Gå til innhold

Karambas shoppingdagbok

Karamba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for nyttårshilsenene alle sammen! :klem:

Vi hadde en rolig nyttårsaften i går. Tilbrakte den hjemme med våre 2 barn og svigerbroren min, hans samboer og deres sønn på 1 år.

Vi hadde kalkun med tilbehør og Dronning Maud til dessert. Det smakte fortreffelig! :sikle: Vi tok en forholdsvis tidlig kveld, fikk med oss fyrverkeriet og litt til også var det til køys. :sove:

På lørdag var jeg å kikka litt i noen butikker for å se om jeg kunne gjøre noen gode kjøp på salget. Fant ingenting, var ganske utpella for min størrelse i alle butikkene.

Ser heller frem til vårnyhetene... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det kjempetøft å stå tidlig opp igjen! Har hatt det skikkelig fint i det siste, for sønnen vår på 2,5 år har sovet til 10-11 tiden hver eneste dag i juleferien. Det har vært så deilig! :)

Lovte minsten at vi skal gå å kjøpe puslespill i dag. Han fikk et til jul og har virkelig fått dilla på å pusle. De andre han har fra før har han vokst i fra, så da er det greit å ha noen flere slik at han kan variere litt. Besteforeldre og oldeforeldre ga penger og gavekort til ungene i år, så da er det greit å få kjøpt noen småting som han har glede av. Tenkte at jeg skulle sette de andre pengene i banken til minsten. Til dattera vår er det ikke så enkelt. Hun har allerede lagt ganske mange planer for hva hun skal kjøpe for pengen. Tror hun er rik nå.... :ler:

Har forresten glemt å nevne (eller har jeg det...?)at jeg har bestilt skinnstol som er i samme serien som sofaen vår er. Vi får den i midten på januar og jeg gleder meg sånn!!

Har kjøpt den på Ikea, og er veldig fornøyd med fasongen! Serien heter Arild hvis jeg ikke husker helt feil. Da jeg var på Ikea i begynnelsen på desember nevnte jeg for dem at sofaen har mistet litt av "fargen" i sømmene på putene. De ringte meg rett før jul og sa at jeg kunne få ny sofa. I samme slengen bestilte jeg stolen.

Planen for uka er å få kjøpt maling til kjøkkenet. Har et par vegger som trengs å males. Burde egentlig gjort det for lenge siden, men har bare glemt å kjøpe maling... Har heller ikke helt klart å bestemme meg for hvilken farge vi skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde egentlig bestemt meg for lyselyse-grønn farge, for jeg har hvite vegger i stua, hvite og sorte møbler med limegrønne detaljer i interiøret. Tenkte derfor at siden stua går i vinkel og vi har revet veggen som går inn til kjøkkenet (har et lite kjøkken og gjorde dette for at det skulle bli romsligere) så hadde det blitt fint og fortsette den grønne "tråden". Men det kan kanskje bli litt for mye grønt.

Derfor så lurer jeg nå på om jeg rett og slett heller skal ha samme farge som i stua, men så kan det jo bli for hvitt og sterilt også... :forvirret: Det skal ikke være lett!

En annen grunn til at jeg også heller mer mot hvite vegger er at jeg kunne tenkt meg noen røde detaljer på kjøkkenet. Tror ikke det blir så fint med rødt og limegrønt sammen Ønsker meg bl.a. den røde kaffemaskinen fra Francis Francis. Kunne også tenkt meg rød brødrister og kanskje en rød radio, osv..

Ble et langt svar dette... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo passe kjøkkene ditt til alle de røde dubedittene!

Brødriser og sånn til å lage smoothie i ;) De er jo dritkule!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, høyrest kjempestilig ut! Verkar som du har skikkeleg peil på kva du vil ha og det høyrest lekkert ut!! Du berre må ha deg den raude kaffimaskina!

Endret av Årolilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ønsket meg den røde kaffemaskinen ganske leeenge nå. Lever i håpet om at jeg skal få den til bursdagen i mai. :)

Ja, det er ganske mange kule røde dubeditter til kjøkkenet. Er så mye jeg har lyst på!!

I dag har jeg vært og kjøpt meg ny foundation. Ville prøve en ny og valget falt på Lancome Color ID. Den ser fin og naturlig ut samtidig som den dekker litt. Hadde egentlig tenkt å bestille hos SN, men synes det er greit å få prøvd den på i parfymeriet slik at det ikke blir bomkjøp.:sminkedokke:

Har planer om å prøve Glominerals, men min nåværende hudpleier har ikke dette merket. Jeg vil bytte hudpleier fordi jeg ikke er så fornøyd med hun som jeg bruker nå. Er dessuten greit med litt forandring. Kommer til å bytte til en som har Glominerals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt frisørtime. Skal klippe og stripe håret på lørdag. Gleder meg sånn!! :hoppe: Har ikke bestemt meg for om jeg skal ha både lyse og brune striper i det eller kun lyse. Tror det blir begge deler. Liker å ha det litt mørkere på denne tiden av året.

Skulle egentlig ha klippet meg før jul, men var litt for seint ute med å bestille time så de hadde ingenting ledig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt frisørtime. Skal klippe og stripe håret på lørdag. Gleder meg sånn!! :hoppe: Har ikke bestemt meg for om jeg skal ha både lyse og brune striper i det eller kun lyse. Tror det blir begge deler. Liker å ha det litt mørkere på denne tiden av året.

Skulle egentlig ha klippet meg før jul, men var litt for seint ute med å bestille time så de hadde ingenting ledig...

Frisør timer er balsam for sjelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg har vært sååå flink i det siste. Har ikke shoppet noe i det hele tatt, men nå er det hakket før jeg sprekker... :ler:

Kan ikke H&M komme med noen rabatt-koder snart!! Har bestemt meg for at jeg ikke skal bestille noe før den tid. Kunne tenkt meg enda noen jakker hos H&M:

-Grønn jakke

-Oransje jakke

Liker snittet på jakkene, men er litt skeptisk til fargene. Tror jeg skal se om de har fått dem inn i butikkene i helga. Hadde vært morsomt å fått prøvd dem på!

Det blir en forholdsvis rolig helg for oss. I kveld kommer et vennepar til oss på besøk. Vi skal spise spekemat og drikke øl. (Jeg skal drikke vin, er ikke så glad i øl). I morgen er vi invitert på middag til det samme paret. Skal få servert fransk mat. Venninna mi er sammen med en franskmann, så nå er jeg spent på hva vi skal få servert...

Må huske å få kjøpt maling i dag!! Har enda ikke kommet så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sit du også og ventar på ein rabattkode? Me too...dei jakkene der syns eg også var utruleg kule, men som du seier så er fargane kanskje litt vel knall sjølv om det kan vera ganske kult :) Høyrest ut som ei koseleg helg dere skal ha, kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Årolilja! God helg, må kose deg du også. :)

Endret av Karamba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært hos frisøren. Å, så deilig! Føler meg som et nytt og bedre menneske. Har stusset det i tuppene og klippet det en del opp. Stripet også håret i både lyse og brune striper for å få litt mer spill i håret. Kjempefornøyd! :sminkedokke: Sønnen vår på 2,5 år fikk også klippet håret. Han har helt lyst hår med litt krøller i nakken. Beholdt litt av lengden, men fikk litt mer frisyre på han. Da frisøren var ferdig med å klippe ham spurte hun om hun ville ha litt farge i luggen. Selvfølgelig så ville han det! Han fikk velge farge selv, og valget falt på rosa! Noe som faren ikke ble så veldig begeistret for... :ler:

Oppdaget i dag at frisøren jeg går til bruker ID sminke. Fikk prøvd på noen foundationer og de så kjempenaturlige ut på! Greit å få prøvd det på, for nå vet jeg hvilken fargenyanse jeg kan bestille..

Var en liten tur innom H&M i dag for å se om de hadde fått inn disse jakkene:

-Grønn jakke

-Oransje jakke

Noe de ikke hadde.... :tristbla: Fant heller ikke noe annet av interesse. (kanskje like greit...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

-Grønn jakke

-Oransje jakke

Noe de ikke hadde.... :tristbla:  Fant heller ikke noe annet av interesse. (kanskje like greit...)

Jeg tror de prøver å få ut høstens og vinterens varer på januarsalg før de nye klærne blir tatt inn i butikken. Men den som venter på noe godt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Grønn jakke

-Oransje jakke

Noe de ikke hadde.... :tristbla:  Fant heller ikke noe annet av interesse. (kanskje like greit...)

Jeg så den grønne på H&M i Karl Johan.. så den har kommet inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...