Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg sover fryktelig lenge når jeg har fri, blir ofte til kl 12! også hender det jeg skal på skolen og må opp kl 7, men da klarer jeg ikke stå opp! også blir jeg bare liggende der og sove til kl 12, og får da dårlig samvittighet etterpå! Men det er jo så deilig å sove leeeeeeenge!.... huff, vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig,,,
tuji Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Du må jo bare stå opp, det er eneste måten å ikke sove lenge på.
aimee Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Hehe, godt svar. Det sier jeg og. Sett klokka på tidlig, selv om det verker i hver eneste bein i kroppen. Du våker uansett opp etter en lien stund.
Arkana Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg vet hvordan det er. Jeg er B-menneske og trenger minst 10 timer søvn hver natt for å være fornøyd. Men fordi jeg som B-menneske ikke får sove før tidligst midnatt (helst enda senere) sier det seg selv at de dagene jeg skal opp tidlig blir det ikke nok søvn. Men, man må bare tvinge seg opp om morgenen, det er det eneste som fungerer. Det er fryktelig. Senga er sååå god og varm og jeg er så trøtt og vil bare snu meg og sove videre, men sånn er livet.
tuji Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Men man får utrolig god samvittighet når man først er oppe!
miow Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Ha på vekkeklokke som du setter så langt unna senga som mulig. Gjerne flere klokker!
Gjest gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Man må bare sprette opp med en gang. Sånne "bare treee minutter til.." i den gode, varme, myke senga er jo bare selvpining. Vekkerklokke et stykke unna senga er lurt.
Svart Katt Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Sov på et rom med vindu hvor gardinene ikke sperrer for noe som helst lys! Skaff deg sånn vekkerklokkelampe. Skaff deg tusen vekkerklokker. Sett på radioen med en gang du våkner.
Eliza Doalot Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Få barn! Jeg veit knapt nok hva en B er lenger....
Gjest Tweek Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 det jeg gjorde før da jeg skulle på skole. Jeg hadde på klokke radio kl.6 om morgenen, selv om jeg ikke skulle opp før kvart på 7, og når radioen prater hele tiden våkener man litt og sover, men da våkner man 2 min etter igjen, for radioen står jo på. Og i tillegg hadde jeg vekkerklokke på mobilen, men det jævligste lyden noen sinne hver 5 min i en halvtime Ja, det er tortur men jeg klarte og stå opp værtfall! Nå har jeg skole i min egen stue, og begynner aldri på jobb for i 2-tiden de dagene jeg jobber. Jeg sover å ofte lenge, til i 11-12 tiden og er veldig irriterende når jeg gjør det vær dag, går glipp av ting føler jeg. Mye pga av at jeg er så forbanna treg med alt! Må legge meg tidligere enn 3-tiden, hehe. Men tingen er at, når du først har vpknet veldig tidlig en dag, blir du trøtt tidligere på kvelden, og går å legger deg. Da er det lettere og stå opp dagen etter, og du har fått din dose søvn før klokka blir 12
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Du må rett og slett bare sette på vekkerklokken og stå opp! Jeg har en vekkerklokke med helt infernalsk lyd. Den piper først pip pip pip og så etter tre-fire pip blir det en lang helt jævlig PIPIPIPIPIPIPIPIPPIPIPPIPIPIP.. som ikke slutter før jeg slår den av. Setter den helt i andre enden av rommet, slik at jeg faktisk må opp av sengen for å slå den av.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Få barn! Jeg veit knapt nok hva en B er lenger.... ← Det skulle jeg foreslå også!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Og trening er også med på å regulere søvnmønsteret. Nå når jeg trener mye igjen har jeg merket at jeg er trøttere tidligere på kvelden, men jeg trenger ikke fullt så mange timers søvn før jeg er opplagt igjen. Det virker som kroppen henter seg inn raskere nå som formen er bra enn når jeg var litt "dvaskere".
Gjest Gjest_wondergirl_* Skrevet 12. oktober 2006 #14 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg hater også å stå opp om morgenen. Men jeg har funnet ut at hvis jeg lover meg selv at jeg kan gå og legge meg og sove når jeg kommer hjem fra jobb, klarer jeg som regel å overtale meg selv til å stå opp. Og når jeg kommer hjem igjen - ja, da vil jeg jo ikke sove. Lurt igjen! Ha!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #15 Skrevet 12. oktober 2006 Takk for alle svar! I dag sto jeg opp kl 7! Og jeg føler meg helt fin! var litt tundt akkurat det å stå opp, men når man først er oppe, så går det som regel bra!
Gjest StoreSky Skrevet 12. oktober 2006 #16 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg kan godt stå opp, men legger meg igjen litt senere. Så da er jeg like så langt egentlig. Er som en katt- kan sove mye og når som helst. Men irriterende ja å føle hele dagen er borte. Trene og sånt får man ikke "tid" til. Også blir man surrende på internett, spise litt, rydde noen små-saker. "skal bare skal bare". Så legger man seg nedpå for å lese, også dupper man litt av. PLUPP! Hele dagen vekke!!! grrrrr.... (slik som idag, jeg skulle liksom trene med fant hundre andre ting å gjøre..og nå er jeg litt trøtt og skal legge meg nedpå, før foreldremøte i kveld. - og jeg som la meg ca 12 i går kveld....)
Gjest StoreSky Skrevet 12. oktober 2006 #17 Skrevet 12. oktober 2006 ps. det jeg mente var at, det er bra å se andre har det sånn som meg! føler meg så lat og utenfor..."alle" har liksom masse av energi og sprudler av initiativ og tiltakslyst!
Gjest niomi Skrevet 12. oktober 2006 #18 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg kan godt stå opp, men legger meg igjen litt senere. Så da er jeg like så langt egentlig. Er som en katt- kan sove mye og når som helst. Men irriterende ja å føle hele dagen er borte. Trene og sånt får man ikke "tid" til. Også blir man surrende på internett, spise litt, rydde noen små-saker. "skal bare skal bare". Så legger man seg nedpå for å lese, også dupper man litt av. PLUPP! Hele dagen vekke!!! grrrrr.... (slik som idag, jeg skulle liksom trene med fant hundre andre ting å gjøre..og nå er jeg litt trøtt og skal legge meg nedpå, før foreldremøte i kveld . - og jeg som la meg ca 12 i går kveld....) ← Hva med å ta på treningsbuksa og joggeskoene og ut og gå en tur nå i stedetfor å legge deg på sofaen? Da våkner du igjen, også, og så kan du ta en god dusj etterpå...
*Butterfly* Skrevet 12. oktober 2006 #19 Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Jeg har også vanskelig for å stå opp om morgenen, men er litt lettere nå. Har en radioklokke rett ved sengen som uler noe helt forferdelig. I tillegg så har jeg alarmen på mobilen på og den ligger i rommet ved siden av (hører den veldig godt). Så da har jeg ikke så mye valg, er nødt til å stå opp. Men ja, det hender jeg går og legger meg igjen Det gjør allikevel ikke noe, fordi den ringer hvert tiende minutt og gir seg ikke. Det er vanskelig å stå opp om morgenen ja, hvertfall hvis du ikke må. Endret 12. oktober 2006 av *Butterfly*
Gjest Sovedyret Skrevet 12. oktober 2006 #20 Skrevet 12. oktober 2006 Det er lurt å ikke sove for lenge i helgene. Da ender du opp med å snu på døgnet og så sliter du med å komme deg opp på mandagen. Maks 2 timer ekstra i helgene!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå