Gå til innhold

Slankemiddel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd mye jeg, men som det har blitt nevnt før her, så tar ting tid.

Man får ikke drømmevekten over natta.

Nå må jeg si at jeg har sluttet med denne trøstespisingen eller overspisingen for lenge siden, faktisk år.

Nå vet jeg hva som er bra når det gjelder dette med kostholdet.

Takk for linkene, Blondie65.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg har ikke hatt NOE vond barndom, jeg har heller hatt det motsatte. Har noen fantastiske foreldre som alltid stiller opp uansett, så det får du IKKE lov å si;(

Det er vel heller at jeg alltid har vert slank og godt selvbildet, men nå er det stikk motsatt.

Føler og at min kjære (snart mann) ikke liker meg slik jeg er, men han sier han elsker meg for den jeg er, men jeg tror ikke han.

Er mye annet og.

Jeg har ikke sagt det om deg - hvis det var meg du mente. Det var til den andre her.

Skrevet
I noen år nå så har jeg slitet veldig med vekten, helt siden jeg begynte på barneskolen.

Det var ting som gjorde at jeg la på meg veldig.

Spiste mer mat enn det jeg hadde bruk for, og jeg var veldig glad i brus, kaker, kaffe og sukkerbiter.

Og i dag bærer kroppen min av dette.

Da jeg gikk på ungdomsskolen fikk jeg høyt blodtrykk, men jeg var heldig den gangen.

Blodtrykket ble bra igjen, uten blodtrykksmedisiner.

Noen år senere, har jeg igjen fått tilbake høyt blodtrykk, og man kan vel si det at det er værre denne gangen.

Har snart gått på blodtrykksmedisiner i 3 måneder.

Så.. jeg vet veldig lite om framtiden, hva legen vil gjøre med dette, om det ikke skjer noe endring.

Synes jeg selv er ganske flink nå, drikker light brus, spiser lite med kaker, godteri, drikker lite med kaffe og slikt.

Men det hjelper jo ikke det.

Prøver så godt jeg kan å få litt mosjon inn i livet mitt også.

Så jeg tenkte på det da, er det muligheter for at legen min kan gi meg et slankemiddel?

Idag så har jeg en BMI på 43.

Og dette er jo veldig farlig, så det jeg tenker, at hvis jeg hadde fått et slankemiddel, ville det kunne ha hjulpet meg på veien til å gå ned i vekt.

Jeg var altfor tynn og gikk så relativt raskt opp i vekt med samme middel som du kan bruke til å gå ned: YOGA

Som all annen fysisk aktivitet så forbrenner yoga kalorier og hjelper derfor på vekten. Flere yogaformer er også svært fysisk krevende så man finner varianter som gir mer enn nok bruk av muskler hvis man ønsker det.

I tillegg så reduserer yoga vekten til overvektige ved at det påvirker produksjonen av de stoffene og hormonene i kroppen som påvirker forbrenning. Hvis du fra naturens side har annlegg for overvekt så vil yoga redusere produksjonen av de stoffene som forårsaker at du lettere enn andre går opp i vekt. Hvis du derimot er undervektig så virker det omvendt.

Denne normaliserende funksjonen har yoga på en rekke områder. Kolestrol går opp hvis den er for lav, ned hvis for høy og holder seg stabil hvis den er god. Både dt og vekt er det en rekke studier på.

Såvidt jeg husker så har meditasjon paradoksalt nok den samme normaliserende effekten, men det kan jeg ikke si helt sikkert.

Det som er helt sikkert er at det finnes spesifikke yogiske pusteøvelser hvor man sitter stille som direkte påvirker stoffskifte og produksjonen av andre ting som påvirker vekt. Det finnes også spesifikke yoga stillinger som påvirker stoffskiftet mer enn andre og det trenger ikke være de mest fysisk krevende.

Yoga påvirker imidlertid vekten på en tredje måte som de færreste er klar over. Hvis man gjør en passelig stor mengde yoga over litt tid så begynner man automatisk å spise bedre uten at man bevist prøver å få det til. Forklaringen på dette er delvis økt sensitivitet og delvis at man kommer mer i kontakt med dypere aspekter av seg selv som protesterer mot ting som ikke er bra for deg.

De fleste har opplevd at når de spsier på McDonalds eller spiser annen skikkelig usunn mat så føler de seg slitne og usunne i kroppen etterpå. De fleste har vel også en erfaring av at å drikke rent fjellvann eller å spise ett eple føles "riktig" og helsebringende for hver slurk og bit. Yoga oppøver sensitiviteten din overfor slike ting og det gjør at det som er bra for deg smaker og føles bedre å innta, mens det som er dårlig for deg smaker og føles verre å innta. Litt etter litt fører dette til at preferansene endrer seg slik at man naturlig og uten annstrengelse spiser bedre.

Spesielt yogiske pusteøvelser er bra for å utvikle denne typen sensitivitet.

Det er imidlertid enda en fordel med denne typen sensitivitet. Når kroppen trenger mat så kjenner man sult og når den trenger drikke kjenner man tørst. Hvis kroppen savner visse ting i spesielt stor grad, et vitamin for eksempel, så vil den sende signaler som er ment å gi deg lyst på noe som kan skaffe tilveie dette. Sterkt sug etter juice eller fisk eller en hvis form form kjøtt kan, men trenger ikke være et utslag av denne mekansimen. Fordi vi er for mye i hodene våre og fordi vi er vant til kosthold som er dårligere enn det vi burde spise så blir vår evne til å kjenne på slike sug forstyrret og suget etter noe som er bra kan lett slå ut i sug etter noe som er dårlig som sjokolade. På lang sikt så rydder yogaen opp i dette slik at man etter hvert lærer å kjenne forskjellen på det riktige suget etter det som trengs akkurat nå og usunne erstatninger. Hvis man da gjennom vaner og disiplin har lagt opp et kosthold som i rimelig grad følger vitenskapelige råd, så vil yogaen sørge for at man selv intuitivt vil regulere hvor mye man trenger av de forskjellige sunne elementene.

De to formene for sensitivtet som utikler evnen til å innta det kroppen bør ha har jeg ikke vitenskapelig belegg for. Det er ikke studert enda. Men, jeg har opplevd det selv før noen fortalte meg om det, jeg har møtt så mange som har praktisert yoga i noen år og opplevd det samme, og dette er noe som er beskrevet i tusenårgamle tekster og som altdi har vært en selvfølgelig og annerkjent effekt av yoga for indere. Jeg vet derfor med meg selv at det er reelt.

Mitt råd vil derfor være å begynne med yoga og få et program som er spesialaget for å gå ned i vekt. Jeg kan nok ikke love spesielt raske resultater, men jeg kan love svært gode langsiktige resultater og ok resultater på kortere sikt. Å supplere yoga med jogging eller lignende er anntageligvis en god ide.

Såvidt jeg vet (ikke helt sikker) finnes det også yogastillinger og pusteøvelser som til en hvis grad kan bidra til at man mister mere fett på visse deler av kroppen som rundt livet. Ved å lete litt på nettet skulle det være mulig å finne noe om det.

Et mer konkretisert råd vil også være at du får et 10-15 minutters program du kan gjøre hver morgen og som har stillinger som psesielt går på stoffskitet. Hvis du gjør det gjevnlig over lang, lang tid så burde du kunne dramatisk endre stoffskiftet ditt fordi jeg vet fra studier av andre ting at det er en rekke hormoner og kjertler man med langsiktig daglig praksis av en eller to spesielle stillinger kan klare å kontrolere produksjonen til. Selv 5 minutter hver dag kan ha stor effekt på lang sikt.

Yoga og meditasjon er også det suverent beste du kan bruke for å redusere blodtrykket.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du Gjest 21:17 har så gode resultater med bestemte yoga øvelser så må du vel kunne vite navnet på øvelsene slik at vi kan søke dem frem på nett, evt. sjekke de ut på et yogasenter?

Hele VERDEN er nemlig interessert i alt som kan styre tanken vekk fra usunne produkter og også punktslankings teknikker. Så hvis du virkelig har funnet frem til dem så bør du dokumentere dem slik at du kan skrive bok og bli rik. Eller du kan i samfunnsnyttens tjeneste fortelle oss hvilke øvelser det er slik at vi kan prøve det selv.

Jeg har stor tro på yoga og tankekraft for å påvirke ens selv. Men jeg tror dessverre ikke på mirakler eller punktslankingsteknikker.

Skrevet

"Er det din påstand at du kunne lært et hvilket som helst menneske yoga i mange år og så plassert det på en 15.000 ft fjellhylle og latt dem sove over natten? Eller forstår du ikke at disse munkene allerede er vant til å være ute i ekstrem kulde og ekstrem HØYDE ikke minst og at det at de har lært yoga og meditasjon er en del av bildet, men ikke alt?"

Herregud, lider du av alvorlige hjerneskader eller?

Ingen andre som lever i denne høyden klarer det samme. Ingen av de lokale landsbyinnvånerne som har levd under akkurat samme forhold i samme klima.

Heller ingen av de monkene som har meditert i årevis klarer dette med mindre de praktiserer akkurat den spesifikke teknikken som brukes for å oppnå dette og som kalles g Tum-mo.

"Du trenger ikke skrive inn hele/halve bøker. Linker ELLER kildehenvisninger holder i massevis. Så kan de som er interessert følge linkene eller låne bøkene på biblioteket."

Jeg startet med kildehenvisninger og linker pluss noen få sitater. Det holdt tydeligvis ikke for deg så etter gjentatte forsøk ble jeg nødt til å virkelig dra frem dokumentasjon du kan innta med teskje. Linkene jeg opprinnelig la ved ga mer enn nok vitenskapelig bellegg, men det holdt åpenbart ikke for deg.

Skrevet

Tråden er delt, debatten omkring yoga og dens påvirkning på helsen finner du her.

vimse-mod

Skrevet
Synes jeg selv er ganske flink nå, drikker light brus, spiser lite med kaker, godteri, drikker lite med kaffe og slikt.

Men det hjelper jo ikke det.

Prøver så godt jeg kan å få litt mosjon inn i livet mitt også.

Light brus øker matlysten din. Du bør drikke vann.

Hva er litt mosjon?

For å gå ned i vekt må du forbrenne flere kalorier enn du spiser i løpet av dagen. Eks. 1 hvetebolle koster deg en halvtimes rask gange (om jeg ikke husker helt feil...)

50g peanøtter (dette er ikke mer enn en liten neve faktisk) gir deg like mange kalorier som en posjon laks med to poteter, gulrøtter og en rømmeklatt. Og antakelig bortimot halvannen times rask gange å forbrenne.

Nei, det er ganske forskjellige ting. Xenical virker i tarmen ved at den forhindre opptak av fett. Fettet kommer ut i den andre enden, noe som fører til meget løs mage ved bare beskjedne inntak av fett. Det blir nesten som en antabus mot fett.

Reductil virker ved å senke apetitten

Dette er det jeg har hørt/lest, har ikke prøvd disse medikamentene selv.

Jeg er veldig i mot piller som hindre tarmen i å oppta fett, fordi de også vil hindre opptak av det sunne fettet.

Det sunne fettet er med på å forbrenne, samt at hjernen og systemet vårt forøvrig trenger det.

De fettløselige vitaminene vil fare tvers igjennom om kroppen ikke får fett.

Økt bevegelse og lavere inntak av kalorier er det som virker hvis man også skal holde seg frisk.

Skrevet

Problemet med alle slankemidler og kortvarige slankemetode er at de virker bare midlertidig .

For å få varige resultater må du legge om livsstilen din .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...