Gjest gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #21 Skrevet 5. oktober 2006 Det er vel egentlig ikke meningen og halshugge noen. Men jeg stiller også et spørsmålstegn til de som ønsker en chihuahua. Dette er en rase som er ekstremt populær akuratt nå og det er neppe pga gemyttet. Heldigvis klarer jeg lett å skille ut seriøse chi-eiere fra useriøse. Jeg mener at alle skal klare å begrunne rasevalget sitt, og at "den var så søt" holder ikke mål. Men for all del, det finnes de som elsker chihuahua`en for det den er og ikke dens utseendet og jeg håper at det er dette som er tilfelle her også. ← Du har helt rett, og det er veldig mange som velger hunder på feil grunnlag. Hvilket grunnlag trådstarter har aner ikke jeg, det kan godt hende at hun er en av dem. Men det virker som om folk automatisk går utifra at man er useriøs fordi man vil han en chi, og det blir litt urettferdig.
Lola83 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #22 Skrevet 5. oktober 2006 Alle er vi forskjellige, det er hver og en hund også..derfor gjelder det og finne noen man passer samen med slik at man får det mest mulig bra sammen.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 5. oktober 2006 #23 Skrevet 5. oktober 2006 jeg har ikke halshugd ts eller noen andre fordi de ønsker seg en chihuahua. Det jeg reagerte på var at ts her ordrett skrev at hele poenget med å ha hund var borte om hunden var stygg. Selvfølgelig velger mange hundeeiere å gå til anskaffelse av en hund de synes er vakker å se på, men det er virkelig ikke hovedpoenget med å ha hund eller et annet kjæledyr. Jeg skjønner ikke hvorfor noen synes det er så grusomt at noen setter spørsmålstegn ved at ts uttalte dette. Det kan godt være at hun utrykte seg dårlig, det håper jeg, men man skaffer seg virkelig ikke hund bare fordi utseendet til hunden er flott uten at jeg skal gå mer inn på hvorfor. Men så lenge ts både har erfaring med hunder og vet hva hun går til ønsker jeg henne lykke til som hundeeier.
Gjest gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #24 Skrevet 5. oktober 2006 Hadde jeg vært oppretter hadde jeg aldri solgt en valp til noen som sa: Når man skal bruke 20 000 på en hund, så bør den være fin. Jeg ville ha solgt valpene mine til noen som betingelsesløst hadde lyst på en chi, og på meg så virket det mest som at ts hadde lyst på de for de var så fine og små. Det holder ikke for de fleste chi-oppdrettere altså.. Det er ventelister hos alle, så de kan bare velge og vrake eiere..
monikabrx Skrevet 5. oktober 2006 #25 Skrevet 5. oktober 2006 Mitt innlegg var av ren nysgjerrighet, ikke kritikk.. Jeg lurer fortsatt på hva er en "stygg" chi??
Gjest gjest1 Skrevet 5. oktober 2006 #26 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er i en prosess med å skaffe en chi. Det er uaktuelt å kjøpe en chi pr. annonse, usett og uten stamtavle som kan verifiseres av Kennelklubben. Det viktigste er at hunden er frisk og at oppdretteren er seriøs. Seriøse oppdrettere vil nesten alltid ha en potersiell kjøper på besøk. Tenk på all smuglingen fra valpefabrikker i Øst-Europa hvor valpene dør i hopetall under transport. De gjenlevende blir solgt av formidlere. Det er mye å tenke på når man skal skaffe hund, og særlig en chi på grunn av populariteten til rasen og de som bare ser profitt i oppdrett. Skal man ha en chi bør man gjøre hjemmeleksene sine.
monikabrx Skrevet 5. oktober 2006 #27 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er i en prosess med å skaffe en chi. Det er uaktuelt å kjøpe en chi pr. annonse, usett og uten stamtavle som kan verifiseres av Kennelklubben. Det viktigste er at hunden er frisk og at oppdretteren er seriøs. Seriøse oppdrettere vil nesten alltid ha en potersiell kjøper på besøk. Tenk på all smuglingen fra valpefabrikker i Øst-Europa hvor valpene dør i hopetall under transport. De gjenlevende blir solgt av formidlere. Det er mye å tenke på når man skal skaffe hund, og særlig en chi på grunn av populariteten til rasen og de som bare ser profitt i oppdrett. Skal man ha en chi bør man gjøre hjemmeleksene sine. ←
Lola83 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #28 Skrevet 5. oktober 2006 Her er det mange, men det er i sverige da. http://www.blocket.se/li?q=chihuahua&ca=2_s&c=0&w=3 Kan jeg spørre hvorfor du har valgt akuratt den rasen? Ikke dømmende, bare nysgjerrig. Synes de er nydelige å se på selv, men gemyttet passer ikke til meg. ← Jeg var inne på den siden, der var det i hvertfall ingen fine. Det var mest blandingshunder der..og hallo!? Hvem blander en Chi med en naken hund?? Slike mennesker skulle jeg personlig ha kverket ! Hehe..
Gjest gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #29 Skrevet 5. oktober 2006 Den som står først på listen nå er jo helt nydelig. Synes jeg da.
Lola83 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #30 Skrevet 5. oktober 2006 Noen liker elghunder, noen liker pomernian og andre liker afgansk mynde.. Jeg liker Chi. Det er bare en hunderase det også. De er akkurat som alle andre hunder, bortsett fra at de fryser litt ekstra om vinteren. Noen kjøper sikkert Chi kun for og ha den i veska, men det er jo uintelligente menensker, og de finner man OVER ALT og de gjør alt mulige ting.. Hehe.. Sånn er dessverre bare livet
Gjest gjest1 Skrevet 5. oktober 2006 #31 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg var inne på den siden, der var det i hvertfall ingen fine. Det var mest blandingshunder der..og hallo!? Hvem blander en Chi med en naken hund?? Slike mennesker skulle jeg personlig ha kverket ! Hehe.. ← Når valpene er så små er det mange andre raser de kan være blandet med uten at du kan se det før de blir større. Mange vet faktisk ikke at deres hund ikke er renraset før lenge etter kjøpet. Derfor er kennel en god ide.
Lola83 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #32 Skrevet 5. oktober 2006 Mitt innlegg var av ren nysgjerrighet, ikke kritikk.. Jeg lurer fortsatt på hva er en "stygg" chi?? ← En stygg Chi er en som er for stor, en som er brun rundt øynene, det ser skittent ut. Noen har skjeve øyne som gjør at det ser ut som de sjeler med øynene, det er fryktelig stygt ! Noen har for store ører, noen er misfarvete..dvs. flekker her og der.. Noen har stygg hale.. Det er mange stygge for og si det sånn. Og det er ingen andre enn jeg som bestemmer hvordan min Chi skal se ut :D
Lola83 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #33 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Når valpene er så små er det mange andre raser de kan være blandet med uten at du kan se det før de blir større. Mange vet faktisk ikke at deres hund ikke er renraset før lenge etter kjøpet. Derfor er kennel en god ide. ← Ja, jeg skal kontakte en kennel.. Best det. Der er det mennesker som forstår hvor viktig et fint utseendet på hunden er.. Med tanke på rasen, helsen, utstilling osv. Endret 5. oktober 2006 av Lola83
FantasDick Skrevet 5. oktober 2006 #34 Skrevet 5. oktober 2006 Det var da svært..! Jeg vil bare forsvare vi som liker pene hunder, litt. Hvis jeg skal ha hund er jeg avhengig av at den er pen (for meg iallefall). Jeg hadde aldri klart å se trynet på en stygg hund hver dag og tenke at den er min. Jeg kunne ikke eid en hest jeg bare tenker på hvor stygg den er. Jeg kunne aldri i livet ha hatt en kjæreste jeg ikke synes er pen, uansett hvor snill og god han er. Jeg kunne aldri gått ut i klær/sko jeg synes er grusomme, jeg må like det jeg har på meg. Jeg kunne aldri kjørt rundt i min egen stygge bil, min bil må være pen. Jeg vet ikke om dere skjønner hvor jeg vil hen med dette, men jeg har nå prøvd. Alle disse tingene jeg nå har nevnt; det er viktig at de er pene FOR MEG. Hva andre evt måtte mene driter jeg i.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 5. oktober 2006 #35 Skrevet 5. oktober 2006 OK, Zaphireh. Jeg tør ikke spørre deg om hva du eventuelt gjør om du får et barn du ikke ser på som pent. For øvrig synes jeg det blir overflødig å kommentere sammenligning av bil eller klær og dyr.
FantasDick Skrevet 5. oktober 2006 #36 Skrevet 5. oktober 2006 OK, Zaphireh. Jeg tør ikke spørre deg om hva du eventuelt gjør om du får et barn du ikke ser på som pent. For øvrig synes jeg det blir overflødig å kommentere sammenligning av bil eller klær og dyr. ← Jeg kommer sikkert til å synes at mine barne er pene, hvis jeg får noen. Selv om jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få noen. Hvorfor er det overflødig? Kall meg gjerne overfladisk, men det er nå sånn jeg er.
Lola83 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #37 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg er også overfladisk, hvorfor skulle jeg ikke være det ?! Jeg har kun et liv og det vil jeg nyte fullt ut
Lola83 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #39 Skrevet 5. oktober 2006 blir helt redd jeg.. ← Tihi. Morsom smiley.
Lana_86 Skrevet 5. oktober 2006 #40 Skrevet 5. oktober 2006 Hmm..joda.. Jeg valgte også en rase jeg syntes er pen, men her er det gemyttet som var den avgjørende faktoren. Min hund er ikke den mest rasetypiske, men hun er den vakreste i mine øyene. Jeg er enig i at det er lov å være litt overfladisk når det gjelder valg av hund, men det må da være grenser. Det er en hund, ikke et smykke og det at dere sammenligner den med det synes jeg er skremmende. Men det er dessverre slike mennesker chihuahua`en tiltrekker seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå