Gå til innhold

Angående trening og "større" muskler

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig tatt meg sammen og begynt å trene for å bli litt fastere i fisken. Jeg ønsker samtidig å gå ned noen kilo og få en slankere kropp.

Jeg har holdt på en stund nå, og merker visse forandringer når det gjelder humør, selvtillit, energinivå, og ikke minst fysiske forandringer. Jeg ville bli slankere, spesielt rundt lårene, men det virker som de bare blir større :overrasket:

Er det slik at musklene vokser og blir store før de begynner å bli mindre? Dette kommer sikkert an på type trening. Det jeg gjør er stort sett kondisjonstrening: jogging, roing, turgåing og dans.

Håper på å få noen råd om hvordan få slankere og mindre muskler :) Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, så bra at du merker forskjell.

At musklene er større nå, er nok helt riktig. Disse "blåser" seg opp, for så å synke sammen til en mer hard masse. Dette fikk jeg beskjed om av min personlige trener den gang jeg brukte det.

Husk at det er viktig med styrketrening også. Da settes forbrenningen max opp :)

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig tatt meg sammen og begynt å trene for å bli litt fastere i fisken. Jeg ønsker samtidig å gå ned noen kilo og få en slankere kropp.

Jeg har holdt på en stund nå, og merker visse forandringer når det gjelder humør, selvtillit, energinivå, og ikke minst fysiske forandringer. Jeg ville bli slankere, spesielt rundt lårene, men det virker som de bare blir større :overrasket: 

Er det slik at musklene vokser og blir store før de begynner å bli mindre? Dette kommer sikkert an på type trening. Det jeg gjør er stort sett kondisjonstrening: jogging, roing, turgåing og dans.

Håper på å få noen råd om hvordan få slankere og mindre muskler :) Tusen takk for hjelpen!

.. Når man slanker, er det fettet som går bort.. Hvis man trener, vil man også bygge muskler, du får ikke mindre muskler av å trene. Det skjønner jeg heller ikke hvorfor du vil? Å ha store muskler ser jeg på som en fordel. Særlig kvinner bør trene styrke, for å være mindre utsatt for beinskjørhet. I tillegg er det jo kjekt å kunne åpne syltetøyglassene selv. Og muskler er da bare pent?

Siden du ikke driver med sårlig styrketrening, er du sikker på at lårene dine er større? Har du målt? Og i så tilfelle, virker det rart om du har fått så merkbart store muskler av den typen trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg driver også med styrketrening, men det er mest kondisjonstrening det går ut på, fordi jeg synes det er mye morsommere :)

Jeg ser at jeg har fått litt motstridende svar, og jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Jeg har bare skrevet hva jeg har opplevd, og bare lurer på hva som egentlig skjer. Mange blir jo slankere av trening, mens jeg føler at jeg blir "større". Jeg tror kanskje Lene er inne på noe...hmm...I så fall kommer musklene til å bli mindre etterhvert, altså "synke sammen", så lenge jeg fortsetter å trene som vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, det andre innlegget har ett poeng. Litt rart at du har blitt større i lårene, uten styrketrening.

Du målte deg før du startet?

Det er veldig viktig med variert trening.

Spesielt ved slanking. Kroppen trenger muskler for å forbrenne fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal bli "fastere i fisken" så innebærere det at man må få større muskler...

"Mindre muskler" får du ved å slutte med den treningen du nå driver med. Da vil musklene gradvis tape seg i styke.

Du burde ikke bekymre deg for om musklene i låret har blitt større eller ikke. Muskel utviklingen, størrelsemessig, er svært begrenset fra kondisjonstrening og ikke minst hos kvinner. Tenk på alle de som trener hardt for å få større muskler og som sliter med å oppnå det mens du som er utrent allerede nå er redd for å ha fått får store muskler, det er litt komisk syns jeg.

Fortsett med trening og fett tapet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar!

Jeg har ikke målt noen ting dessverre, fordi jeg visste ikke at jeg skulle føle meg slik. Skulle gjort det når jeg tenker på det nå :forvirret: Jeg merket forskjell i lårene fordi jeansene ble litt trangere over lårene, noe jeg synes var veldig rart.

I sommer klatret jeg mye i fjellet og gikk ofte opp Stoltzekleiven (hvis noen kjenner til den). Etter sommeren, har jeg bare fortsatt å trene, men med andre ting som jeg har nevnt.

Skal nok fortsette å trene :) Etter å ha lest disse svarene er det vel liten fare for at jeg ender opp som en "muskelbunt" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått mye i Stoltzen har du vel endel musklatur i lårene allerede. Fortsett med det, det er bare bra! :)

Om musklene vokser er ikke noe du skal bekymre deg for - hvis du vil bli fastere i fisken er sterke muskler absolutt noe du vil ha. Det er fettet utenpå musklene du vil ha bort.

Som kvinne behøver du på ingen måte være redd for å ende opp som bodybuilder av normal styrketrening, men du vil få en strammere og sterkere kropp, som igjen vil gi deg en rekke fordeler; høyere forbrenning, mindre belastning for knær når du går ned igjen fra Stoltzen, du er mindre utsatt for benskjørhet for å nevne noe.

Og når du trener styrketrening er det viktig at du tør ha nok belastning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*

Hei,

Du bør trene en kombinasjon av styrke og kondisjon, muskler i seg selv øker forbrenningen selv i hvile. Styrke trening med vekter er også den trenings form som gir best resultat med tanke på økt forbrenning. Og jeg kan garantere deg at du må trene med tunge vekter og få repetisjoner over en lang tid for å få en så stor økning i lårmusklene dine som du frykter at treningen har gitt deg.

Kosthold er også utrolig viktig, sørg for nok proteiner i hvert måltid. Og sørg for å ta raske karbohydrater rett etter trening og kun da, ellers bør du spise langsomme karbohydrater og masse proteiner.

Proteiner øker også forbrenningen i seg selv under fordøyelse prossenen.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...