Gjest LaraC Skrevet 22. januar 2003 #1 Del Skrevet 22. januar 2003 Satt sammen med noen veninner på kaffibar i lunsjen i dag. Det er vinter og kaldt ute. Vi snakket om klær og hvordan vi kler oss nå når det er minusgrader ute. Det som viste seg var at en til og jeg var de eneste av 6-7 stykker som brukte strømpebukser under buksene våre(vi er alle mellom 25-30) De andre likte det ikke, og ville heller fryse. Jeg bruker det hele tiden når det er så pass kaldt og gjerne noen sokker utenpå bare for varmens skyld. Snakker her om tynne og middels tykke strømpebukser. Synest det er bedre med dette lille xtra laget på kalde dager. Men vi kan da ikke være så få som foretrekker dette, og vil gjerne høre fra dere andre her inne på KG om hva dere bruker, mener og foretrekker. He en ellers fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 22. januar 2003 #2 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg bruker stillongs og ullundertrøye når det er kaldt jeg SEXY SEXY Heller det enn å fryse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 22. januar 2003 #3 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg bruker langt undertøy i ull både oven- og nedentil. Men jeg fryser like forbasket om jeg ikke i tillegg også har hansker og lue. Vibeke (ikke skapt for et kaldt klima) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 22. januar 2003 #4 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg hater å fryse. Er ikke kvien for å bruke flere lag med stilongser dersom jeg synes en ikke er nok... Ullsokker er forøvrig standardpåkledning hele året - unntaket er de 4 dagene i løpet av sommeren gradestokken passerer 20 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. januar 2003 #5 Del Skrevet 22. januar 2003 Hater strømpebukser under vanlige klær! Det blir trangt, det siger ned og vrir seg. Jeg orker rett og slett ikke. Og jeg har heller ikke så mye behov for strømpebukser. Har kort vei til buss og fra buss til jobb. Dessuten går jeg FORT når jeg går, fryser nesten aldri. Når jeg står på ski eller baser i snøen har jeg som regel både sports/ullundertøy og ullsokker da. Ulltrøye bruker jeg ganske ofte ellers også. Den tar liksom ikke noe mer plass enn en vanlig tynn ganser og er behagelig på. Og jeg MÅ ha skjerf! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #6 Del Skrevet 22. januar 2003 Nå har det heldigvis blitt mildere, men tidligere i vinter da det var så inmari kaldt gikk jeg med tykk strømpebukse hver dag. Orker ikke å fryse. Og jeg må si at jeg nesten ler meg ihjel når jeg ser fjortiser som omtrent har bar mage selv når det er ti kuldegrader. Hvor stilig er det liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 23. januar 2003 #7 Del Skrevet 23. januar 2003 Hei Jeg bruker aldri strømpebukse på jobb, som Lea sier så siger den og vrir seg. Ikke behagelig (heller ikke nødvendig) når jeg sitter innendørs nesten hele dagen. Skal jeg imidlertid til byen en dag det er kaldt, tar jeg på meg stilongs istedefor å fryse. På skiturer er det obligatorisk med stilongs og trøye i ULL!! Skal også innvistere i ull undertøy, slik at jeg slipper å bli så innmari kald på rompa Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. januar 2003 #8 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg bruker enten tynn strømpebukse eller halvtykk dersom det er virkelig kaldt ute! (slik det var en periode.) Jeg hater å fryse, og jeg er avhengig av å ta bane, tog etc i hverdagen, og med de forsinkelser som er, så står ikke jeg å fryser istapper på låra altså! Har stort sett også strømpebukser som sitter godt på, etter ett tips fra ei som jobbet med undertøy etc., om at man ALLTID burde kjøpe strømpebukser ett nummer større en man egentlig bruker, så har jeg verken opplevd at de vrir seg eller sklir ned. ( kommer kanskje an på strømpebuksa?) Jeg liker ikke fryse ihvertfall, og kjøpte masse halvtynne, fine, sorte ull-sokker. Kjempedeilige å ha når det er kaldt, også puster de skikkelig godt også. Nå er det heldigvis for mildt til at jeg trenger bruke strømpebukse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. januar 2003 #9 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg kjenner til fenomenet der ungjenter heller vil ta seg ut, for så å fryse noe grusomt. Jeg er blitt såpass trygg på meg selv, at jeg tar selvfølgelig på meg strømpebukse/ ullundertøy når det er kaldt. Jeg hater å fryse og vet å kle meg :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 23. januar 2003 #10 Del Skrevet 23. januar 2003 Syns det blir alt for varmt inne på jobb jeg om jeg har på strømpebukse. Bruker heller lang kåpe og varme støvletter når det er kaldt. På de kaldeste dagene(-20) hadde jeg heller med meg en overtrekksbukse hvis jeg skulle gå til bussen etter jobb (10 minutt til bussholdeplassen, og vet jo aldri når bussen kommer...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 23. januar 2003 #11 Del Skrevet 23. januar 2003 Så snart gradestokken kryper ned på de blå, komme ullbuksa frem. Janus har noen tynne ullunderbukser som er perfekte påkalde dager. Mine når til kneet. Det er stortsett på rumpa jeg fryser. Man fryser der man har mest fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nefertiti Skrevet 23. januar 2003 #12 Del Skrevet 23. januar 2003 På kalde dager tar jeg frem strømpebuksa! Ingen får meg til å fryse unødvendig :D Samme hvor usexy det er med strømpebukse så bryr jeg meg ikke. I minus grader prioriterer jeg varme! Dessuten så synes det jo ikke at en har strømepukse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 23. januar 2003 #13 Del Skrevet 23. januar 2003 Bruker aldri strømpebukse under bukser. Skal jeg oppholde meg utendørs i kulda, så er det på med ullstillongs og ullundertrøye med lange ermer. Bruker kun truse som "underlag" ved inn-og-ut-av-bilen turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 23. januar 2003 #14 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg pleier å gå med så masse klær at jeg får problemer med å sitte herregud -25 grader er ikke å spøke med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 23. januar 2003 #15 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg avskyr strømpebukse under buksen, men når det herjer som verst har jeg egentlig ikke noe valg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #16 Del Skrevet 23. januar 2003 har alltid vært nøye med longs på vinteren, og synes ikke det er ubehagelig. lue og votter er også en selvfølge om vinteren. har aldri hatt blærekatarr eller ørebetennelse. *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 24. januar 2003 #17 Del Skrevet 24. januar 2003 Jeg bruker strompebukse ofte om vinteren, jeg! Synes ikke at den pleier aa skli ned, vri seg eller noe som helst annet heller... ullundertoy er jo bare helt supert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 24. januar 2003 #18 Del Skrevet 24. januar 2003 ja jeg kler heller litt ekstra på meg. bruker ikke strømpebukser, men det er sjelden jeg fryser, men jeg bruker varme og gode bukser. jeg gidder ikke og fryse på meg blærekatar for og se bedre ut, nei takke meg til. men det er jo forskjell på hva folk er villige til for og føle at de ser bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaraC Skrevet 24. januar 2003 #19 Del Skrevet 24. januar 2003 Vil jo først takke for alle svar og innlegg. Ser at mange ikke liker strømpebukser under bukser/jeans, men er jo noen som bruker det og da er jeg ikke alene. Til dere som sliter med at strømpebuksene "vrir seg, og siger" så må jeg si meg helt enig med alina. Kjøp strømpebuksene ett nummer større enn det du trenger så sitter de så mye mye bedre. Gjør det selv på den måten og sliter faktisk aldri med det problemet at de siger eller vrir seg. Men takk igjen til alle sammen og ha en fin helg. LaraC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mira79 Skrevet 24. januar 2003 #20 Del Skrevet 24. januar 2003 Jeg er ikke glad i å bruke strømpebukse, men jeg er slett ikke glad i å fryse heller. Så jeg velger strømpebukse under buksene de dagene det er kaldt. Skulle jeg listet opp det jeg syns er verst å kjenne på her så hadde jeg helt klart sagt kulde. Hater minusgrader!! :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå