skrevet

Nå pleier vel håret alltid være lengre på underarmene enn på overarmene, og det kan nok hende at du hadde sett akkurat likedan ut dersom du ikke hadde barbert deg da kroppen forandrer seg fra ung til voksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...