Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

Lekre støvletter! :Nikke: Men klarer du å gå i så høye hæler til hverdags? :hakeslepp:

Tror det er mange som handler scrappeutstyr på eBay, det er nok en del billigere! :)

God bedring, håper du ikke blir skikkelig forkjøla! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stilige støvletter, men det var killer-heels, jeg hadde blitt nesten 190 cm høy med de der jeg tror jeg :fnise

*jage vekk forkjølelsen*

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itla og Tusle: Takk for det! Formen var ikke så bra i dag morges, men jeg gikk på jobb. Hadde så masse som jeg måtte få gjort i dag. Heldigvis er formen blitt bedre utover dagen. Så da satser jeg på at det blir en bra helg! :)

Ja, det er litt høye hæler, men de føles faktisk ikke så høye når jeg har dem på. Har et lignende par fra Bronx med nesten samme type hæl, og de kan jeg uten problemer bruke en hel dag på jobb uten at jeg får vondt i beina.

Også trenger jeg noen ekstra cm siden jeg ikke er mer enn 163 cm på strømpelesten. :jepp:

Ble dårlig med matlaging i dag. Vi kjøpte oss kinamat på vei hjem fra jobb... :sjenert: Satser på at det blir bedre i morgen siden vi får besøk da.

Nei, nå er det på tide og komme seg avgårde for litt helgehandel..! :handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg bestemt meg for å lage litt bedre mat enn hva jeg vanligvis gjør i ukedagene. :kokk: Begynner og bli temmelig lei av halvfabrikat, noe det ofte blir pga dårlig tid i hverdagen.

I går lagde jeg Tom Kha Gai til middag, kjempegod thailandsk kyllingsuppe. Skjønner egentlig ikke at jeg ikke lager det oftere, for det går ganske kjapt og lage. Slo også til og lagde en eplekake..! :)

I kveld skal jeg lage thailandske kyllingboller med basilikum. Gleder meg til det! Akkurat nå holder jeg på og steke lapper mens minsten spiser kveldsmat. :spise:

I morgen blir det ikke så mye middagslaging, regner med det blir litt rester av kyllingbollene til samboer og barna. Jeg skal ut og spise og kose meg med kollegaer på kvelden. Ser frem til det! :jepp:

Merkelig med den forkjølelsen som jeg brygget på i forrige uke. Jeg ble liksom aldri helt forkjøla, noe som selvfølgelig er bra. Men nå har jeg fått skikkelig kløe i halsen så jeg går og hoster som en tulling..!! :forkjola: Men heller det en masse snufsing. :enig:

I kveld skal jeg benke meg foran tven og se Grey's Anatomy. Gleder meg! :hoppe: Fikk ikke sett forrige episode, noen som kan gi meg en liten oppdatering? :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailandske kyllingboller fristet å prøve å lage en dag. :)

Har du prøvd Kan Yang? Fås kjøpt på helsekost og er super å ta når man har sånn hoste og brygger på noe - det tar det vekk med en gang hos meg iallefall. :) God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanita: Nei, Kan Yang har jeg aldri prøvd. Hva er det egentlig? Har faktisk aldri hørt om det... :sjenert: Men det er nok helt sikkert verdt og sjekke ut dersom det kan hjelpe. Tusen takk for tipset, Tanita! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg sulten, selv om jeg nettopp har helt i meg en stor kopp kakao. :ler: Har du lagt ut oppskrift på suppen her før en gang? Ellers vil jeg gjerne ha den... Høres kjempegodt ut! :sikle:

Er forresten enig med deg når det gjelder halvfabrikata, man blir rett og slett lei av det på et tidspunkt. Og det aller meste blir jo bedre hvis man lager det fra bunnen av, uten at det nødvendigvis tar så mye lenger tid. :) (Unntaket er norsk kjøttkakesaus fra Knorr, hvis du lurte. :fnise:)

God bedring! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanita: Nei, Kan Yang har jeg aldri prøvd. Hva er det egentlig? Har faktisk aldri hørt om det... :sjenert: Men det er nok helt sikkert verdt og sjekke ut dersom det kan hjelpe. Tusen takk for tipset, Tanita! :klemmer:

Det ligner på hostesaft men smaker litt annerledes. Vet ikke helt hva det inneholder men effektivt er det! :) Det står litt om det her: https://sunn24.secure.flexiweb.no/productview/20040137/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg bestemt meg for å lage litt bedre mat enn hva jeg vanligvis gjør i ukedagene. :kokk: Begynner og bli temmelig lei av halvfabrikat, noe det ofte blir pga dårlig tid i hverdagen.

I går lagde jeg Tom Kha Gai til middag, kjempegod thailandsk kyllingsuppe. Skjønner egentlig ikke at jeg ikke lager det oftere, for det går ganske kjapt og lage. Slo også til og lagde en eplekake..! :)

I kveld skal jeg lage thailandske kyllingboller med basilikum. Gleder meg til det! Akkurat nå holder jeg på og steke lapper mens minsten spiser kveldsmat. :spise:

I morgen blir det ikke så mye middagslaging, regner med det blir litt rester av kyllingbollene til samboer og barna. Jeg skal ut og spise og kose meg med kollegaer på kvelden. Ser frem til det! :jepp:

Merkelig med den forkjølelsen som jeg brygget på i forrige uke. Jeg ble liksom aldri helt forkjøla, noe som selvfølgelig er bra. Men nå har jeg fått skikkelig kløe i halsen så jeg går og hoster som en tulling..!! :forkjola: Men heller det en masse snufsing. :enig:

I kveld skal jeg benke meg foran tven og se Grey's Anatomy. Gleder meg! :hoppe: Fikk ikke sett forrige episode, noen som kan gi meg en liten oppdatering? :arwen:

Er enig i at mat er så mye bedre om man lager det selv. Vi bruker dessverre mye halvfabrikat da vi begge er slitne etter jobb og ofte velger en lettvint løsning.. Lagde hot kyllingsuppe på mandag da - heeelt fra bunnen av *veldig stolt av seg selv* :biggrin:

Du er glad i thai-mat! :) Høres ut som spennende retter.

Det er veldig deilig å gå ut og spise, slippe selve matlagingen og ikke minst oppvask (ja bare det å sette inn ting i oppvaskmaskinen er pes..hehe) :Nikke:

Grey's Anatomy er en av mine favoritter om dagen.. Har begynt å laste ned jeg da... blir så ivrig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanita: Jeg kjøpte Kan Jang i går, og jeg synes den hjalp den. Hoster heldigvis ikke så mye nå lenger. Natten er verst da, men på dagtid så er jeg ihvertfall mye bedre! Nok en gang, takk for hjelpen! :klemmer:

Mischa: Ja, jeg tror de fleste bruker en del halvfabrikat-mat i hverdagen. Skal litt til for å få tiden til og strekke til i en travel hverdag. :)

For min del så ble det kun disse to dagene med mat fra bunnen av denne uka.. :sjenert:

Jeg elsker Grey's Anatomy! Har vurdert og laste det ned mange ganger, men så synes jeg også det er moro og ha noe og se frem til som går på tv... :popcorn:

-----------

I går var jeg ute og spiste med kollegaer. Hadde en kjempekoselig kveld med god mat og drikke. Spiste kamskjell og hummersuppe til forrett, nydelig kveite til hovedrett og creme bruleé til dessert. :sikle:

Var nettopp innom H&M's nettsider. Så at de hadde lagt ut Comme Des Garcons-kolleksjonen. Ikke for salg enda da, men... Synes ikke det var noe spennende der i det hele tatt, så jeg kommer ikke til og kjøpe noe denne gangen. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...! Lurer på om jeg skal bestille følgende fra H&M siden jeg har vært så flink og ikke bestilt noe i hele høst... :sjenert:

-Strikkegenser med korte ermer, selvfølgelig så er den utsolgt..!! :kjefte:

-Grå strikkegenser/kjole, utsolgt denne også..!

-Grå strikkejakke, utsolgt!

-Hvit strikkejakke, utsolgt!

Er visst litt sent ute, jeg! Ganske utgjort at alt er utsolgt! Var innom og kikket tidligere i dag, og da hadde de flere av toppene! Men da sparte jeg de pengene foreløpig..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den grå genseren har jeg selv, den er kjempegod. :)

Ja, den ser kjempefin ut! Har hatt lyst på den ei stund nå, men den er jo alltid utsolgt. Så da den endelig var inne i min størrelse så måtte jeg nesten slå til! Billig var den også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg ute på jakt etter vintersko til minsten. Det var jammen meg ikke lett, noe jeg var fullstendig klar over. Er utrolig irriterende at det skal være så vanskelig og finne sko til en gutt i forhold til hva det er til jenter..!! :sur: Til jenter er det masse fine støvletter, mens til gutter er utvalget meget begrenset!

Fant derfor ut at jeg i år igjen blir nødt til og benytte meg av nettet.. :lur:

Bestilte følgende:

-Brune sko til minsten

Dattera mi fikk også velge seg ut et par. Valget falt på disse, men desverre så var størrelsen hennes utsolgt. Vi endte derfor opp med dette paret i grått i stedet.

Så får vi håpe at begge parene passer i størrelsen. :)

Kjøpte forresten også disse søte inne-ballerinaene til dattera mi før helga. Tror nesten jeg må gå til anskaffelse av et par selv også! :jepp:

Fikk H&M sin vårkatalog i posten før helga. Det var utrolig masse fint. Fant bl.a. et kjempefint skjørt som jeg likte veldig godt. Og flere par sko som jeg kunne tenkt meg. Tror nesten jeg må legge inn en bestilling snart, selv om det er litt fjernt enda med vår og sommerklær... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg skal jo også få den forhåndskatalogen, men her har den ikke kommet enda. Håper den kommer på mandag! :jepp: Jeg blir så utrolig nysgjerrig! :ler:

Fine sko til både sønnen og datteren din! :Nikke: Og kjempesøte inneballerinaer/tøfler! Jeg har noen lignende som jeg kjøpte i England i våres, de er kjempegode å gå i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itla: Er veldig spent på de skoene! Får håpe det blir full klaff på begge parene..! :)

Får håpe katalogen dukker opp snart da! :jepp:

Endret av Karamba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...