Gå til innhold

Avvisning

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 40 som aldri i tidligere forhold har blitt avvist seksuelt. Jeg er nå sammen med en kvinne som betyr mer for meg enn noen annen tidligere. Men jeg blir avvist seksuelt noen ganger og opplever det veldig sårende. Faktisk så sterkt at jeg vurderer å avslutte forholdet. Samtidig er jeg litt skamfull over mine reaksjoner. Er det andre som kjenner seg igjen i situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du aldri tidligere er blitt avvist så høres det ut som om du aldri har vært i et fast forhold over lengre tid. Det er skjelden et par alltid har lyst på sex samtidig! Det er nok mange damer som ønsker mer sex enn det jeg gjør (selv om det er rimelig ofte) men min sambo vil gjerne ha sex hver dag, og det vil ikke jeg (jeg har da andre ting å bruke tid på også) Dermed blir han avvist jevnlig uten at jeg mener noe annet med det enn at jeg ikke har lyst på sex akkurat da. Noen ganger får jeg inntrykk av at menn tror de er til kun for å ha sex, at det er det viktigste i livet. Nå vet jo ikke jeg hvor ofte du tar initiativ, men det er ikke noe behagelig for oss damer å måtte avvise heller. Jeg føler meg nesten litt slem hver gang, men jeg vil ikke ha sex for å ha sex. Jeg vil ha sex fordi jeg har lyst på sex. Med andre ord.... Dette får du da virkelig tåle! Du er jo en voksen mann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte på, er at du må jo snakke med henne om dette, og si hva du tenker og føler om dette. For alt jeg vet, kan du allerede ha tatt det opp med henne. Kanskje det hjelper å få luftet saker å ting.

Lykke til!

Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt sjeldent et par er helt samkjørte når det gjelder sex. Den parten som blir avvist kan selvsagt føle seg snytt, men det er jo klart man skal respektere partnerens ønske om å ikke gjennomføre. Dersom dette skjer en gang innimellom, er det jo ingen fare, men varsellysene dukker opp når en part gjentatte ganger blir avvist.

Dersom man er så lite samkjørte at en part opplever avvisning stort sett hele tiden, vil dette garantert tære på forholdet. Usikkerheten melder seg: er jeg god nok? tenner h*n ikke på meg lenger? hva er feil? Etterhvert som tiden går uten sex, kan man oppleve irritasjon, oppgitthet, giddalaushet og frustrasjon. Dette må jo ut på en måte dette også, og da er det dessverre oftest partner som får gjennomgå.

Det kan være forskjellige grunner til manglende sexlyst, men så lenge ingen kommunikasjon forekommer, kan man banne på at det første man tenker er at det er meg det er noe galt med. Avvisninger er vondt, uansett om man er mann eller ikke, og når det kommer fra en man er kjempeglad i og tenner vanvittig på selv, smerter det selvsagt enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...