søndagsengel? Skrevet 10. januar 2007 #361 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har ikke bundet renta. Regner med at vi betaler ned studielånet når vi selger huset.
liv Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #363 Skrevet 10. januar 2007 studielånet lønner seg ikke å betale ned sånn, for det er det eneste lånet som en får rentefritak om en f.eks er arb.ledig samt at det blir slettet om en blir ufør. Samt at det somregel har lavere rente!
liv Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #364 Skrevet 10. januar 2007 i følge kapital og vg så ja... Fristen er i dag da.
iss Skrevet 10. januar 2007 #365 Skrevet 10. januar 2007 Fristen er utsatt til i morgen... Men jeg er så usikker på hva som lønner seg.. Leste litt kommentarer på nettet til de to artiklene, og ikke alle var like sikre på at det lønte seg. Jeg må bestemme meg i mårra hva jeg skal gjøre
Grooo Skrevet 10. januar 2007 #366 Skrevet 10. januar 2007 Rentefriktak om man er arbeidseldig? Himmel og hav for noen idioter vi er... Mannen har jo ikke hatt fast arbeid siden mai..... *sukk*
liv Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #367 Skrevet 10. januar 2007 Men det avhenger litt av hva du tjener da... Og sånt, men en kan få tilbakevirkende opp til tre år så det er bare å gå inn å lese!
søndagsengel? Skrevet 10. januar 2007 #368 Skrevet 10. januar 2007 Hvor leser jeg om det da? Syntes det hørtes så greit ut å samle alle lånene under ett, men hvis det er så mye bedre å beholde studielånet, så bør jeg jo det...
liv Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #369 Skrevet 10. januar 2007 Det står noe om det her og her(litt gammel artikkel da men det samme gjelder nå.. Her har Gisle Høyland, seniorrådgiver hos Norsk Familieøkonomi, svart i nettprat Lønner det seg i det hele tatt å ta opp studielån? Jeg kan klare meg på jobb og stipend fra lånekassa. Er studielånet så gunstig at jeg i alle tilfeller burde ta det opp? Berit, Trondheim Gisle Høyland: Ja, du bør ta opp studielån uansett. Sett pengene i banken og tjen penger på innskuddsrentene. Du betaler ikke renter på studielånet så lenge du er i utdannelse. Ta opp mest mulig studielån, sett de på en sparekonto du ikke kommer til å røre. Når du er ferdig med utdannelsen, er det ikke nødvendigvis det smarteste å betale ned studielånet med en gang. Pengene kan komme godt med som egenkapital ved for eksempel kjøp av bolig. Har mulighet til å innfri studielånet og bli gjeldfri. Alternativet er å sitte med penger i banken og fortsatt betale på lånet. Hva anbefaler du og hvorfor? KHS, Oslo Gisle Høyland: Det ville være kjekt å vite hvor mye du har i studielån - og hvor mye du har i bankinnskudd. Du skriver heller ikke noe om eventuelt huslån. Hvis du ikke har huslån, anbefaler jeg deg IKKE å betale ned på studielånet, men heller bruke sparepengene til egenkapital ved eventuelt kjøp av bolig - eller bil. Studielånet er et blankolån med gjeldsforsikring, så i mange tilfeller kan det være lurt å fortsette sparing i bank, samtidig du betaler ned på lånet ifølge Lånekassens betalingsplan - eventuelt betaler ned på lånet hver måned - og kanskje med noen kroner ekstra.
liv Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #370 Skrevet 13. januar 2007 Jaja, langt nede på side to *her har jeg forsømt mine plikter forstår jeg* Er i Fredrikstad, har vært her siden torsdag. Torsdag satt jeg barnevakt for de to små brødrene mine på kvelden, så pappa fikk dratt på møte på jobben og stemor på skolen. Men de er jo så snille ate... Bare å lage mat og så ordner de seg selv. Legger seg når jeg sier det er påtide og det uten protest! I dag har jeg hatt besøk av Søndagsengel og ei venninne, Leon var med og men han sov godt i bilen. Etter at hun dro, gikk venninnen min og jeg en tur i Østfoldhallen og så etter gardiner men hun fant ingen hun likte. På torsdag var iss og jeg på shoping en liten time mens lillebror var i svømmehallen. Koselig å treffe henne igjen! Skal si den magen vokser fint! Fikk shoppet en del, og mamma hadde shoppet en del så nå har Markus to fulle poser med nytt tøy! Han vokser jo så fort den lille karen!
iss Skrevet 13. januar 2007 #371 Skrevet 13. januar 2007 Koselig å hilse på dere igjen ja! Det er en liten stor-sjarmør du har
søndagsengel? Skrevet 13. januar 2007 #372 Skrevet 13. januar 2007 Det var så herlig å kose litt med Markus i dag
liv Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #373 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Nå er Markus fire måneder (og en dag)! Tiden går fort! Endret 14. januar 2007 av liv
liv Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #375 Skrevet 15. januar 2007 ahh, jeg vil sove lenge.................
liv Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #378 Skrevet 15. januar 2007 Nå er The Burning Crusade sluppet! (Del av et spill, wow)
søndagsengel? Skrevet 16. januar 2007 #379 Skrevet 16. januar 2007 Hvordan går det med Markus? Er han bedre? Leon var sånn da han fikk tenner...
Linn3c Skrevet 16. januar 2007 #380 Skrevet 16. januar 2007 Nå er The Burning Crusade sluppet! (Del av et spill, wow) ← Jihaaaa! R skal ut og kjøpe i dag! Koss går det med vesle M i dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå