genacvale Skrevet 5. oktober 2006 #1 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hmm... Hvordan skal jeg begynne... Det har seg slik, at jeg har nylig mistet kjæresten min. Det ble slutt pga avstand og tid. Vi ha'kke sett hverandre på over ett år. En veldig god venn av meg som jeg har kjent i 3 år, har alltid stilt opp for meg og prøvd å få meg til å forstå hvilken vei forholdet mitt gikk, og da det ble slutt stilte han opp for meg. Han har også vært med meg da jeg hadde det som verst. Da vi var hos en felles venninne så klarte jeg på en eller annen måte å havne i fanget hans.. hehe.. Og han ga tydelig uttrykk for at han liker meg. I ettertid har han vist større interesse for meg enn før. Han fortsetter på en måte å hinte meg på at han liker meg, men noe stopper ham i å gå videre - kanskje han vil gi meg tid til å komme meg etter alt som har skjedd? Eller tør han ikke, venter et tegn fra meg? Hvordan kan jeg gi ham et tegn på at det er greit? Hmmm... Venninna vår sa at det er mulig han har likt meg lenge, men ga ikke uttrykk for det fordi jeg var i et forhold. Jeg vet at vennskapet ikke blir ødelagt uansett. Og jeg trenger en til å være her for meg. Så hva gjør jeg nå? *fortvila* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lsm Skrevet 7. oktober 2006 #2 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hei du.. Jeg kjenner meg veldig igjenn i situasjonen, det vil si jeg kjenner den fra den andre siden.. Jeg har en stygg tendens til å bil venner med jenter og har venner for en krig eller to... Og innimellom har jeg havna i den der trøstesituasjonen du beskriver, og hvor følelsene tar litt overhånd... Det er noe med det der å kunne være der for ei god veninne, for dere er vel det, å gi henne trøst og backup. Så smyger denne forelskelsesfølelesen inn og sår skumle tanker i hodet på en stakkars kar. Og her vil jeg tro at vedkommende gutt prøver å spille med åpne kort og avventer de litt, man vil jo ikke være ubehøvlet og prøve å trenge seg på. MEre bare reklamere litt for seg selv :-) Og om du kanskje kunne tenkt deg noe sånt, så kommer det jo på topp fem lista over hyggelige ting å få høre, at noen er litt interrisert uansett om det er gjensidig eller ei.. Altså det jeg prøver å komme frem til, at om du tror vennskapet kommer til å holde, og det gjør de som oftest, og om de ikke gjør det er de ikke verdt det. Så ta sjangsen, han tør nok absolutt ikke, for venner er jo litt "off limit" selv om det kan vise seg å å veldig bra. Så stå på, ta sjangsen. Jeg har i allefall angret bittert flere gangger på at jeg ikke har turt å dra det litt videre, det blir liksom litt for enkelt å legge ansvaret.. over på jenta.. Han er nok som meg litt redd for å få et negativt svar, selv om et nei og et smil er det verste som kan skje og alt annet er så ufattelig mye bedre.. vet ikke om dette var et bra svar, men jeg syns du skal ta mot til deg og ta det tre steg videre, så får du nok han på gli! mvh gutt/mann/what ever 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
genacvale Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 8. oktober 2006 Tusen takk for svaret, hjalp meg mye! Men hvor lenge skal jeg vente med å prøve å ta det videre? Og hvordan hinte ham på at han ikke får et nei, liksom? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #4 Del Skrevet 8. oktober 2006 Jeg vet ikke hvordan du skal gjøre dette, men jeg har en oppmuntrende historie; en god venn av meg ble forelska i ei venninne - de var venner ganske lenge, støttet hverandre gjennom ting osv. Han torte nesten ikke ta initiativ, han er en nokså sjenert fyr, men det var jo klart at han var dypt betatt :-) og hun av han - hun oppsøkte han nesten hver dag, f eks. Jeg oppmuntret han jeg da, tror ikke jeg ga noen konkrete råd, men ba han innstille seg på at han SKULLE ta initiativ en dag. Og så ble de sammen - de har det kjempebra og skal gifte seg neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lsm Skrevet 8. oktober 2006 #5 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hei igjenn, jeg går som uregisrert og lsm nå, men driver å skal få registrere meg som kekker her etterhvert, bare for å gjøre det enkelt... Men alikevell.. Det der med hint, er skrekkelig vanskelig.. Som sagt har jeg jo vært i den derre situasjonen og har opplevd hinting, men tør liksom ikke å ta initativet. Derfor har jeg sakset en liten sak fra noe om heter "Guttas Regler" Jeg syns personlig disse reglene er litt vittige, men en av de viktiste reglene, spør du meg i alle fall er: "Spør om det du vil ha. La meg være helt klar på dette: Subtile hint virker ikke! Tydelige hint virker ikke! Innlysende hint virker ikke! Si hva du vil!" For å si det sånn (her kommer det en liten strofe fra pondus), det å sammenligne gutter og jenter er som å sammenligne en biljekk og en romferge. Du har en enkel og grei sak, med maks to beveelige deler mot en kompleks og uforsteålig konstruksjon som når som helst kan eksplodere.. Vi gutter/menn, er livredde for å bli sett ned på eller ikke bli likt av den vi liker, så ta derfor saken i egen hånd, ta tak i den utvalgte og gi klar tale. Da vil du nok få et klart svar, og om det er slik du tror, han han er interrisert i deg, så vil han være deg evig takknemlig.. Det hadde jeg vært i allefall! Moralen er å ta skjea i egen hånd, så får du det du vil ha.. (Du hadde fått meg i allefall!!) :-D Lykke til mvh lsm/kekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
genacvale Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Hehe, ja du har nok rett... Men hvor lenge bør jeg vente til jeg tar initiativet? Liksom, vi har bare flørta i to uker nå... Så bør det fortsette slik en stund til før jeg kan være sikker på at det kan utvikle seg? Har forøvrig spurt en felles venninne av oss om hun kan spørre ham (av ren "nysgjerrighet" ") om han liker meg, og dersom hun får ja (ganske sikker på det!) så får jeg tenke litt nøyere på om jeg skal gå videre... Endret 9. oktober 2006 av genacvale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emondak Skrevet 9. oktober 2006 #7 Del Skrevet 9. oktober 2006 Tata!! Nå som registrert bruker! Halla! Tja to uker er jo rimelig kort tid, så du trenger ikke sette himmel og jord i bevegelse enda. Tid har man jo som oftest nok av! Men det trikset med felles veninne er bra, det er jo et typisk hint til han og da, så dumme er vi ikke, at vi ikke klarer å legge to go to sammen og få det til å bli ca fire.. Så da er det jo en sjangse for at vedkommende tar hintet, men sjangsen er vel desverre større for at det ikke skjer. Det bekrefter jo det man håper på og det blir bare skumlere.. Om du ikke merker noen som helst form for forbedring ville jeg, om jeg hadde vært deg, gått over til litt heftigere flørting. Da bør det jo komme fram at det er noe mere du vil, så kan du jo se om han tør å ta steget videre da. Men ikke bli overrasket om du må gjøre hele jobben selv, men hjelp hvor glad han kommer til å bli for det og du kan bruke det som et billig poeng i lang tid etterpå!! Går ut fra at denne kommer til å bli: "too be continued" kekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
genacvale Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 10. oktober 2006 Takk igjen for et godt svar! Ja jeg har bestemt meg for å la det gå litt tid. Men det som bekymrer meg, er at han var mye mer ivrig med tanke på å møte meg og ta kontakt med meg på begynnelsen av denne flørteperioden. Altså, han ringte nesten hver dag og ville finne på no. Og da var han med da jeg traff venninner (vår felles venninne og en til han ikke kjenner så godt), og hadde det gøy. Vært hjemme hos meg og sånn også. Men nå har han på en måte trukket seg tilbake - særlig etter at jeg overnatta hos ham (oppe i køyesenga vel å merke, hehe... skjedde ikke no!) Kan det hende han trekker seg litt unna fordi han merker at han får mer følelser for meg, samtidig som han vil gi meg tid til å komme over alt som har skjedd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #9 Del Skrevet 10. oktober 2006 Du overnatta hos ham, men ikke i samme seng? Tipper han ble skuffa over at du ikke la deg ved siden av ham og tar det som et tegn på at du ikke er interessert. Hmm, høres ut som dere kommuniserer enormt dårlig btw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emondak Skrevet 10. oktober 2006 #10 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det er som å lese mitt eget liv å lese inleggene dine.. Håper du kan lære litt av mine feil da!! Trekke seg tilbake perioden er jo en røver, tanken min var da å gi vedkommende jente litt pusterom, slik at hu skulle få bestemme tempoet litt selv (typisk dårlig idè, men Y-kromosomet er ikke kjent for å være stabilt og velfungerende til enhver tid.) Men altså denne overnattinga i køyesenga er jo en klasikker av lett tortur av oss gutter. Finnes jo forskjellige utgaver, med å ligge på gulv eller i samme seng uten at det skjer noe som helst farlig er jo en klassikker.. Etter en sånn natt kan du banne på at følelsene til vedkommende gutt går i 250 og man blir livredd for å gjøre noe overilt og dust som fører til at jenta løpr hylende derfra!! Nå er jo sjangsen stor for at han sitter å dingler å venter på et eller anna tegn og er sammtidig livredd for å drite seg ut. Mens han har vondt i magen av forelskelse, mens du sitter et ana sted å venter på at han skal gjøre jobben sin å komme å tilbe deg!! og der kan dere jo riskiere å bli sittende en stund, til en av dere tar initativet og da er det vel kanskje enklest om du hjelper han litt på vei. Han vil nok sansynligvis komme til å elske deg for at du tok initativet. Og jeg tror ikke det som gjest her sier at han er skuffa for at du ikke la deg hos han, eller jo litt, men jeg for min del levde i håpet om at det skulle bli så meget bedre enn en ONS.. Desverre tok jeg ikke den sjangsen jeg ble gitt.. *DOH* Så om du er så interisert som jeg tror du er, så må du nok hjelpe litt til selv.. Ja til likestilling i sjekkemarkedet!! mvh kekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
genacvale Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Du overnatta hos ham, men ikke i samme seng? Tipper han ble skuffa over at du ikke la deg ved siden av ham og tar det som et tegn på at du ikke er interessert. Hmm, høres ut som dere kommuniserer enormt dårlig btw ← Hehe nei men han hadde køyeseng jo ingen andre muligheter enn å sove for seg selv da Har ihvertfall bestemt meg for å ta litt tid, et par uker til, før jeg kan prøve å dra det litt lenger... Vil jo ikke drite meg ut heller! Selv om jeg er temmelig sikker på at han har følelser for meg... Hehe... Endret 11. oktober 2006 av genacvale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå