Gå til innhold

akner?

karbonada

Anbefalte innlegg

jeg sliter veldig med akner/store kviser og har vært plaget med dette en stund :tristbla:

lurte på om det er flere som har vært eller er plaget med det og hvilken behandling dere tar mot dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Basiron, en krem man får uten resept på apoteket. Den hjelper en del. Men jeg blir veldig tørr og flassete av den, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv normaderm i vichi serien :) Fås kjøpt på apotek :)

Og husk at det er viktigst å rense ansikten på kvelden :) Helst 2 ganger daglig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bente85

Jeg har brukt Brevoxyl jeg da.

Også har jeg hørt at serien SebaMed Clearface har produkter til å behandle kviser og uren hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har tidvis hatt mange kuler under huden og har noen nå. Jeg ville gått til legen. H*n kan gi deg resept på tetracykliner i første omgang. Hvis ikke det hjelper kan en prøve å kombinere det med andre legemidler. Er problemet særlig alvorlig vil en kunne få tilbud om Roaccutan som er et preparat med ren A-vitaminsyre. Dette middelet har mange bivirkninger, er kostbare og krever god oppfølging av lege. Det er kun hudleger som får skrive ut dette.

Tetracykliner hjelper meg. Grunnen til at jeg nå har kviser og akne er at jeg har hatt en pause fra tablettene i forbindelse med blodgivning.

Har du mye hudormer også vil f.eks. Skinoren hjelpe mot disse.

Gode renseprodukter og ordentlig make up er et must for å hjelpe huden. Jeg bruker produkter for min hud som er kjøpt hos hudpleier. I tillegg bruker jeg mineral make up som ikke tetter porene. Dessuten er mineral make up et rent produkt.

Gode renserutiner er viktig. Peel gjerne minst en gang i uka.

Men først og fremst vil jeg anbefale deg en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at jeg fikk god hjelp av Dalacin og Skinoren som fås på resept i min ungdom. Da problemene kom tilbake i 20-årene (hadde sluttet å bruke de reseptbelagte lenge og det hadde gått fint), hjalp MD Formulations veldig bra.

Jeg hadde liten effekt av Basiron da jeg prøvde det. Syns heller ikke Vichy-serien hjalp noe særlig på meg.

Mitt heteste tips er enten å bruke reseptbelagte kremer, produkter fra hudpleier (ikke parfymeri) eller få resept på noe som virker innenfra (p-piller som Diane, eller tetracycliner). Og hold deg unna billigprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kviser av nøtter? Kanskje, kanskje ikke..

Jeg har fått masse kviser etter å ha sluttet på Diane p-piller. Det hjalp en del å bruke pureness produkter fra shiseido da. Jeg renser med peeling, toner og smører med en lett fuktighetsgele.

Problemet mitt er at jeg ikke har ungdomshud lenger heller, så jeg vil ikke bruke produkter mot fet hud, da blir huden min tørr og begynner å flasse. Trodde jeg skulle bli ferdig med kviser lenge før jeg kom i tjue-årene, men den gang ei :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte er kviser hormonbetinget. Særlig de kulene som ligger dypt.

Tror vi er mange her som kan bekrefte at kviser ikke er et rent tenårsfenomen hvertfall. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange svar :klem:

det er nok kanskje sant det som saeria sier for mitt vedkommende.

hormonbetinget.

har vært hos hudlege og det svaret jeg fikk var at jeg måtte leve med dette her :overrasket:

så det er vel derfor jeg spurte her inne :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bente85

Har du snakket med legen din om dette?

Jeg sliter å med urenhud, men antakeligvis ikke i så stor grad som du gjør.

Jeg skulle kanskje få noen medisiner på blå resept.

Kanskje det kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet og hadde nesten gitt opp, men nå etter jeg begynte med Tegreen, reseptfri kosttilskudd. Så har faktisk jeg den dag i dag INGEN kviser..., eller det er en som dukker opp nå kjenner jeg. Men det er MYE bedre, for jeg hadde mangen byller og kviser på hakepartiet, ved hals\ansikt overgang og kinnene! Nå har jeg endelig fått litt mer selvtillit...! :)

Itillegg bruker jeg Yasmin sine p-piller og Md Formulation. Men tror rett og slett det var Tegreen som gjorde at problemet mitt løste seg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har snakket med legen min om dette og det var hun som henviste meg videre til hudspesiallist...

jeg har en kropp som til stadig har vært fylt med hormoner pga av noe og jeg har å få en diagonose som ikke hjelper på akkurat!!!!

vil ikke gå inn i dette i detaljer her ;)

men jeg har bestilt meg time igjen hos min lege og håper og få litt mere klarhet og hjelp denne gangen.

evt sende meg til et annen hudspesiellist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 år senere...
Gjest anonym

Prøv normaderm i vichi serien :) Fås kjøpt på apotek :)

Og husk at det er viktigst å rense ansikten på kvelden :) Helst 2 ganger daglig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det som hjalp meg var Finacea kombinert med en fuktighetskrem som heter eCleananc (Ikke cleanance K) fra Avene (apotek),etter å ha rådført meg med hudlege. Uansett hvilken kvisekrem du bruker, så anbefaler jeg Avene cleanance hudkremen til å bruke etterpå. Den er vannbasert og gir fuktighet siden kvisekremer somr egel tørker ut huden, og den regulerer talgproduksjonen slik at den stabiliserer huden så du ikke får mer kviser.

Funket veldig bra på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Det som hjalp meg var Finacea kombinert med en fuktighetskrem som heter Cleanance (Ikke cleanance K) fra Avene (apotek),etter å ha rådført meg med hudlege. Uansett hvilken kvisekrem du bruker, så anbefaler jeg Avene cleanance hudkremen til å bruke etterpå. Den er vannbasert og gir fuktighet siden kvisekremer somr egel tørker ut huden, og den regulerer talgproduksjonen slik at den stabiliserer huden så du ikke får mer kviser.

Funket veldig bra på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

får man kviser av å spise nøtter? Cashewnøtter altså, er det ikk mye fett i det ?

Det er en del fett i nøtter ja, men hva så? Man får jo ikke kviser av fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...