Gå til innhold

Alltid så trett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du skriver at du er trøtt,sliten og du føler at det er noe som ikke stemmer med kroppen din. Muskelsmerter har du også problemer med.

Er imunforsvaret ditt som det skal? Allergi, astma,får lett betendelser i sår/rift, øreverk som barn o.l.??

Det at du har problemer med trøtthetsfølelse kan være at du har smerter som du overser. Det gjør at du ikke får sove godt.

Men føler du at imunforsvaret ditt ikke er helt "normalt," muskelsmerter, "latmanns" følelse, ikke orker det daglige, blir fort sliten/trøtt. Kroppen kjennes stiv og treg å få igang om morgenen, den vil liksom ikke. Så vil jeg råde deg til å få en henvisning til revmatolog.12

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Har du forsøkt Valerina Natt? Finnes i dagligvareforretninger, på apotek og i helsekost. Det hjelper deg til å roe ned kroppen helt, noe som jo fremmer søvn! Fungerer litt på meg, men ikke mye. Har hørt det hjelper mange andre, og at det har fantastisk virkning på dem.

Det kan jo være mye som får deg til å føle deg upplagt. Jern? Har du nok av det.

Kanskje du rett og slett er stresset, eller har noe spesielt du tenker på. Ikke vet jeg. Sliter i hvert fall med søvnen selv. Blir vel aldri mer enn 3-4 timer søvn på meg, og det er ganske slitsomt når man går på skolen. Men jeg klager ikke! Litt søvn er bedre enn ingen søvn! 12

Gjest Lottemor
Skrevet

Kansje du skal kutte ut østrogenen....

Min mor ble trøtt og uopplagt av østrogen tabelettene hun fikk for overgangs alderen....

Og hvist du har for lite jern i kroppen kan du sjekke det ved å dra ned og ser på slimhinnen på øye kanten neden for øyet...

Hvist du er lyserosa så har du antagelig for lite jern er du veldig mørk kan du ha for mye....

Du kan gjerne se på andre også sånn at du kan ha noen å sammenligne med icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for mange gode forslag icon_smile.gif

Østrogenen kan jeg ikke slutte med pga tidlig overgangsalder, da får jeg store hetetokter, depresjon osv (har forsøkt). Jeg har nettop fått svar på blodprøvene og de viser fine hormonverdier. Legen har også målt jern/blod (vet ikke helt hva som måles jeg, men hun skulle sjekke om jeg fikk nok jern) og det var ok. Slimhinna på øyet er litt mørkere enn "lakserød" for å si det sånn icon_smile.gif Både søstera mi og moren min har fibromyalgi, så det KAN jo ha sammenheng her, men det er så vanskelig å påvise fibrom. er det ikke??

Kostholdet ja... sunt er det kanskje ikke, men normalt er det nok icon_wink.gif Jeg spiser ikke frukt og sjelden grønnsaker, fordi det er så vanskelig å finne god frukt i butikkene syns jeg. Som regel så er det ca 1 av 5 frukter som er gode, ellers er de overmodne eller lignende. (Bor i Nord-norge...)

Egentlig så stemmer symptomene "pus" beskriver ganske så bra. Jeg har dårlig immunforsvar, har vært syk 3-4 ganger siden september (influensa og krafige forkjølelser), har ofte muskelsmerter, trett (hodet føles så tungt), ofte(!!!) øreverk som barn ja, jeg har ikke astma/allergi men mange i familien har det.

Jeg føler at det er så vanskelig å gå til legen med så "vage" symptomer, føler som om jeg klager for ingenting -men for meg er det jo mye. Har snakket litt med legen om dette, og hun hørte ikke så mye etter. Jeg er jo ikke syk, men fungerer heller ikke 100%

Jeg har bestilt Barbasco+ men har ikke fått det ennå, det er vel verdt å forsøke. Jeg prøver alt for å få en bedre hverdag Gjesp.gif

Vel, takk så langt. Det er godt å få så mange gode råd icon_smile.gif

Skrevet

On 2002-04-16 21:13, anonym wrote:

"Både søstera mi og moren min har fibromyalgi, så det KAN jo ha sammenheng her, men det er så vanskelig å påvise fibrom. er det ikke??

Egentlig så stemmer symptomene "pus" beskriver ganske så bra. Jeg har dårlig immunforsvar, har vært syk 3-4 ganger siden september (influensa og krafige forkjølelser), har ofte muskelsmerter, trett (hodet føles så tungt), ofte(!!!) øreverk som barn ja, jeg har ikke astma/allergi men mange i familien har det.  

Jeg føler at det er så vanskelig å gå til legen med så "vage" symptomer, føler som om jeg klager for ingenting -men for meg er det jo mye. Har snakket litt med legen om dette, og hun hørte ikke så mye etter. Jeg er jo ikke syk, men fungerer heller ikke 100%"

Jeg syns du skal ta kontakt med en revmatolog, få legen din til å henvise deg. Siden du har en sykdoms historie i familien med div. kroniske sykdommer.

Jeg har følelsen av at siden du antagelig har gått en stund med smerter så "tror" du ikke helt på deg selv og gjør problemet mindre enn det er. Det at du har problemer med å bli trodd av allm.legen din gjør det heller ikke lettere for deg å lytte til kroppen din.

Undersøk litt mer om sykdoms historien til familie medlemmer, skriv det ned. Lytt til kroppen din og noter ned når du har mest smerter, hvor osv.

Du har krav om å bli tatt på alvor og til å bli trodd. Dine følelser og det du opplever kan ingen si at er galt.Det er din kropp.

Her er en side på nett hvor du kanskje finner mere info. og kanskje du bør ringe en forening og få tips og råd om hvordan du skal gå videre.

http://search.kvasir.sol.no/query?what=no&...o&q=fibromyalgi

Lykke til. Hilsen fra 12

Skrevet

HALLO!!!

Kan du være så snill å komme deg til en homeopat?????

Legene skjønner ikke dette når alle prøver ser bra ut! Jeg har vært der, muskelsmerter ikke ikke til å tulle med, kan utvikle seg!

Grusomt å være så¨mye trøtt!

Kostholdet ditt er garantert ikke bra nok! Normalt kosthold i den vestlige verden er et heeelt feil kosthold. Som en ekspert skrev i kk for et par uker siden: Kostholdet vårt (alt sukkeret og de raffinerte produktene) er et større helseproblem enn f.eks røyking!

Og alle vet hvor usundt røyking er!

Og alle tror at de ikke spiser så mye sukker, men hvis du ikke lager all mat fra bunnen så får du i deg mye du ikke vet om.

Kan verden snart våkne opp å gjøre noe med kostholdet i stedetfor å proppe seg med alle disse preparatene????

Jeg har en venninne med cøliaki og skikkelig betennelse i tarmen som begynte på diett istedetfor de medisinene legen ville gi henne. Hun slapp bivirkninger, var en ny person på to uker og etter en stund var hun kvitt hele betennelsen. Legen trodde ikke sine egne øyne! Når man selv opplever og SER hva kosthold kan gjøre av mirakler så tenker man jo litt over hva man putter i kroppen. Men folk er så redde for å bryte vaner, det er så mye enklere å ta piller. Jeg blir så oppgitt, men hadde sannsynligvis ikke vært noe smartere selv om jeg ikke hadde fått problemer og måtte gjøre noe.

MEN VÅKNE OPP ALLE SAMMEN!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg VET at jeg ikke har bra kosthold, men normalt -ja det er det icon_wink.gif Hva er alternativet her jeg bor...? vi har ikke flust med butikker å velge mellom, har Rema, Rimi, Prix ol, som IKKE har godt utvalg og gode grønnsaker mm.

Jeg har veldig lyst til å komme til homeopat eller lignende, har også stor tro på andre alternativer enn den tradisjonelle "skolemedisinen". Jeg har forsøkt akupunktur med det var desverre bare i en begrenset periode pga at akupunktøren flyttet. Desverre er det bare en homeopat i mils omkrets, og det er en jeg ikke tåler trynet på.. Man må vel ha oppfølging og flere besøk? da er det ikke så enkelt å reise 500 km til nærmeste, flinke naturmedisiner.. (Også er det vel en fordel med oppfølging hvis man skal legge om kostholdet ol) Nei nå tror jeg at jeg pakker snippsekken og flytter sørover!!! icon_wink.gif

Skrevet

Hei!

Jeg har ganske god tro på å legge om kostholdet, men det er også viktig å få en ordentlig utredning i forhold til skolemedisinen.

Du kan spørre din lege om han/hun har en kostholdsekspert de vil anbefale. Eller slå opp i gulesider. Det er mye det går ann å få hjelp til over tlf. også.

Hilsen fra12

Skrevet

Hei!

Jeg var tidligere plaget med tretthet, uopplagthet og generell mangel på tiltakslyst. Legen min fant mangel på B-vitaminer i blodet mitt, dette selv om jeg hadde et "normalt" kosthold med grønnsaker og frukt hver dag osv.

Kanskje dette kan være ditt problem? Jeg ville i alle fall sjekket det opp, jeg fikk noen piller som jeg spiste en om dagen, og nå føler jeg meg så frisk og opplagt, atte. icon_smile.gif

Håper du finner løsningen på problemet, uansett hva det måtte være. Lykke til. icon_smile.gif12

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen alle sammen icon_smile.gif

Nå har jeg gått på Barbasco+ i ei uke, og ting har forandret seg, men jeg vet ikke om det er til det bedre... Eller jo, fordelen nå er at jeg sover godt. Jeg er ikke sånn sliten-trett som jeg var tidligere, sånn trett/tung i hodet liksom. Nå er jeg bare sove-trett, jeg sover godt om natta (i motsetning til tidligere) MEN...vil bare sove hele tiden. Jeg legger meg 11 om kvelden, sovner fort, sover til 9 og da må jeg tvinge meg opp. Og jeg kan gjerne sove på dagen/ettermiddagen også Gjesp.gif Har forsøkt å stå tidligere opp, men det er ingen forskjell. Rart! men jeg er iallefall glad for at jeg ikke sover så lett om natta mer. Så får vi se om noen uker i søvndøs gjør meg piggere icon_wink.gif Det er bare så synd at jeg har eksamen nå i mai murvegg.gif *urk* det kommer aldri til å gå bra...

Og -jeg har ikke hatt muskelverk de siste dagene (utenom senebetennelse i en skulder og hånden men det kommer av jobben) *bank i bordet*

Skrevet

Så bra da! Men vær oppmerksom på at det kan ta tid før du får full effekt.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Hvis du har en revmatisk sykdom så blir man bedre av å roe ned og få sove, søvn øker livskvaliteten og "reduserer" smerter. Kroppen trenger mer søvn og vile enn en kropp som er frisk. Det er lurt om du sover litt på ettermiddagen også. Hvis du har fibro. så bruker kroppen mer energi på å komme igjenom dagen enn en frisk kropp, dermed blir du mer sliten og smertegrensen synker.

Jeg ville ha kommet meg til en spesialist i revmatologi og fått sjekket, siden du har det i familien. Nå virker jeg kanskje litt masete, men er det ikke bedre å få vite enn å gå rundt og syns livet er unødvendig slitsomt??

Hilsen Pus icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes ikke du er masete icon_smile.gif Jeg spurte om hjelp og synspunkter, så jeg er kjempeglad for å få det icon_wink.gif

Jeg har bestilt time hos lege nå, så jeg skal snakke med henne om det.

• 5 år senere...
Skrevet

Jeg leste bare kjappt gjennom tråden, og tenkte på om du har fått undersøkt om du kan ha B12 mangel?

Noen av oss kan ikke ta opp B12 i tarmen og blir derfor nødt til å få dette gjennom sprøyter. Hvis man mangler B12 blir man veldig trøtt og slapp.

Skrevet

Tråden er fra 2002 :fnise:

Håper ts ikke er fullt så trøtt i dag.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet

Hei alltid trøtt!

Du burde absolutt oppsøke en eller flere alternative behandlere, om det er kinesisk urtemedisin, akupunktur, boipat, homeopat, Fedonklinikken alt sammen kombinert eller hva. Om du så må ta tog eller buss noen mil, ..det er vel verd det? Sånn er det bare av og til i livet, man må stå litt på og oppsøke den riktige hjelpen, det er ikke alltid at den er innenfor en radius på 1 km. Selv har jeg sittet på buss hver vei i 8 timer da jeg bodde i USA for å få hjelp av en suveren alternativ behandler. Jeg var tilbake midt på natten, og skulle på jobb den morgenen. Han hjalp meg med et problem de flinkeste spesialistene (leger) i Boston ikke hadde en god løsning på.

Min erfaring er alternative behandlere kan hjelpe mot veldig mange plager, man må bare jobbe litt med saken og prøve forskjellige metoder ..prøve seg fram.

Her er en som er spesielt kjent for gode resultater: MAY BRITT DAHLSTRØM .

TLF: 984 152 55. E-MAIL: www.evitaklinikken.no

Du kan klare dette. Stå på, og lykke til!!

Hilde

• 3 uker senere...
Skrevet
Jeg er trett og uopplagt, det føles som om kroppen skriker etter søvn. Jeg vil gjerne ha tips på naturmedisiner eller lignende som jeg kan prøve. (Ikke ginseng pga at jeg har mye varme, og ginsengen øker det)

Jeg spiser "normalt", tar vitamin og mineraltabletter, sover sånn noenlunde ok, rører en god del på meg. Det er tatt prøver av stoffskiftet og de var ok. Jeg kan jo nevne at jeg er i tidlig overgangsalder, og tar hormonmedisiner for det. (Men var ofte trett før også). Jeg tenkte på å kontakte en Homeopat, men det er ingen her hvor jeg bor.

Takknemlig for tips!

Klem fra tung-i-hodet

Hei! Jeg ser at det er en stund siden du la inn ditt innlegg, men ble veldig overrasket over å se at det er noen som har de samme problemene som meg selv. Jeg sliter også med tretthet, uansett om jeg sover mye eller lite. Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 25, er nå 29 år og bruker hormontilskudd. Nå er jeg ganske så ny på denne siden, men går det an å dele erfaringer med deg uten at det nødvendigvis må ligge åpent å lese ut til alle?

Mvh Ingel

Skrevet

I perioder med mye stress, tar jeg alltid en kombinasjon av b-vitamin complex og magnesium. Disse sammen gjør at jeg lettere sover, og at musklene bedre slapper av mens jeg sover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...