Gå til innhold

Om dommernes tilbakemeldinger i Idol......

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er helt utrolig å se på at folk driter seg så helt fullstendig ut. Skjønner jo godt at stemmen lett skjærer seg litt når det gjelder som mest, men det burde da være mulig å se litt talent skinne gjennom nervøsiteten. Enkelte høres jo bare marginalt bedre ut enn ei sirkelsag :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette her er det blitt en debatt ut av KUN fordi det går på TV. Det er audition hele tiden når det gjelder både teater, filmer..osv. Når man går dit så må man ofte regne med å høre sannheten.

Jeg sier ikke at det er slik bestandig, men flere av de auditionene jeg har vært på har jeg fått en skikkelig "saftig" kritikk tilbake, og ikke alltid har den vært konstruktiv heller.

SLUTT Å SIPP!!! Tåler man ikke dette har man ingenting i "kjendis" bransjen å gjøre. Det er ikke barneTV heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å si til et menneske at det mangler PERSONLIGHET. :-?

Greit at de har kunnskap om musikk, men kunnskap om hvordan de behandler mennesker har de ikke :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle som dro dit viste at dette var audition på TV. Folk burde vite hva de går til. Hvorfor må man pjatte med folk hele tiden......stakkars den og den.

Det er dette som er virkeligheten om man skal bli kjendis. Og som sagt, takler man ikke kritikk, har man ikke noe på audition å gjøre, verken på TV eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe disse folkene vil oppleve en gang i livet. Det er ikke bare bare å være forberedt til noe slikt. Og jeg tror ikke noen fullt og helt kan "vite" hvordan det er å bli brettet ut på tv-skjermen, mange tror de vet det, men..

Det er ikke snakk om at dommerne skal pjatte med noen, men rett og slett si "nei" på et ordentlig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dette her er ikke noe nytt, dette er kun fordi det er på TV at det er en debatt i det hele tatt. Nei, de vet kanskje ikke helt hva det går ut på, men det er heller ikke noe nytt å skape underholdning på TV av virkeligheten.

Ja stkkars dem som ikke får være med og stakkars dem som ikke får skikkelig tilbakemelding. Dette høres ut som barneTV pjatt synes jeg.

Man går til mange ting her i livet uten å helt vite hva man går til. Det ble kanskje ikke som de hadde trodd, men livet går videre. Baserer man seg kun på kritikk fra disse fire personene sliter man virkelig videre i livet. Livet er fult av opp og nedturer. Noen ganger møter man snille (pjatt pjatt) folk og andre ganger møter man slemme(dårlig tilbakemelding) folk. Det bør man lære seg først som sist, det er en del av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Det er ikke snakk om å pakke inn ting pent og forsiktig og servere det på et sølvfat, det er ikke snakk om å pjatte med folk, det det er snakk om her, er at det går fint an å ordlegge seg på en høflig og hyggelig måte.

Man trenger ikke slenge dritt til en som prøver å gjøre sitt beste, det er snakk om normal folkeskikk, noe disse tilbakemeldingene viser en klar mangel på.

Profesjonelt er det iallefall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at man skal tåle å få høre hvor flink man egentlig er, men det går faktisk an å være ærlig uten å gi falske forhåpninger og uten å være SLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så programmet for første gang i går, og må si jeg ble rett og slett sint på dommerne!! Jeg har faktisk vært på 'vanlige' auditions selv, og tro meg - jeg har aldri sett noe lignende!!! Det som er vanlig - faktisk - er at man først hører på de oppmøtte, dommerne sier 'takk skal du ha' til kandidaten, så er det neste. Og når alle har prøvd seg, blir det lest opp/hengt opp en liste over hvem som ble tatt ut.

Jeg skjønner jo at dette ikke blir god TV. Men hva med å være menneskelig da iallefall! Når en 16-åring kommer inn, og skal synge for tre dommere - a cappella (GANSKE krevende!), du ser beina skjelder, øynene flakker... Jada - alle skjønner at denne personen ikke kommer til å bli noe idol. Men er det ikke nok å si at 'desverre, jeg tror ikke du har det vi er ute etter' eller noe sånt? Altså, jeg syns ikke man har rett til å rive ned hele selvbildet til et barn(!), uansett om de har meldt seg på selv eller ikke. De er fortsatt barn, og ingen kan forvente at de skal vite akkurat hva de går til. De har bare øyne for sin støre sjanse, ikke sant!?

Nei - oppfør dere som folk - alle fortjener en viss respekt, uansett prestasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg så programmet i går, og jeg har nå skiftet mening, jeg synes ikke de var strenge i det hele tatt, var det en person som ikke kunne synge, så de jo ikke noe spesielt mye, og beklaget og sa dessverre, du har ikke det vi er ute etter, det synes jeg var helt greit.

Men små enkelte kommentarer kunne de kanskje spart seg for, men i går synes jeg de stort sett oppførte seg profesjonelle.

Hva skal man si da, til folk som synger surt og falskt? har dere noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si: 'Jeg tror kanskje du trenger å jobbe litt mer med stemmen din - særlig i høyden' eller lignende. Man trenger iallefall ikke å si 'Jeg tror nok du heller skal bli tømrer jeg! Hehe'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes at de som er på audition må tåle det dommerne sier, men det som forbauser meg er faktisk at noen av de som KAN synge blir avvist fordi de ikke har utseendet med seg. Det er nok stor trynefaktor her, og den myten om at man må være vakker for å bli stjerne i dag, er vel for lengst avvist eller? Vil alikevel se programmet, kan jo hende at det utvikler seg etter auditionene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

altså, det handler ikke BARE om man har sur stemme eller ikke, for å bli et idol må man ha noe som heter karisma, utstråling og gjerne et pent utseende, slik er det DESSVERRE eller man må ha noe som heter "x-faktoren" og det er det ikke mange mennesker som har.....

Og da kan man ikke bare si at man må jobbe med stemmen, stemmen er ikke alt faktisk man ser etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Jeg synes det er greit at de som tror de er "all that" får litt kritikk, jeg. Jeg tror det faktisk gjør dem sterkere! Du kan ikke bare få gleder hele veien... Og jeg synes det er greit at de skjønner det nå, enn senere da det kan såre mye dypere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...