Sannasol Skrevet 21. januar 2003 #1 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg har en datter på 7 år som alltid klager på at hun har vondt et eller annet sted. En dag er det veldig vondt i magen, neste dag er det ene foten, en annen dag ryggen. Så er det standaren med at hun "nesten" holdt på å kaste opp. Det er vel ikke å overdrive at jeg blir fryktelig lei av dette om at hun stadig vekk har vondt et eller annet sted. Regner med det er en slags oppmerksomhet-synes-synd-på-meg- greie, men hun skulle ikke ha altfor stor grunn til det. Hun har alltid fått masse oppmerksomhet. Og når hun virkelig er syk (forresten ganske sjelden), så får hun den pleie og omsorg hun trenger. Det har til tider vært så ille at hun har simulert seg syk på skolen og jeg har måttet hente henne. Dette har skjedd 3 -4 ganger. Men når vi kommer hjem er hun opplagt som bare det. Hun har fått en del refs for dette og forklaringen om "gutten som ropte ulv, ulv". Jeg har snakket med lærerne om dette, så de er klar over det. Likevel sier også de på både skolen og SFO at hun stadig klager over vondt her og der. Men det hemmer henne ikke i å leke som vanlig med de andre barna. Er det noen andre som har det slik? Hva kan gjøres??? Frustrert mor :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 21. januar 2003 #2 Del Skrevet 21. januar 2003 Oh.. Høres ut som om jenta di er litt oppmerksomhetssyk eller kanskje sjalu? Hvis du syns dette har pågått lenge, burde du kanskje forsøke å ta henne med til legen og få henvisning til en barnepsykolog, slik at dere kan finne ut hva som står bak? (Du kan vel også få hjelp gjennom skolen?) Søstra mi drev på slik også. Hun gikk rundt og haltet. Plutselig en dag haltet hun på feil fot. Etter at hun ble konfrontert med det, sluttet hun.. Men det var jo bare EN episode. Syns det høres litt rart ut når det skjer over tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 21. januar 2003 #3 Del Skrevet 21. januar 2003 hm... Det kan ikke være at det skjer noe på skolen da? Mobbing eller lignende? SOm gjør at hun gruer seg til å gå på skolen?Jeg husker at jeg brukte å gjøre det da jeg ble mobbet... Du får ta henne med til lege eller noe, så dere får sjekket henne. Så får dere kanskje hjelp fra legen til hva dere kan gjøre videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 21. januar 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 21. januar 2003 Ja, enig i at det er rart. Jeg har tatt henne med til lege. Var på rutinekontroll for øreplager (det er hun på ca. 3 ganger i året da hun har "snelle" i ene øret). Da nevnte jeg for legen at hun klager over mye vondt. Spesielt magen. Legen undersøkte henne, men fant selvfølgelig ikke noe. Etter det har det ikke vært så mye "mas" om mageondt. Men som sagt. Hun får masse oppmerksomhet uansett, så jeg fatter ikke hvorfor hun må simulere på seg masse sykdommer i tillegg. I går sa hun forresten at hun trodde hun hadde fått vann i blodet!!? Dette skulle ifølge henne selv være livsfarlig. Tror og mener ikke at hun har problemer på skolen. Hun likte seg ikke på SFO før, men det gjør hun nå sier hun selv. Tror hun ville sagt fra hvis det var noe som ikke er bra på skolen. 'Men uansett, jeg er veldig rådvill..... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 21. januar 2003 #5 Del Skrevet 21. januar 2003 Huff.. forstår frustrasjonen og fortvilelsen din! Prøv å snakk med henne og hør om det er noe hun synes er galt? Prøvd å kontaktet barnepsykolog eller lignende? Har du kun henne? Eller har du flere barn? (Kan kanskje minne om sjalusi også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 21. januar 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 21. januar 2003 Kanskje det kunne være en sak for helsesøster på skolen?? Så kunne kanskje henvise videre om nødvendig? Jeg har en gutt også. Han er 2 år. Hun har aldri vært "plaget" med sjalusi. Og har fått like mye, om ikke mer oppmerksomhet enn han. Men det er klart, HUN kan jo føle det annerledes enn meg. Har prøvd å snakke med henne om det, men hun bare vrir seg unna, og vil iallefall ikke konfronteres. Når jeg spør om alt er bra, svarer hun ja. Fortsatt frustrert.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 21. januar 2003 #7 Del Skrevet 21. januar 2003 Kontakt helsesøster på skolen du Det kan i allefall ikke skade Og som du sier, så kan hun nok vise deg veien videre. Klem fra Kosepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 25. januar 2003 #8 Del Skrevet 25. januar 2003 Ikke sikkert det er dette som gjelder med deg og dere, men da jeg var 6, var jeg hjemme sammen med mor det siste halvåret før jeg begynte på skolen. Da ble storesøsteren min mye "syk". Mor gjennomskuet dette, for søster var hoppende og sprettende frisk når hun fikk komme hjem. Da fikk hun beskjed om å ligge i sengen, forr syke trengte hvile. Det var veldig effektivt, for hun ble veeeldig fort frisk da ja. Men det er ikke sikkert den hjelper i alle tilfeller, for noen liker å ligge i sengen også. (min venninne) Så lenge hun fikk være hjemme så var det bra. Så mitt forlsag er å kontakte helsesøster, hun kan sette seg mer inn i situasjonen deres. Og så kan hun, om det trengs, kontakte videre instanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå