Gå til innhold

Fryse eller kle seg litt xtra i kulden.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest kattepus

Hei, bare for å si noe om hva som skjer med blodårene hvis det blir for kaldt.

Selv ved 0 grader, og litt vind er det viktig å bruke strømpebukser.

Hvis huden blir kald, får du synlige blodårer på beina dine i ganske ung alder, samme hvis huden blir overopphetet. Derfor unngå å ligge pal i sola hvis dette betyr noe, hvis ikke Hurra..

Blodårene utvides i varmen og trekker seg sammen i kulden, bestevenninnen min er hudpleier. Har fått streng besked av henne, så derfor et lite tips til dere. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Jeg liker ikke å fyse, og pakker meg godt inn. Sjerf, hansker, noe på hodet, tykk jakke... Og ullstilongs er en fin ting på de kaldeste dagene. Men stilings av ull vil man jo ikke gå med hele dagen innendørs, men det er jo heller ingen som sier at det du tar på deg om morgenen MÅ du ha på helt til du drar hjem.... Jeg har busstopp på hushjørnet, men bussen er somregel 7-8 minutter forsinka, men NOEN ganger presis, så jeg står der i nærmere ti minutter og venter. Neitakk, takke meg til ullsokker, varme klær av alle sorter, jeg vil ikke bli syk mens jeg venter på bussen, bruker jo hele dagen på å bli varm igjen også!

Anse det som lite sexy den som vil, men jeg synes rennende nese, sår hals, og feber er enda mindre sexy, så.... :)

C-vitaminer og tykke klær, det er mine venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orker ikke strømpebukser i det hele tatt. ekkelt, ekkelt. blir det for kaldt tar jeg heller varmedress utenpå klærne. ikke akkurat elegant, men jeg ække den som lider for skjønnheten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er vinter og kaldt bruker jeg strømpebukser ganske ofte under bukser og jeans og synest det er gganske så behagelig. Har alltid gjort det og trives. Hater og fryse, bare så det er sagt :)

mvh

Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Joa jeg bruker det ofte og synest det er helt ok, men da mener jeg tynne strømpebukser ikke de helt tykke....det blir for mye av det gode :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mortiis

Jeg har ofte erfart å oppholde meg i iskalde dimensjoner. Da jeg ikke har noe å skifte til, fryser jeg alltid. Dette har jeg laget sanger om, og er meget fornøyd.

MVH

Mortiis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg vet jeg skal være lenge ute, kler jeg ordentlig på meg. Med "ordentlig" mener jeg ullkåpe, varme sokker, hansker og skjerf. Kanskje lue.

Skal jeg være ute å leke/jobbe, kjøres stillongs, ullsokker, og noe varmt på overkroppen, samt lue, skjerf og votter.

Om jeg vet jeg skal gå korte stykker ute i kulda, kan jeg greie meg med et stort skjerf til halsen, og ellers svært lite klær.

Dør ikke av å fryse litt. Jeg blir også veldig sjelden forkjølet, så det er ikke noe problem.

Det som kan være en smule irriterende, er folk som forskrekket spør om ikke jeg skal ha på meg mer - jeg kler meg selvsagt etter min egen kropp, og vet selv hvor mye jeg tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei jeg haaaaater å fryse. Så jeg kler på meg skikkelig med middels tykk strømpebukse (under olabuksa) og støvletter. Så bruker jeg tykk genser med høy hals som jeg drar opp til nesa eller et stort sjerf som jeg surrer foran munnen og nesa. Det er deilig og ha munnen og nesa i sjerfet for da blir jeg så varm når jeg puster inni det.

Hilsen Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke strømpebukse på kalde dager jeg. Men ofte på varme...Ikke fordi jeg ikke fryser eller fordi jeg syns jeg er kul og moteriktig og ikke kan ødelegge imaget med strømpebukser, men ganske enkelt fordi jeg glemmer å sjekke gradestokken om morran! Så da kler jeg meg heller etter været dagen før :hoho::hoho:

Så jeg gleder meg veldig til våren, så slipper jeg å fryse i snitt annen hver dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, DET har jeg også gjort noen ganger. glemt å se på gradestokken, og trudd at det var varmt nok.... plutselige minusgrader gjør det til en kjølig affære å vente på bussen. Så nå har jeg satt gradestokken på en plass jeg ikke kan la være å se på den, og da blir det litt lettere. Men, jeg skal jo vente så lite nå, så det blir til at "ekstrapåkledningen" for tiden består av en litt varmere genser og hansker. Skjerf har jeg hver dag, og det er deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...