Lola83 Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Er det noen her som har en chi valp til salgs eller vet hvor jeg kan finne en? Har kikket på www.finn.no, liker ingen av de der
FantasDick Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Du kan kikke litt på Dyrenett under annonser. Der er det en del til salgs.
Lola83 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2006 Ingen fine der heller.. Jeg er kresen
Sam Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Kanskje du er litt for kresen du da? Får litt vondt i meg av det du sier, at ingen er fine. Men så er jeg så glad i kjæledyr da, og ikke opptatt av at de må se perfekte ut.. 1
FantasDick Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Hva er det du er ute etter, da? Kjønn, alder, farge og evt annet? Så kan jeg kanskje hjelpe deg litt.
Lola83 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2006 Når jeg skal betale opp i mot 20000 for en hund, så må den selvfølgelig være pen, jeg vil jo ikke ha noen stygg hund, da er jo liksom hele poenget borte.. Jeg vil ha en hannvalp, helst ikke eldre enn 10 uker, helst må den være lysebrun og ikke bli tyngre enn 1.5 kg når den er utvokst.. Spesielt viktig er det at den er pen i ansiktet og er generelt liten av vekst.
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Det er veldig vanskelig å få tak i Chi-valper. De er utrolig populære for tiden. Du kan jo følge med på finn.no en stund, så kanskje det dukker opp en. Men det er en del av de som blir lagt ut der som er smuglervalper, så du må virkelig passe på å få med alle papirer. Det beste er vel å ta kontakt med en oppdretter gjennom norsk kennelklubb, men vær forberedt på at oppdretterne er veldig kresne på hvem de vil gi valper til.
FantasDick Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Det kan også være smart å ta kontakt med SKK, har fått inntrykk av at det er flere Chi-oppdrettere i Sverige. Så kan du snuse rundt til du finner en du liker. Men du må ha tålmodighet - det er ikke bare-bare å kjøpe Chi-valp i disse dager..
wind-up bird Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Hvis du går inn på Canis sin infoside om hunderaser og trykker på rasen du vil ha, så er det linker til en del oppdrettere. Når det er såpass viktig med utseende for deg, tror jeg at jeg ville ha sett etter en oppdretter som har hunder som jeg syns er pene, og heller vente på et kull.
Gjest snikkelora Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Eller ta kontkt med Norsk Kennel Klubb og sett deg på vente liste på valper der
Lola83 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2006 Send meg gjerne en link til relaterte valpesider på www.nkk.no, er inne der nå, ser ingenting
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Eller ta kontkt med Norsk Kennel Klubb og sett deg på vente liste på valper der ← Går det an? Har aldri hørt om at NKK hjelper til med fordeling av valper. Jeg har også hørt at en del av oppdretterne ikke vil ha ventelister, de gir bare valper til folk de har snakket mye med, og vet at hunden får det bra hos.
Gjest snikkelora Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 sikekr jeg som forklarte meg litt klønete, men hver raseklubb har sånn liste med hvem som er oppdrettere og er godkjennte... Vet man satte seg på liste når når vi vurderete Bernersennen for en tid tilbake.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Når jeg skal betale opp i mot 20000 for en hund, så må den selvfølgelig være pen, jeg vil jo ikke ha noen stygg hund, da er jo liksom hele poenget borte.. ← Det er ikke for å være krass, men jeg tror du har misforstått litt med hva som er "hele poenget" med et kjæledyr. Hva når hunden blir gammel og grå? Kommer den ikke til å matche vesken din lenger? Blir det flaut å gå tur med den? Ja, det er satt på spissen, men det er ikke alle mennesker som bør ha kjæledyr.
monikabrx Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 hvorfor vil du ha akkurat en chi valp? Bare lurer.. Om du absolutt skal ha en chi, er ikke helsen og gemyttet det viktigste.? Hva er en "stygg" hund for deg,hva er det som ikke er pent nokk med de du har sett.? Om hunden din får blodøre,haleknekk eller en skade som gjør den "stygg" med arr i annsiktet. Hva da??? Er du sikker på att du virkelig vil ha en hund? Husk att den lever i 10-17 år.
Lana_86 Skrevet 4. oktober 2006 #16 Skrevet 4. oktober 2006 Her er det mange, men det er i sverige da. http://www.blocket.se/li?q=chihuahua&ca=2_s&c=0&w=3 Kan jeg spørre hvorfor du har valgt akuratt den rasen? Ikke dømmende, bare nysgjerrig. Synes de er nydelige å se på selv, men gemyttet passer ikke til meg.
Lola83 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 4. oktober 2006 Hehe, var da veldig Ja, jeg er sikker på at jeg vil ha hund. Jeg er oppvokst med hunder og kunne tenkt meg en liten en New Foundlendere som jeg er vant med er litt for store etter min smak
minienthe Skrevet 5. oktober 2006 #18 Skrevet 5. oktober 2006 hvorfor halshugger alle her inne brukere som sier de har lyst på miniatyrhund ? det kan jo tenkes at TS har tenkt godt igjennom valget sitt og har spesifike ønsker om hvordan hunden skal se ut og ikke da pga at "vesken skal matche". joda, det finnes mye idioter der ute men hva med å gi folk en sjanse ?
Gjest gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #19 Skrevet 5. oktober 2006 hvorfor halshugger alle her inne brukere som sier de har lyst på miniatyrhund ? det kan jo tenkes at TS har tenkt godt igjennom valget sitt og har spesifike ønsker om hvordan hunden skal se ut og ikke da pga at "vesken skal matche". joda, det finnes mye idioter der ute men hva med å gi folk en sjanse ? ← Jeg er helt enig. Jeg er også på utkikk etter en miniatyr hund for tiden, men velger sannsynligvis toypuddel i stedet for chihuahua pga av at de er mer allergivennlige. Grunnen til at vi skal ha en liten hund er først og fremst at min samboer er redd store hunder. I tillegg er det veldig praktisk når vi bor i en liten leilighet midt i byen, med lite mosjonsmuligheter for større hunder. For meg spiller utseendet liten rolle, jeg er sjeleglad bare jeg får ha en hund. Det er da heller ikke noe nytt at folk velger hund utifra utseendet, selv om det kan være uheldig i enkelte tilfeller. F.eks har jo dalmantinere blitt populære i barnefamilier, selv om de egentlig ikke er spesielt barnevennlige hunder, i tillegg til at de har pels som passer dårlig på mange av de kaldere stedene i Norge.
Lana_86 Skrevet 5. oktober 2006 #20 Skrevet 5. oktober 2006 Det er vel egentlig ikke meningen og halshugge noen. Men jeg stiller også et spørsmålstegn til de som ønsker en chihuahua. Dette er en rase som er ekstremt populær akuratt nå og det er neppe pga gemyttet. Heldigvis klarer jeg lett å skille ut seriøse chi-eiere fra useriøse. Jeg mener at alle skal klare å begrunne rasevalget sitt, og at "den var så søt" holder ikke mål. Men for all del, det finnes de som elsker chihuahua`en for det den er og ikke dens utseendet og jeg håper at det er dette som er tilfelle her også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå