Gå til innhold

Portugisisk vannhund og allergi

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre folks erfaringer med allergi kombinert med portugisisk vannhund.

Setter pris på all respons! :-D

Endret av Lamadama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du på å skaffe deg hund til tross for at du er allergisk? :klø: Det finnes jo allergivennlige hunder, men jeg tror at har man først allergi så gjør en hund, uansett rase, det i alle fall ikke enklere for allergikeren.

Endret av Xavia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på å skaffe deg hund til tross for at du er allergisk? :klø: Det finnes jo allergivennlige hunder, men jeg tror at har man først allergi så gjør en hund, uansett rase, det i alle fall ikke enklere for allergikeren.

nei, men påkjenningen å ikke ha hund er faktisk ganske så ille den og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei stund sia var det noen som snakket om Portis i en tråd om allergi. Du kan jo prøve å søke, eller lete et par - tre siden tilbake. Jeg var inne på tanken selv, men ettersom det ble snakk om en vaksine venter jeg heller og ser. Har uansett ikke tid til hund nå siden barna er så små enda. Om 5 år tror jeg det blir hund om det dukker opp ei vaksine eller ei.

Hva med å sende en mail til en oppdretter, eller klubben? Skal visstnok finnes dem som låner ut hunder til allergikere!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei stund sia var det noen som snakket om Portis i en tråd om allergi. Du kan jo prøve å søke, eller lete et par - tre siden tilbake. Jeg var inne på tanken selv, men ettersom det ble snakk om en vaksine venter jeg heller og ser. Har uansett ikke tid til hund nå siden barna er så små enda. Om 5 år tror jeg det blir hund om det dukker opp ei vaksine eller ei.

Hva med å sende en mail til en oppdretter, eller klubben? Skal visstnok finnes dem som låner ut hunder til allergikere!

Lykke til!

:ler:

Gjett hvem som snakka om den vaksina :sjenert:

Meg det!

Jeg vurderer og vurderer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Gjett hvem som snakka om den vaksina  :sjenert:

Meg det!

Jeg vurderer og vurderer...

Selv har jeg veldig lyst til å gjøre det på den riktige måten; anskaffe hund når jeg vet jeg tåler den, og ikke minst en rase jeg har lyst på pga. rasen og ikke fordi den er allergivennlig. Portisen er ikke den hunden jeg ville valgt ut i fra gemytt og heller ikke utseende. Men mest av alt er jeg jo kjemperedd for at jeg skal bli så allergisk mot hunden at den må omplasseres. :tristbla:

Samtidig tar jeg meg selv å tenke at jeg kanskje kunne levd med hund likevel. Det finnes jo mange mennesker i Norge som "venner seg til" sin egen hund på tross av allergi. I helga besøkte vi et kull Borzoi-valper (og foreldrene) som jeg storkoste meg med, og følte overhodet ingen allergisk reaksjon etterpå. Da må jeg innrømme at jeg tenker "kanskje kunne det gått bra likevel?". :sjenert:

Men om du seriøst vurderer å ta sjansen, så ta kontakt med http://www.portugisisk-vannhund.no/ for eksempel, og legg frem problemstillingen. Antakelig kan de hjelpe deg med å finne en oppdretter som kan låne ut en hund. Det står ihvertfall på hjemmesiden at det hender de gjør det.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med noen som har hunder jeg kan møte. Gemytt messig kunne jeg tenke meg å ha en portis, men utseende har jeg absolutt ikke falt for. Likevel spiller utseende ingen rolle i mine øyne. :)

Men jeg er veldig redd for at det går 3 år og så må jeg plutselig gi fra meg den igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har portugisisk vannhund!! Og jeg har fått testet det grundig ut med min allergiske samboer. Fungerte bra med han, han har aldri reagert på henne med mindre hun har lekt med andre ikke-allergivennlige hunder og ikke blitt badet i mellomtiden. Jeg var forresten skeptisk til utseendet (klippen....) første gang jeg så en portis, men nå synes jeg de er de vakreste hundene i verden!!

Sjekk ut oppdretteren min sin side her: www.portugisiskvannhund.com

Her er det mange nydelige portiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg også hatt besøk av en annen allergiker hjemme hos meg og min hund, men hun reagerte ingenting. Hun ble overrasket, fordi hun er veldig allergisk, men hun kjente ingenting sa hun!! Og mer unike dyr enn portisen skal du lete lenge etter. FOR en personlighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg også hatt besøk av en annen allergiker hjemme hos meg og min hund, men hun reagerte ingenting. Hun ble overrasket, fordi hun er veldig allergisk, men hun kjente ingenting sa hun!! Og mer unike dyr enn portisen skal du lete lenge etter. FOR en personlighet!!

Dytter litt så Lamadama ser at hun har fått en ekspertuttalelse fra Taxi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamadama, hvor bor du? Jeg ser det står snart Drammen... Du kan godt komme og besøke meg og min portis og teste ut hvis du vil. og se hvor skjønn hun er. det finnes nemlig ikke en person ikke min portis klarer å sjarmere i senk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være både og.

Jeg møtte ei med to portugisiske vannhunder. Ei venninne av henne lånte den ene bikkja, hun hadde allergi, og reagerte med en gang.

Mens oppdretteren hadde allergi, men det gikk fint.

Veldig kjekt hvis du får prøvd ut før du skaffer deg hund! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for respons!!! :)

Probemet vårt er at vi ikke har mulighet til å skaffe oss valp da vi er avhengig av å anskaffe oss en hund som er vant til å være alene hjemme. Problemet her er jo at jeg aldri har sett en voksen portis som skal omplasseres :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for respons!!!  :)

Probemet vårt er at vi ikke har mulighet til å skaffe oss valp da vi er avhengig av å anskaffe oss en hund som er vant til å være alene hjemme. Problemet her er jo at jeg aldri har sett en voksen portis som skal omplasseres  :sur:

Nei er du gal?? hvem vil gjøre noe sånt?? Dette er jo drømmehunden vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 18 år senere...
Annonse

Drar opp denne, noen de siste 18 årene som har erfaring med portugisisk vannhund og allergi? 

Anonymkode: 3504f...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En portugisisk vannhund røyter jo ikke så det blir iallefall ikke går overalt. Men du må gre ofte og plukke i ørene. Om du vil ha den lang i pelsen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venner med portugisisk vannhund og noen i utvidet storfamilie som er allergisk mot hund. Kommer allergikeren på besøk noen dager etter at vennene har vært her, merker allergikeren at det har vært hund her, selv om bikkja ikke har vært i sofaen

Anonymkode: b61cd...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta skrev (På 19.10.2006 den 3.01):

Tusen takk for respons!!! :)

Probemet vårt er at vi ikke har mulighet til å skaffe oss valp da vi er avhengig av å anskaffe oss en hund som er vant til å være alene hjemme. Problemet her er jo at jeg aldri har sett en voksen portis som skal omplasseres :sur:

En voksen omplasseringshund trenger nesten like mye tilvenning til å være hjemme alene et nytt sted... Bare så det er sagt!! 

Anonymkode: 57691...ebf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...