Gjest Gjest TS Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Plutselig en dag bare bestemte jeg meg - jeg VIL ha langt hår, og det skal være fint og tykt. Utgangspunktet mitt var unormalt mye håravfall, tynt, dødt og livløst hår. Sånn hadde det vært i mange år, men jeg husker jeg hadde veldig tykt og fint hår da jeg var liten. Det første jeg gjorde var å gå til en biopat og få tatt en hårmineralanalyse. Man klipper av litt hår i nakken, og sender dette inn til et laboratorium - for å finne ut eksakt hva man har/ikke har av vitaminer og mineraler i kroppen. Resultatet kom etter tre uker - jeg manglet kalsium og magnesium, og var i tillegg aluminiumsforgitet. Begynte da å ta disse vitaminene/mineralene, i tillegg til multivitaminer, og i tillegg noe greier som skulle rense ut aluminium. Av det jeg har funnet om informasjon når det gjelder aluminium, så er drikkevann og deodorant en av de største kildene til denne type forgiftning - og kalsium er det mineralet som i stor grad bidrar til å skille ut tungmetaller fra kroppen. Jeg sjekket deodoranten min, og den inneholdt ganske mye aluminium (har brukt den samme hver eneste dag i mange år) - og når jeg da ikke hadde kalsium er det ikke så lett for kroppen å skille seg av med det heller... Det neste jeg gjorde var å kutte ut all shampo som inneholder kjemikalier. Kjemikaliene setter seg i hodebunnen, og kan hindre denne i å "puste". Stort sett all shampo inneholder kjemikalier - ting som er tilsatt for å øke volum, minske elektrisitet, hjelpe mot tørt hår etc. På kort sikt kan man sikkert oppleve at det funker som bare det, men på lang sikt kan det bryte ned hårets egne naturlige evne til å ta vare på seg selv. Nå bruker jeg bare shampo og balsam uten kjemikalier - som jeg f.eks kjøper i helsekostforretninger. I tillegg kommer supertipset: Hver gang jeg oppdager at "nå er det på tide å vaske håret igjen", tar jeg rapsolje (norsk rapsolje - den på glassflaske er best, jeg kjøpte på Coop, kosta ca. 45 kr) i hendene og masserer godt inn i hodebunnen. Dette sover jeg med over natta, og vasker håret som vanlig dagen etter (MEN: Det er UTROLIG viktig når man skal vaske håret da at man tar i shampo FØR man tar i vann, og så skyller. Hvis man veter håret først er det innmari vanskelig å få ut olja). Dette er de første tiltakene mine. Har også lært at både soya og kiesel-produkter er bra for håret, og har begynt å drikke soyamelk (den med vanilje smaker helt nydelig). Etterhvert prøver jeg meg på noe kiesel-greier også, men foreløbig vet jeg ikke helt hva kiesel er... Resultat: Jeg mister mindre og mindre hår for hver dag. Håret mitt er nydelig og glansfult, fullt av liv - og er blitt mye tykkerer og fyldigere. Krøllene har kommet tilbake, og håret er mer spenstig. Sist jeg var hos frisøren (for å klippe av alle slitte tupper) sa hun at hun lett kunne se at det var en helt annen kvalitet på det nye håret som vokste ut enn det var på det "gamle". Alt dette har skjedd på litt under 2 måneder. Jeg synes det hele har vært så effektivt, at jeg hadde lyst til å dele mine erfaringer med andre. Jeg kommer selvagt til å fortsette å spise de riktige vitaminene og mineralene, og fortsette med rapsolje + de andre tingene. Håper noen kan få nytte av dette. Klem fra meg
Tartar Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Ølgjær er også veldig effektivt.. Men det blir man veldig sulten av.Så man må jo vurdere det
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Spennende lesing! Takk for at du delte dine erfaringer. Fikk veldig lyst å oppsøke biopat jeg også nå.
loffen Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Takk for veldig interessante opplysninger, og at du vil dele erfaringene dine med oss! Dette høres definitivt veldig logisk ut! Fikk veldig lyst til å prøve selv. Det med rapsoljen og å kutte ut produkter med kjemikalier kan sikkert mange av oss gjøre med hell. *har rapsolje i skapet*
loffen Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 Hvor mye kostet det å ta hårprøve? ← Ja, det lurte jo jeg også på.
Gjest GJest TS Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg søkte på nettet etter biopat + navn på stedet der jeg bor. Det koster kr. 1200. Det som inngår i den prisen var konsultasjon først hvor hun klippet av hår, så en konsultasjon til da prøven var kommet tilbake hvor vi gikk igjennom resultatet sammen. Jeg fikk også med meg en liten bunke papirer - med grafer på hva jeg hadde/evt. ikke hadde i kroppen min (nå var det jo ikke sånn at jeg var helt tom for enkelte ting, da - jeg hadde bare unormalt lite av det), i tillegg til at det stod litt mer utfyllende hva mangel/overskudd av de ulike ting kunne føre til av symptomer. Det som var spennende var at jeg kjente meg veldig igjen i symptomene. F.eks søvnproblemer (det kan skyldes for lite kalsium - noe jeg slett ikke visste), og konsentrasjonsvansker (som plutselig har oppstått mer og mer de siste årene - det skyldes aluminium).
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #9 Skrevet 10. oktober 2006 Forresten - jeg kuttet selvsagt også ut deodoranten. Har hatt en del problemer med svette før, og leita lenge for å finne en som funka godt da jeg kom over den jeg har brukt så lenge. Var spent på hvordan det ville bli å kutte den ut og erstatte den med en annen, men det har gått helt supert. Jeg kjøpte en sånn krystall roll-on deodorant i helsekost i steden, og er veldig fornøyd med den. Det beste er jo at den ikke inneholder noe som kan skade kroppen min og håret mitt.
Gjest Miss_alexandria Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Ølgjær er også veldig effektivt.. Men det blir man veldig sulten av.Så man må jo vurdere det ← Jeg begynte med ølgjær i går etter råd fra manikyr damen min og i dag var jeg faktisk veldig sulten
Kiama Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Skal bare slenge meg på med min mening Det var veldig interessant å lese tipsene dine, har veldig lyst til å prøve rapsolje tipset. Men blir det ikke grisete å sove med olje i håret...? Ellers er jeg helt enig med deg i det med shampo, bruker selv en shampo fra babyline, som ikke inneholder noen skadelige stoffer. Og merker at håret mitt virker mye fyldigere siden jeg begynte med den, røyter mindre gjør jeg også. Ellers må jeg bare si til slutt at for mye aluminium i kroppen er satt i sammenheng med Alzenheimer (vet ikke hvordan det staves..). Og det er jo ikke bra. Men syns at det liksom er et for stort skritt å slutte med vanlig deo. Kanskje jeg skal prøve en sånn krystallstein...
Gjest Gjest TS Skrevet 11. oktober 2006 #12 Skrevet 11. oktober 2006 Skal bare slenge meg på med min mening Det var veldig interessant å lese tipsene dine, har veldig lyst til å prøve rapsolje tipset. Men blir det ikke grisete å sove med olje i håret...? Ellers er jeg helt enig med deg i det med shampo, bruker selv en shampo fra babyline, som ikke inneholder noen skadelige stoffer. Og merker at håret mitt virker mye fyldigere siden jeg begynte med den, røyter mindre gjør jeg også. Ellers må jeg bare si til slutt at for mye aluminium i kroppen er satt i sammenheng med Alzenheimer (vet ikke hvordan det staves..). Og det er jo ikke bra. Men syns at det liksom er et for stort skritt å slutte med vanlig deo. Kanskje jeg skal prøve en sånn krystallstein... ← Det er ikke grisete i det hele tatt å sove med olje. Jeg masserer jo bare inn i hodebunnen, slik at det er ikke sånn at hele håret "svømmer" i olje. Alternativt kan man jo bare skifte putevar dagen etter - men jeg merker altså ikke noe til dette i min seng. Jeg også leste meg frem til at for mye aluminium i kroppen har sammenheng med Alzheimer. Det forklarer også de gradvise konsentrasjonsproblemene i mitt tilfelle. Jeg var også redd for hvordan det ville bli å kutte ut deodoranten, og kunne ikke tenke meg å kutte helt ut å bruke deodorant. Men glad da jeg fant den krystall roll-on greia, for den er super.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #13 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg begynte med ølgjær i går etter råd fra manikyr damen min og i dag var jeg faktisk veldig sulten ← Både ølgjær, soya og B-vitaminer er bra for både hud og negler. Men, min erfaring var at det hjalp ikke så stort i og med jeg hadde så store skjevheter i øvrige vitaminer/mineraler - uten at jeg visste det.
Gjest GjestX Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 har veldig lyst til å prøve rapsolje tipset. Men blir det ikke grisete å sove med olje i håret...? ← Jeg har brukt å sove med olivenolje i håret. Da har jeg lagt et lite håndkle over hodeputen.
animelona Skrevet 19. oktober 2006 #15 Skrevet 19. oktober 2006 Fant dessverre ingen biopater rundt der jeg bor (aust-agder). Hvilken deodorant var det du brukte før?
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #16 Skrevet 19. oktober 2006 Veldig spennende.. Har tenkt på dette mange ganger, og må si at det å lese historien din, gjorde at jeg fikk mer lyst til det igjen! Har faktisk tenkt ofte påde dyre shampoene mine, om de egentlig gjør mer skade enn nytte.. Har også tenkt på å kline olje i hodebunnen, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme til (har veldig langt hår).. Kanskje jeg trenger en sånn dryppert eller hva det nå enn heter? Dessuten bruker jeg silkesengetøy og å legge seg med olje i håret der er bare totalt uaktuelt. Hvor lenge bør oljen sitte i før man vasker det? Hvis man ikke har mulighet til å sove med det, eller ikke har lyst til å gå rundt med oljehår en hel dag? Kjenner meg også igjen i de symptomene du nevner ang aluminiumforgiftning.. Tror nesten jeg må gjøre det der! Gleder meg til å høre mer! (For du skal vel fortelle mer? :rosasmil: )
Gjest GJest TS Skrevet 19. oktober 2006 #17 Skrevet 19. oktober 2006 Før brukte jeg en roll on fra Biotherm. Står alltid innholdsdeklarasjon på deodoranter, og det som står først i innholdsdeklarasjonen er det det er mest av. Ganske mye aluminium i Biotherm... Når det gjelder å få oljen inn i håret så skulle vel ikke det være noe problem selvom man har langt hår? Jeg tar olje i hendene/på fingertuppene og masserer hodebunnen - man kommer jo til i hodebunnen selvom man har langt hår, man kan evt. bøye hodet fremover? Jeg pleier å ta oljen i om kvelden, og ligge med den over natten. Som sagt har jeg aldri sett merker etter olje på sengetøy, men man kan jo evt. legge et laken over puta akkurat den kvelden. Jeg liker ikke å ligge med håndkle, fordi jeg får "frotte-merker" i huden... Fortsettelse av historien er: Jeg har alltid hatt søvnproblemer (hele livet), men disse er så og si borte etter at jeg begynte med de riktige vitaminer/mineraler (Gud for en lettelse å kunne sove godt hver eneste natt - dette hadde jeg nesten ikke trodd jeg noengang skulle få oppleve, så alvorlige har faktisk søvnproblemene mine vært). Håret mitt blir fremdeles bare bedre og bedre - men jeg innser også at det kan ta litt tid i begynnelsen. Jeg har jo ikke tatt disse vitaminene etc. noe særlig mer enn kanskje litt over en måned.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #18 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg finner ikke noen biopat i Oslo jeg.. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #19 Skrevet 20. oktober 2006 Hvor mye hår tar de? Hvor mange kvadratcentimeter ca? Napper de ut eller klipper de av? Tar de helt inntil hodebunnen?
Gjest Gjest TS Skrevet 20. oktober 2006 #20 Skrevet 20. oktober 2006 http://www.alternativmedisin.no/behand/b/biopati.htm De napper ikke ut hårene ( ), men klipper helt inntil hodebunnen - bakerst i nakken. Tar ikke så mye, eller iallfall ikke sånn at det blir synlig (selvom det kanskje ser litt mye ut).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå