Gjest Anonym nå Skrevet 21. januar 2003 #1 Del Skrevet 21. januar 2003 Vet ikke om jeg skal le eller gråte nå! Men føler at jeg lever i en såpeserie. Eksmannen min, som jeg var gift med i nesten 14 år, har begynt med søstra mi! Har hatt et godt forhold til ham siden vi flyttet fra hverandre for nesten to år siden, og jeg har ønsket at han fikk det bra med en annen, ettersom det ikke gikk med oss. Men får litt problemer når den utvalgte viser seg å være henne! Hun har gjort så mye mot meg de to siste årene, som f.eks prøve å ødelegge mellom meg og ungene, rakke ned på min nye samboer osv. Hun har klart å ødelegge så til de grader at jeg ikke kan ta min nye samboer med hjem til foreldrene våre, pga alt hun har løyet om. Hun har møtt min nye samboer kun en gang, hvor jeg var til stede hele tiden, og hun fant da ut at han er voldelig, som hun sier. På bakgrunn av dette, har hun også kommet med fullstendig grunnløse trusler om å koble inn barnevernet i forhold til oss. Ungene er 10 og 14 år, og tar også avstand fra henne. Alt i alt virker det som hun er sjalu, og vil ta over alt som har vært mitt, og ødelegge det som er igjen, uten at jeg skal gå nærmere inn på alt nå. Er litt redd for hvilken innvirknig hun får på ungene, jeg har ikke villet at hun skulle ha så mye kontakt med dem. Nå har hun bl.a vært med dem på hyttetur, hvor hun har oppført seg meget kritikkverdig, etter hva datteren min sier. Eksmannen min vet om alt dette, og likevel begynner han med henne! Trodde søstre og søstres eksmenn faktisk var off limit! Må si at respekten for ham har sunket til nullpunktet! Fra henne er det akkurat som ventet! Hvordan i alle dager skal jeg forholde meg til dette? Hadde dere syntes det var ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. januar 2003 #2 Del Skrevet 21. januar 2003 Man kontrollerer ikke hvem man blir forelska i. Selv om det kan bli forferdelig komplisert og kinkig. Selv er jeg sammen med en veldig god venn av min x. Det var mye problemer i starten, men nå er vi alle tre veldig gode venner, og det fungerer fint. Men det var ikke bare enkelt nei... Kan altså ikke se noe galt i det at din x og din søster er sammen. En annen sak er om hennes motiv ikke er at hun er forelska, men derimot gjør dette bare for å ødelegge for deg. Det er ikke akseptabelt at din søster prøver å ødelegge for deg, enten hun gjør det på den ene eller den andre måten. Synes først og fremst du bør ta deg en alvorlig samtale med dine foreldre, og forklare at det de har fått høre om din nye samboer ikke er sant. Du bør også ta tak i problemet med søstra di, men på det området har jeg dessverre ingen råd å gi deg. Kanskje noen andre kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym nå Skrevet 21. januar 2003 #3 Del Skrevet 21. januar 2003 Takk for svar, Ragnhild. I prinsippet synes jeg det er flott om han blir lykkelig og har det bra, samme hvem det er med. Men jeg synes det er fryktelig rart å se for meg at eksmannen min blir svogeren min. Og at han fortsatt skal være en del av familien min...føler på en måte at han invaderer den. Jeg ble jo "den stygge ulven" da jeg gikk fra ham, i begge familiers øyne. Jeg gikk jo fra en flott mann, og et forhold som var fint utad, selv om ingen kunne se at det var pill råttent. Det var jo så synd på ham! Nå har han jo fortsatt kontakt med mine foreldre, tanter og onkler osv, og det blir feil for meg, føler nesten jeg har mistet familien min. Nå har det vel enda ikke gått opp for familiene at de to er et par, de er jo kun "venner"! Veldig spent på reaksjonene når det kommer for en dag! Når det gjelder søsteren min...jeg har jo snakket med foreldrene mine om at det hun sier er løgn. Men hun er så overbevisende i alt hun sier, at jeg når ikke fram. Det sårer meg veldig at jeg ikke blir trodd, jeg har alltid lagt vekt på å være ærlig. Jeg har nå liten kontakt med min familie på grunn av det. Min søster nytter det ikke å snakke med. Hun er av den typen som ikke kan innse at hun gjør noe feil, men er veldig flink til å sitte på sin høye hest og finne feil med andre. Akkurat nå hoverer hun veldig overfor meg, hun har jo vunnet i alt hun har gjort. Vet ikke om hun er forelsket eller ikke. Jeg har minst mulig kontakt med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Venus, ikke innlogget Skrevet 24. januar 2003 #4 Del Skrevet 24. januar 2003 Hei. Dette var sørgelig lesning. Jeg føler virkelig MED deg her jeg sitter nå. :kysse: Nei, man kontrollerer vel ikke helt hvem man forelsker seg i, men man har da vitterlig kontroll på hvem man velger å inngå et forhold med??? Så dette var uklokt av din søster. Hun kompliserer et allerede vanskelig forhold, og det ville jeg tatt fullstendig avstand fra. Hadde MIN søster gjort det samme, ville jeg brutt ALL kontakt med henne, uansett hvor vondt det hadde vært. :enig_animasjon: Det ville for meg vært det ultimate bevis for at hun ikke hadde respekt for mine følelser i det hele tatt, - ei heller for mine barn, eller seg selv for den saks skyld... Vet du: Egentlig er det henne det er synd på... DU kommer til å klare deg, men hun...? Hm... Ok, forsøk så godt du bare kan og fortsette livet som før, selv om ting nok aldri blir som før igjen for deg !!! :smile: Det primære her må være å ta vare på barna dine, og deg selv. La din ex få seile sin egen sjø, han er vel voksen, og har tatt sitt valg, nå får han ha det så godt, og ta konsekvensene av sitt valg... Dette er hans eget ansvar, på godt og vondt. Unngå å bruke tid på å spekulere i hva du kan gjøre med dette. Det er svært lite du kan gjøre egentlig. Så ikke slit deg ut på disse destruktive tankene. Lev videre, og jeg er sikker på at du treffer en mann en dag, som fortjener din kjærlighet til fulle !!! :blunke: Bare vent å se. Vennlig fra Venus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 25. januar 2003 #5 Del Skrevet 25. januar 2003 DERSOM jeg hadde forelsket meg i min manns bror hadde jeg valgt å ikke leve ut forelskelsen. Det er faktisk visse grenser for lav impulskontroll. Og OBS du trenger jo ikke å like noen selv om denne noen skulle være søsteren din ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 25. januar 2003 #6 Del Skrevet 25. januar 2003 Huff, er glad min kjæreste bare har en søster og jeg bare en bror jeg.... Nei, fra spøk til alvor; jeg tror jeg hadde prøvd å snakke med min eksmann om jeg var deg... Han er vel klar over hvordan hun er... Søk støtte hos ett familiemedlem du stoler på ... Å ikke minst bevis det motsatte om din nye kjæreste... Fortell fam din at hun ikke har møtt han mer enn en gang. Det er noe fullstendig galt om de tror blindt på hennes ord når du forteller du var tilstede under hele møtet... Dette var jammen en kinkig situasjon... Håper det ordner seg... Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 26. januar 2003 #7 Del Skrevet 26. januar 2003 Huffålælle, skjønner godt at du reagerer jeg. Synes egentlig det var ganske dårlig gjort av både søstra di og eksmannen din jeg. Som Hïlde K S sier Det er faktisk visse grenser for lav impulskontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym nå Skrevet 27. januar 2003 #8 Del Skrevet 27. januar 2003 Takk for støtte alle sammen! Det er egentlig ikke så mye å gjøre med situasjonen, men det var godt å få ut litt frustrasjon, og få tilbakemelding. Heldigvis bor vi langt unna de det gjelder, så det sliter ikke så mye i hverdagen. Det føles bare så veldig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå