FantasDick Skrevet 10. oktober 2006 #1 Del Skrevet 10. oktober 2006 I motsetning til alle "slanke-trådene" her inne vil jeg ha tips og råd for hvordan jeg skal legge på meg? Jeg er altfor tynn, og har alltid vært det. Rundt juletider var jeg passende fornøyd med mine 55 kg. Så ble jeg gravid, spydde som en gris og tok abort. Jeg gikk ned 10 kg, og har ikke fått de tilbake. Jeg sliter virkelig! Så nå veier jeg altså 47 kg, og er 164 cm. Hjelp?! Puppene er også borte, gikk ned to str. Kommer de tilbake hvis jeg legger på meg igjen, tro? *håpe håpe* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Amarula_* Skrevet 10. oktober 2006 #2 Del Skrevet 10. oktober 2006 Kanskje du kan få noen tips her. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animelona Skrevet 11. oktober 2006 #3 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg var veldig tynn før, men nå har jeg begynt å legge på meg. Kanskje litt vel mye til og med... Før syntes jeg også det var plagsomt å være så tynn (veide 49kg og er 1.67 høy). Jeg begynte egentlig bare å spise mer. Hadde vært veldig opptatt av å være sunn men sluttet å tenke så mye på det og spiste mer fete sauser, kjøtt og gode desserer. Har også for (u)vane å ha fløte i kaffen, men akkurat det skulle jeg gjerne kuttet ut nå. Har faktisk faktsik gått opp fra 36 til 38 i klær og merker nå at 38 også er litt trangt... Så jeg har gått opp mer enn jeg hadde trengt da... Ellers så tror jeg at man legger på seg av å spise sent om kvelden. Du sover kanskje litt mer urolig hvis du legger deg med full mage, men et lite måltid skulle vel gå greit. Lykke til iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #4 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg var veldig tynn før, men nå har jeg begynt å legge på meg. Kanskje litt vel mye til og med... Før syntes jeg også det var plagsomt å være så tynn (veide 49kg og er 1.67 høy). Jeg begynte egentlig bare å spise mer. Hadde vært veldig opptatt av å være sunn men sluttet å tenke så mye på det og spiste mer fete sauser, kjøtt og gode desserer. Har også for (u)vane å ha fløte i kaffen, men akkurat det skulle jeg gjerne kuttet ut nå. Har faktisk faktsik gått opp fra 36 til 38 i klær og merker nå at 38 også er litt trangt... Så jeg har gått opp mer enn jeg hadde trengt da... Ellers så tror jeg at man legger på seg av å spise sent om kvelden. Du sover kanskje litt mer urolig hvis du legger deg med full mage, men et lite måltid skulle vel gå greit. Lykke til iallefall! ← Det er "gammel overtro" å tro at man legger på seg av å spise sent på kvelden. Det er kaloriinntaket totalt for en dag som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 11. oktober 2006 Takk for svar! Jeg spiser som en hest; folk skjønner ingenting når de ser meg i aksjon og lurer på hvordan jeg får plass til alt. Jeg spiser både vanlig mat og en god del veldig usunn mat, snacks og sjokolade, fløte i kaffen.. Og jeg er like tynn. Har vurdert å begynne å trene, i et håp om at jeg kanskje blir "større" av musklene? Jeg er glad i gå/løpe på tur, men hvis jeg tar et par turer så går jeg ned med èn gang, så det gjør jeg ikke nå lengre. Er møkklei av at jeg aldri finner klær som passer, jeg svømmer i str 32/34. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 12. oktober 2006 #6 Del Skrevet 12. oktober 2006 Uff, jeg er også undervektig og hater det... Har i tillegg diabetes, derfor tør jeg ikke fråtse for mye hverken sukker eller fett for å gå opp i vekt. Må nok bare trene regelmessig og spise mye, sunt og ofte. Høres SÅ enkelt ut og er SÅ vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. oktober 2006 #7 Del Skrevet 12. oktober 2006 Å gå opp i vekt handler om mye av det smame som å gå ned i vekt spist sunt (men spis ikke lite, du skal spise deg mett, i motsetning til de som slanker seg trenger du jo ikke få i det færre kallorier enndu forbrenner.) Og ja, trening. Å bygge musker gir deg en sunnere kropp, høyere vekt (musker veier) og mer "fyll" på armer og ben f.eks. Jeg er dog langt flinkere til å gi råd enn å følge dem, jeg er 3-4 cm høyere enn deg, og ikke stort mer enn 50 kilo selv heller. Kunne med fordel hatt mer armer f.eks, og det er vel trening som ville gitt meg de musklene som ville hjulpet på der... Å gå opp i vekt er ikke egentlig så lett. I alle fall ikke uten å stappe i seg rent fett og bygge opp usunne fettlager da. Og DET er jo ikke det ønskelige, men en sunn vektoppgang. Og da er det sunn mat og mosjon. Men NOK av den sunne maten (og selvsagt for all del lovå unne seg usunne ting også) Jeg spiser jo også et helt vanlig, ikke spesielt sunt kosthold, og spiser meg mett dagen gjennom. Noen av oss har en høyere forbrenning, og kan "spise hva vi vil". Men det er i alle fall i følge ekspertene mye det samme som å slanke seg. spsie fornuftig, men spise "masse". Og trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #8 Del Skrevet 15. oktober 2006 Går du på P-piller? De fleste legger på seg noen kilo av p-pillen, så det er kanskje verdt et forsøk? Regner med at du ikke har lyst til å bli gravid igjen ogsp...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ice Skrevet 15. oktober 2006 #9 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det gjelder å spise sunt selv om man vil opp i vekt. Les linken til gjest_Amarula!! Stikkord er nok styrketrening og karbohydrater og annen normal kost. Men dere trenger jo ikke "passe" dere for hva dere putter i dere da..ikke på samme måte som de som slanker seg Men selv om man vil legge på seg, er jeg sikker på at man ikke vil legge på seg med fett liksom... Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 15. oktober 2006 #10 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Jeg har lenge hatt det samme problemet. Løsningen for meg, som har fungert veldig godt er en diett lignende en person som vil ta av seg, bare med litt mer mengde på maten. Jeg spiser veldig sundt, og har lakt på meg uten å proppe i meg suker og usundt fett. Trikset for meg ble; havregrynsgrøt, med sukker og smøt om morgenen. Banan til mellommåltid en til to ganger om dagen(og husk som mellommåltid som ikke som erstattning for måltid) nøtter til annet mellommåltid, proteiner til hvert skikkelige måltid kjøtt, kjøttpåleg og andre proteinrike produkter(bønner, soyaprodukter(mel/flak etc) cottage chese, kesam, fullkornspasta etc) Egg, så ofte som man bare vil og klarer. (har både proteiner og kalorier) Avocado, til så mye en kan klare å putte det oppi. Sene karbohydrater, slik at man stabiliserer blodsukker og ikke propper i seg sjokolade når blodsukkeret plutselig faller. Gode fristende måltider, med mye grønnsaker og salater etc er viktig skal man spise mye og ofte for ellers blir man rett og slett lei av mat. Jeg bruker en delt tid på å lage gode luncher og slikt, gjerne kvelden før for ikke å måtte spise brød tre måltider til dagen. Ja det var alle mat tips jeg kom på i farta. Jeg spiser fem ganger til dagen og trener tre ganger i uka, og dette har fungert godt for meg. Men det krever like mye arbeid som det krever å ta av seg, og en må leve på en streng diett likevel. Det hjelper for eksempel ikke å spise masse sukker og usunn mat i tilleg til den vanlige maten fordi detet nok vil føre til at man dropper et måltid, eller får store svingninger i blodsukkeret slik at man heller spiser andre ting fordi man ikke har tid til å lage seg skikkelig mat. for en er så sulten pga lavt blodsukker (jeg har forsøkt den usunne taktikken for å legge på seg og nei den funker ikke) Det er klart en skal spise snop og kose seg og slikt, men dette er ikke en måte å legge på seg på. Proteiner og sunt fett er stikkordene. Og forresten arbeider vel både Grete Rodhe og Fedon for at man skal kunne stabilisere vekten på det som er naturlig for sin kropp, og mener vel at om man følger deres programmer vil man også legge på seg, fordi forbrenningen vil stabilisere seg til slik den skal være, ikke for høy eller for lav. (Korriger meg om jeg tar feil her, har ikke sat meg skikkelig inn i dette her, menvet mange av tipsene mine er stjålet fra slike hold) Endret 15. oktober 2006 av Gyngestol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå