Gå til innhold

Jeg sover så leeeeeeeeenge! :(

Fremhevede innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet
Hva med å ta på treningsbuksa og joggeskoene og ut og gå en tur nå i stedetfor å legge deg på sofaen? Da våkner du igjen, også, og så kan du ta en god dusj etterpå...

For sent...Hadde til og med treningsklær PÅ meg, var bare å gå ut. Sov til nå. gah!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

på med vekkerklokka.............

Endret av irwin
Skrevet
For sent...Hadde til og med treningsklær PÅ meg, var bare å gå ut. Sov til nå. gah!

Svake menn'sker! Jeg sier: Du svake menn'ske :ler:

Sier jeg som ligger på sofaen og smurfer på nettet...

Skrevet

Jeg sliter også noe vanvitti med døgnrytmen! Er B-menneske til di grader, men så jobber jeg turnus med både dag, kvelds og nattevakter.. Har jeg vært på dagvakt så sover jeg alltid et par timer på ettermiddagen, og skal jeg på kveld eller natt så sover jeg nesten helt til jeg skal på jobb! Og etter nattevakt må jeg jo sove nesten hele dagen igjen. Hvor blir det av dagene?!? :sur:

Har jo valgt selv å jobbe innen helsevesene, men turnus arbeid kan virkeli være et slit.. DA er det godt å ha godt sovehjerte og kunne sovne når som helst ;)

Skrevet

Jeg er ekstremvarianten av B-mennesker. Jeg liker egentlig ikke dagen heller. Tro det eller ei, og burde egentlig satse på å få meg jobb som nattevakt et sted. Uansett så sovner jeg aldri før 12 på kvelden. Kroppen min er innstilt på ca. kl. tre, og det er veldig slitsomt når jeg må opp klokka sju f.eks. Selv om jeg står opp tidlig i ti dager etter hverandre, sovner jeg ikke før klokka to-tre på natten.

Men jeg elsker å være våken når alle andre sover, og det er få ting som er så deilig som å sove på dagen.

Jeg har med andre ord hatt søvnunderskudd i mange år. Det bare er sånn.

Sliter i tillegg med søvn og hele pakka, så de dagene jeg må opp tidlig, så er jeg faktisk nødt til å ta medisiner. For å sovne og få mer enn tre timer søvn.

Må man opp så må man opp. Jeg er stor fan av slumreknappen,og klarer å stå opp etterhvert. Gjerne med en halvtimes av og på med vekkerklokka.

Skrevet

Cluet er at du må lære deg å legge deg tilsvarende tidlig. Da er det mye lettere å stå opp tidlig, for da har du gitt kroppen din mulighet til å sove lenge nok så den blir uthvilt, selv om du må tidlig opp.

Uvant til å begynne med, mest vanskelig å overtale hjernen til å avstå fra internett og sene kveldsprogrammer på TV, men så er det utrolig deilig å legge seg og strekke seg ordentlig ut i senga da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...